کد خبر: 66362 | زمان مخابره: 8:42:03 - چهارشنبه 27 بهمن 1395 | بدون نظر | |

خسارت سنگین به واحدهای دامداری رابر با وقوع سیل

محمدرضا صادقی سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان رابر گفت: با توجه به پیش‌بینی وقوع سیل احتمال وارد آمدن آسیب‌ها و خسارات سنگین در واحدهای دامداری رابر وجود دارد.

به گزارش نشانه نیوز، محمدرضا صادقی افزود: در رابر با توجه به هشدار سازمان هواشناسی استان کرمان و مصوبه ستاد بحران شهرستان مبنی بر پیش‌بینی بارش شدید باران و احتمال وقوع سیل در سطح شهرستان گفت: احتمال وارد آمدن آسیب‌ها و خسارات سنگین در واحدهای دامداری وجود دارد.

وی ادامه داد: نظر به تبعات سیل در سلامت و بهداشت جمعیت دامی در مناطق سیل‌زده به اطلاع دامداران ‌رسانده می‌شود، رخداد احتمالی سیل می‌تواند موجب بروز بیماری‌های کلستریدیائی، شاربن، شاربن علامتی، لپتوسپیروز و لمپی اسکین شود.

صادقی خاطرنشان کرد: همچنین عوارض سیل موجب ایجاد شرایط مناسب برای افزایش آلودگی دام‌ها به بیماری‌های انگل داخلی و خارجی بدن دام‌ها و ابتلای دام‌ها به بیماری‌هایی نظیر پنومونی‌ها، کمبودها، مسمومیت‌ها و کاهش مواد معدنی و ویتامینه می‌شود.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان رابر گفت: به منظور کاهش مخاطرات بهداشتی دامداران، مدیریت جهاد کشاورزی و مدیریت امور عشایر شهرستان قبل و بعد از وقوع سیل آمادگی لازم را داشته باشند.

وی بیان داشت: شبکه ‌دامپزشکی رابر آمادگی لازم برای همکاری در مایه کوبی، درمان حمایتی داروئی و همچنین با مشارکت نیروهای امدادی نسبت به جمع‌آوری و نظارت بر دفن بهداشتی و اصولی دام‌ها را برای کنترل و پیشگیری از بروز عفونت‌های ثانوی و همکاری با سازمان جهاد کشاورزی، امور عشایری و … را دارد.

صادقی به دامداران توصیه کرد: دامداران شهرستان از چرای دام‌های خود در مسیر سیل و در زمان بارندگی در مراتع جدا خوداری کرده و حتی‌الامکان دام‌های خود در اماکن دامی نگهداری کنند.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان رابر از دامداران درخواست کرد هر چه سریعتر نسبت به تأمین علوفه مناسب و آب شرب در دامداری اقدام کنند، همچنین دامداران از محبوس کردن دام‌های خیس در محیط کاملاً بسته به دلیل خطر گاز گرفتگی دام‌ها اجتناب کنند.



ارسال نظر


آخرین خبرها