کد خبر: 66358 | زمان مخابره: 8:32:48 - چهارشنبه 27 بهمن 1395 | بدون نظر | |

۱۰ فرد گمشده در منطقه کوهستانی امجز عنبرآباد پیدا شدند

علی گنج کریمی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: پس از ۶ ساعت جست و جو و تلاش گروه امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان عنبرآباد، ۱۰ فرد گمشده در منطقه کوهستانی امجز پیدا شدند.

به گزارش نشانه نیوز،علی گنج کریمی افزود: در پی بارش شدید باران یکی از اهالی عنبرآباد روز سه شنبه به فرمانداری این شهرستان مراجعه و عدم اطلاع از وضعیت فرزند و ۳ نفر از دوستانش در سه روز گذشته را اعلام کرد.
وی بیان کرد: در پی تماس فرماندار عنبرآباد با شعبه هلال احمر این شهرستان، گروه امداد و نجات کوهستان به سرپرستی وحید جبالبارزی ساعت ۱۳ به منطقه کوهستانی و صعب العبور امجز از توابع مرکزی عنبرآباد اعزام شد.
وی گفت: علاوه بر چهار فرد گم شده که برای تفریح به کوهستان های این منطقه رفته بودند، ۶ فرد دیگر نیز برای یافتن افراد گم شده به منطقه می روند که از وضعیت سلامتی آنها نیز اطلاعاتی در دست نبود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به وضعیت نامساعد جوی در جنوب کرمان و احتمال وقوع سیل عنوان کرد: با وجود مه گرفتگی شدید و شرایط نامطلوب منطقه، با تلاش ۶ امدادگر و تعدادی از اهالی شهرستان، افراد مفقود شده شامگاه سه شنبه پیدا و به خانواده هایشان تحویل داده شدند.
وی همچنین گفت: در پی بارندگی شدید و سیل زدگی برخی مناطق استان بیش از ۳۱ تیم ارزیابی و پشتیبانی به شهرستان های مختلف اعزام شده و عملیات کمک رسانی در حال انجام است.
گنج کریمی افزود: از روز دوشنبه این هفته با ورود سامانه بارشی به استان و احتمال سیل و آبگرفتگی در برخی مناطق، عملیات امداد و پشتیبانی در مناطق مختلف استان کرمان آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
وی بیان کرد: طی روزهای دوشنبه و سه شنبه سه تیم امدادی به شهرستان های بافت و ارزوئیه اعزام و ۲۸ تخته پتو، ۵۵۵ کیلوگرم پلاستیک، ۲۳۰ قوطی کنسروجات و اقلام مورد نیاز دیگر در شهرستان بافت توزیع شده است.
وی تردد در مسیر روستاهای بیدخون، جانی آباد و پارسان شهرستان بردسیر را کند اعلام کرد و گفت: با توجه به بارندگی شدید در مناطقی از شهرستان سیرجان، ۱۴ تیم ارزیاب و پشتیبانی به منطقه اعزام و اقلام ضروری مانند ۱۸ تخته پتو، ۶۸ قوطی کنسروجات، ۴۳۵ کیلوگرم پلاستیک و یکصد چادر در ۲۲ روستا توزیع شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به اعزام تیم های امدادی به مناطق ساردوئیه، راین، رابر، کهنوج، جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبار جنوب و قلعه گنج، افزود: وضعیت در این مناطق در حالت عادی است و در صورت نیاز اقلام مورد نیاز توزیع می شود.



ارسال نظر


آخرین خبرها