کد خبر: 66333 | زمان مخابره: 22:12:24 - دوشنبه 25 بهمن 1395 | بدون نظر | |

پسته در راس کالاهای صادراتی کرمان/۱۷ نمایشگاه برپا می شود

سرپرست صنعت، معدن و تجارت استان کرمان بیشترین صادرات کرمان را مربوط به پسته و مغز پسته دانست و گفت: امسال ۶۹ هزار تن پسته از این استان صادر شده است.

به گزارش  نشانه نیوز، ، مهدی حسینی نژاددر جلسه کارگروه توسعه صادرات استان کرمان، افزایش یک میلیارد و ۶۹ میلیون دلاری صادرات را یکی از پروژه های اقتصاد مقاومتی ملی ابلاغی از وزراتخانه عنوان کرد و گفت: براساس آمار ۱۰ ماهه در این زمینه ۱۳ درصد از برنامه جلوتر هستیم.

وی دومین پروژه اقتصاد مقاومتی ملی را تلاش برای مثبت شدن طراز تجاری دانست و افزود: این امر در استان کرمان محقق شده است.

حسینی نژاد ارزش دلاری صادرات استان کرمان از ابتدای فروردین را ۹۷۷ میلیون دلار ذکر کرد و افزود: بالانس صاردات صنعتی استان طی امسال به سرعت رشد پیدا کرده است.

سرپرست صنعت، معدن و تجارت استان کرمان بیشترین صادرات کرمان را مربوط به پسته و مغز پسته دانست و گفت: امسال به لحاظ وزنی ۶۹ هزار تن و به لحاظ ارزش دلاری ۶۴۶ میلیارد دلار پسته صادر شده است.

وی صادارت محصولات دانش بنیان در سال جاری را ۹۶۰ تن به ارزش دلاری ۲۲۳ میلیون دلار دانست و ادامه داد: در اثر این اقدام قیمت کالاهای صادراتی نزدیک به چهار هزار دلار رسیده است.

حسینی نژاد همچنین با اشاره به صادرات هفت میلیون دلار خرما افزود: در نظر داریم در این خصوص مسئله بسته بندی مناسب را مدنظر قرار دهیم.

سرپرست صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: صادرات محصولات صنعتی ۳۱۹ میلیون دلار است که عمده این کالاها مربوط به محصولات دانش بنیان است.

وی با اشاره به اینکه طراز تجاری استان کرمان نزدیک به ۲۹۱ میلیون دلار در ۱۰ ماهه سال جاری است، ادامه داد: در مدت گفته شده ۱۰۳ هزار تن کالا به ارزش ۶۸۵ میلوین دلار واردات در استان کرمان داشته ایم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی کاهش اما از نظر ارزش های دلاری یک درصد افزایش داشته ایم.

حسینی نژاد با اشاره به اینکه عمده این کالاها سرمایه ای است، بیان کرد: این آمار بیانگر این امر است که تولید به ویژه در حوزه خودرو به سرعت در حال انجام است که رونق و اشتغال مناسبی در منطقه ایجاد کرده است.

وی گفت: در سطح کشور کالاها به چین، عراق، عمارات، هند، افغانستان و ترکیه صادر می شود که در استان کرمان همگام با کشور کالاها به کشورهای گفته شده صادر می شود.

حسینی نژاد از افزایش تعداد افراد متقاضی صدور کارت بازرگانی خبر داد و بیان کرد: سال آینده ۱۷ نمایشگاه در استان کرمان برگزار می شود.



ارسال نظر


آخرین خبرها