کد خبر: 66348 | زمان مخابره: 7:57:37 - سه شنبه 26 بهمن 1395 | بدون نظر | |

هشدار نسبت به طغیان رودخانه ها و وقوع سیلاب در جیرفت

معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار جیرفت گفت: موج بارندگی شدید که از روز دوشنبه تا پایان هفته ادامه خواهد داشت احتمال دارد باعث طغیان برخی رودخانه‌ها، جاری شدن سیلاب و خسارت به کشاورزان شود.

به گزارش نشانه نیوز، میثم ابوسعیدی در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان جیرفت افزود: با توجه به احتمال بروز سیل در روزهای آینده در شهرستان جیرفت، اعضای ستاد مدیریت بحران آمادگی کامل خود برای مقابله با هر گونه خطراتی ناشی از هر بحرانی اعلام کردند.
وی گفت: امکانات پلیس راه به همراه یگان های امدادی در محورها مستقر شود و راهداری نیز محورهای برون شهری را کنترل و در صورت نیاز امدادرسانی می کنند و راه های روستایی نیز با نظارت بخشداری ها در هر حوزه نظارت و دهیاران وضعیت بارندگی و سیلاب ها را در اختیار ستاد بحران گذاشته تا در صورت نیاز کمک رسانی انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: مقرر شد توسط بخشداران و اداره عشایری به عشایر و روستاییان جیرفت اعلام شود از تردد در مسیر رودخانه ها و سیلاب ها خودداری و مکان های سست و خشتی روستاها نیز خالی از سکنه باشد تا از وقوع حوادث ناشی از بارش شدید و سیلاب جلوگیری شود.
معاون فرماندار جیرفت گفت: با توجه به پیش بینی های لازم یگان های امدادی و مراکز پشتیبانی، هلال احمر، شهرداری بخصوص مدارس آموزش و پرورش آمادگی لازم را برای اسکان مردم فراهم کنند تا بتوانند حوادث احتمالی ناشی از باران های شدید ساعات آینده را به حداقل برسانند.
وی افزود: اقدامات مناسب برای آماده سازی مساجد و حسینیه ها با هدف اسکان مردم در صورت وقوع احتمالی هر گونه حادثه در سطح جاده های شهرستان انجام شود، همچنین شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی باید در زمینه تامین سوخت مردم آمادگی لازم را داشته باشد.
سامانه بارشی که از روز دوشنبه در استان کرمان فعال شد تا پایان هفته فعال است و بنابر اعلام ستاد مدیریت بحران استان احتمال وقوع سیلاب در برخی مناطق استان وجود دارد.
هواشناسی استان کرمان بارش تگرگ را برای مناطق جنوبی استان پیش بینی کرده است.
شهرستان جیرفت با ۲۸۰ هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله ۲۳۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع است.



ارسال نظر


آخرین خبرها