کد خبر: 66291 | زمان مخابره: 12:03:33 - دوشنبه 25 بهمن 1395 | بدون نظر | |

دکتر کامیاب مقدس: حساسیت‌زایی، لازمه احیاء تالاب جازموریان است

رییس جهاد دانشگاهی استان کرمان گفت: امیدواریم حساسیت زایی که لازمه احیاء تالاب جازموریان است، به وجود بیاید و همه با هم کار را پیش ببریم.

به گزارش نشانه نیوز، دکتر”رضا کامیاب مقدس” در کارگاه تحلیل ذی‌نفعان طرح جامع مدیریت و احیاء تالاب جازموریان با اشاره به اینکه احیاء تالاب جازموریان یک مسئله مهم ملی و بین المللی است، اظهار کرد: این کارگاه نخستین گام از یک راه طولانی است و مدیریت جامع و احیاء تالاب جازموریان یک بحث بسیار پیچیده و چند بُعدی است که باید همزمان به همه ابعاد مسئله پرداخته شود و مغفول ماندن هر بعد، موجب بروز مشکلاتی در حوزه عملیاتی کار خواهد شد.

وی افزود: مردم منطقه، سازمان های مردم نهاد، ذی نفعان و گروه های مرتبط با حیات تالاب می توانند در این زمینه موثر باشند و امیدواریم طرح نهایی جنبه عینی و عملیاتی پررنگ داشته و در عرصه اجرا، به خوبی و سریع جلو برود.

کامیاب مقدس تصریح کرد: از حدود یک سال قبل که استاندار کرمان بحث احیاء تالاب جازموریان را مطرح کرد، جهاد دانشگاهی بحث جازموریان و طرح مدیریت جامع تالاب را آغاز کرد و جلسات متعددی در محیط زیست استان و کشور داشتیم.

وی بیان کرد: آنچه که به عنوان مطالعات در زمینه تالاب ها در کشور در گذشته انجام شده، تهیه و مطالعه شده و یک شرح خدمات تدوین و ارائه که برای احیاء تالاب تایید شد و امروز نخستین کارگاه را با حضور ذی نفعان برگزار می کنیم.

رییس جهاد دانشگاهی استان کرمان گفت: امیدواریم حساسیت زایی که لازمه احیاء تالاب جازموریان است، صورت گرفته و با هم کار را پیش ببریم.

وی فزود: از استاندار کرمان به دلیل توجه ویژه ای که به تالاب جازموریان به عنوان پتانسیل بالای اکولوژیکی کشور و رییس سازمان محیط زیست کشور به خاطر حمایت هایی که داشته اند، تشکر می کنم.



ارسال نظر


آخرین خبرها