کد خبر: 66401 | زمان مخابره: 21:43:45 - یکشنبه 1 اسفند 1395 | بدون نظر | |

معاون استاندار کرمان: ۱۲ شهرستان استان گرفتار سیلاب هستند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: ۱۲ شهرستان استان گرفتار سیلاب هستند و با تدابیر صورت گرفته در استان، سیلاب تحت کنترل است.

به گزارش نشانه نیوز،  حمید ذکاء اسدی روز یکشنبه در بازدید از روستاهای گرفتار سیلاب در بخش گنبکی شهرستان ریگان افزود: در ساعات اولیه وقوع سیل و با اطلاع رسانی مناسب جان اهالی این مناطق در اولویت کاری ما بود و خوشبختانه در این حوادث خسارات جانی نداشتیم.

وی اظهار کرد: یک اکیپ کارشناسی برای برآورد خسارات به مناطق سیل زده شهرستان های استان توسط فرمانداران اعزام شده است و امداد رسانی به آسیب دیدگان همچنان ادامه دارد.
وی گفت: فرمانداران طی ۴۸ ساعت آینده خسارات مناطق سیل زده را برآورد و به ستاد مدیریت بحران استانداری ارسال کنند.
معاون استاندار کرمان افزود: ساخت و سازها در مناطق سیل زده در اولویت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار گیرد.
نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت: با توجه به کویری بودن مناطق شرق استان اجرای طرح های آبخیزداری در شهرستان های شرقی استان از اولویت هاست.
حبیب الله نیکزادی پناه افزود: با اقدامات صورت گرفته وزارت نیرو در اجرای طرح های آبخیزداری مشارکت خواهد کرد.
وی امکانات هلال احمر شرق استان در امدادرسانی به سیل زدگان این منطقه را ناکافی دانست و گفت: بیشترین خسارات به بخش کشاورزی وارد شده است.
نیکزادی پناه مشکل اهالی شرق استان را کمبود علوفه برای دام ها و وسایل ضروری آنها برشمرد و از مسئولان استان خواستار همکاری شد.
وی بیان کرد: منازلی در شرق استان وجود دارد که به دلیل خشت و گلی بودن قابل سکونت نیست و لازم است بنیاد مسکن برای نوسازی و بهسازی آنها اقدام کند.
فرماندار ریگان هم با اشاره به اینکه وضعیت این شهرستان تحت کنترل است گفت به دلیل مشکل سرریز آب سد نساء برق مناطق کوهشاه قطع شده و اهالی این روستاها در محاصره سیلاب قرار دارند.
امین باقری عنوان کرد: با شدت گرفتن بارش ها و جاری شدن سیلاب بیش از ۱۱۰ روستای شهرستان ریگان در محاصره سیلاب قرار گرفتند و بیش از ۳۰ روستا همچنان در محاصره سیل قرار دارند.
وی نبود ماشین آلات سنگین را از مشکلات شهرستان ریگان ذکر کرد و گفت: با توجه به معابر سیلابی روستاهای گنبکی روستاها نیاز به شن ریزی برای تردد دارند و روستاهای سیل زده این بخش نیازمند امدادرسانی هستند.
نشست ستاد مدیریت بحران استان کرمان نیز صبح امروز به ریاست علیرضا رزم حسینی استاندار در کرمان تشکیل و تصمیمات لازم برای ادامه امداد رسانی به سیل زدگان و جبران خسارات اتخاذ شد.
بارش کم سابقه باران از روز یکشنبه هفته گذشته در استان کرمان آغاز شد و تا اواخر وقت دیروز (شنبه) ادامه داشت.
استان کرمان ۲۳ شهرستان دارد و سامانه بارشی در نیمه غربی و جنوبی استان بیش از سایر مناطق فعال بود.
ریگان تا کرمان ۲۸۵ کیلومتر فاصله دارد.



ارسال نظر


آخرین خبرها