کد خبر: 66404 | زمان مخابره: 21:45:31 - یکشنبه 1 اسفند 1395 | بدون نظر | |

ریزش معدن در منوجان حادثه آفرید

فرماندار منوجان گفت: کارگری که در معدن کرومیت فاریاب در شهرستان منوجان مشغول به کار بود بر اثر ریزش تونل حین حفاری به کما رفت.

به گزارش نشانه نیوز، حسین صادقی  افزود: شب گذشته داستان تکراری ریزش تونل معادن کرومیت فاریاب بخش آسمینون که طی سال های گذشته بارها اتفاق افتاده و جوانان این سرزمین را به کام مرگ کشانده باز هم تکرار شد.

وی بیان کرد: علیرغم هشدارهایی که به صاحب این معدن مبنی بر رعایت نکات ایمنی داده شده بود اما متاسفانه این معدنکار برای رسیدن به سود اقتصادی بیشتر یک بار دیگر جان یکی دیگر از جوانان منطقه را در معرض خطر قرار داد و این جوان برای مداوا به بیمارستان ام لیلا بندرعباس انتقال داده شد و هم اکنون در کما به سر می برد.
وی سهل انگاری بازرسان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی را یکی دیگر از دلایل ایجاد این حادثه اعلام کرد و گفت: بازرسی این معادن توسط کارشناسان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام می گیرد که متاسفانه به دلیل بعد مسافت از مرکز استان حضور این بازرسان در این مناطق بسیار کمرنگ است.
فرماندار منوجان اضافه کرد: لازم است این اداره کل که متولی ایمنی این معادن می باشد با نظارت دقیقتر و کامل تری معادن جنوب استان را بازرسی نماید.
شرکت کرومیت فاریاب در فاصله ۴۰ کیلومتری شهر منوجان واقع شده و با ۱۵۰۰ نیرو یکی از معادن مهم تولید کننده کرومیت در کشور است.
بر اثر ریزش تونل معدن کرومیت فاریاب منوجان در سال ۹۳ یکی از جوانان نودژ اهل روستای پاتک جان خود را از دست داد و با گذشت یک ماه از حادثه جان باختن این جوان بار دیگر بر اثر ریزش تونل یکی دیگر ازجوانان نودژ اهل روستای لاریان جان خود را از دست داد.
این سومین بار است که معدن قربانی می گیرد.
شهرستان منوجان با وسعتی معادل ۷۵۰۰ کیلومتر که در فاصله ۴۳۰ کیلومتری جنوب کرمان قرار دارد. این شهرستان از جنوب و غرب با شهرستان رودان استان هرمزگان و از شمال و شرق با شهرستان کهنوج همسایه است.



ارسال نظر


آخرین خبرها