کد خبر: 66416 | زمان مخابره: 9:52:16 - دوشنبه 2 اسفند 1395 | بدون نظر | |

حضرت فاطمه(س) مصداق کامل ولایت‌پذیری و بهترین مدرس ولایتمداری است

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با اشاره به اینکه حضرت فاطمه(س) مصداق کامل ولایت‌پذیری و بهترین مدرس ولایتمداری است گفت: فاطمه زهرا(س) منبع خیری است که توسل به او، انسان را به خداوند می‌رساند.

به گزارش نشانه نیوز، حجت‌الاسلام سیدرضا فاطمی در جلسه هفتگی هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل‌(ع) روستای ده‌زیار کرمان در جمع جوانان هیئتی منطقه چترود اظهار‌داشت: سخن گفتن در مورد حضرت زهرا‌(س) سخت است زیرا بیان تمامی فضایل و کمالات یک موجود الهی که با وجود اینکه عمر کوتاهی داشته اما خدمات زیادی کرده است، به راحتی ممکن نیست.

وی با اشاره به احترام و توجه ویژه پیامبر‌(ص) برای حضرت زهرا‌(س) از کودکی تصریح کرد: این رفتار پیامبر(ص) اعتراض برخی را به همراه داشت تا آنجا که پیامبر فرمودند من بدون اذن خداوند کاری انجام نمی‌دهم و این احترام از سوی خداوند است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با اشاره به حدیثی از امام صادق‌(ع) خاطر ‌نشان کرد: تنها کسانی که توان درک شب قدر را داشته باشد، می‌تواند حقیقت حضرت فاطمه‌(س) را هم درک کند.

وی با اشاره به اینکه این بانوی بزرگوار متعلق به زمان خود نبود تصریح کرد: ایشان متعلق به تمام دورانها و الگویی برای همه تاریخ بشریت بودند که شناخت منش، رفتار و جایگاه واقعی ایشان تنها با ظهور حضرت حجت‌(عج) محقق می‌شود.

حجت‌الاسلام فاطمی با بیان برخی ویژگی‌های خاص و بی‌نظیر حضرت فاطمه زهرا‌(س) وی را بزرگترین بانوی جهان دانست و گفت: حضرت زهرا(س) تنها شخصیتی هستند که خود، پدر، همسر و فرزندانش معصوم هستند.

وی با اشاره به یک حدیث قدسی حضرت فاطمه‌(س) را محور و عامل اصلی خلقت برشمرد و گفت: خداوند خلقت هستی را وابسته به خلقت پیامبر اسلام‌(ص) و خلقت رسول‌الله را وابسته به خلقت حضرت علی‌(ع) و خلقت این دو را وابسته به خلقت حضرت زهرا‌(س) می‌داند چرا که خداوند رضایت خود را در رضایت حضرت فاطمه(س) و غضب خود را در غضب ایشان عنوان کرده است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با اشاره به دوران کوتاه اما بی‌نظیر زندگی حضرت صدیقه اطهر‌(س) خاطر‌نشان کرد: این بانوی نمونه و این اسوه بی‌نظیر زنان عالم در طول ۹ سال زندگی مشترک خود با حضرت علی(ع) ۵مرتبه باردار بودند که نشان از محبت بی‌شمار او به خانواده و همسر و اهل خانه‌اش دارد.

وی با اشاره به انجام وظایف خانه‌داری و همسرداری ایشان گفت: فاطمه زهرا(س) در کنار رسیدگی به همه وظایف خانه‌داری و زندگی خود کلاس درس قرآن برگزار می‌کردند، در میدان جنگ حضور پیدا کرده و در مسایل سیاسی نیز دخالت موثر داشتند.

حجت‌الاسلام فاطمی با اشاره به ابعاد مختلف حضور حضرت زهرا‌(س) در جامعه اظهار‌داشت: ایشان یک بانوی کامل در تمام صحنه‌های خانوادگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و … بودند که به بهترین نحو وظایف خود را عمل می‌کردند.

وی با اشاره به نحوه شهادت حضرت زهرا‌(س) افزود: دلیل واقعی شهادت فاطمه زهرا(س) حمایت از ولایت بود و در آموزه‌های دینی ما نیز با تاکید بر ولایتپذیری، قبولی اعمال را در گرو اصل ولایت و پیروی از آن می‌داند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: خانه حضرت زهرا‌(س) به واسطه دختر پیامبر بودن، معصوم بودن و یا جایگاه ایشان به آتش کشیده نشد بلکه این تعرض بواسطه حمایت از ولایت و رهبری بود.

وی با بیان اینکه فاطمه برای ولایتمداری به شهادت رسید و این یک ارزش است تصریح کرد: در همان زمان هم کسانی بودند که علیه ولایت ایستادند در حالی که آنها مسلمانان صف اولی بودند که از ابتدا با پیامبر بودند، جهاد کردند و گاهی هم به جای پیامبر(ص) نماز می‌خواندند.

حجت‌الاسلام فاطمی با تاکید بر اینکه گذشته انسان‌ها ملاک و میزان شناخت آنها نیست خاطر‌نشان کرد: پیروی و حمایت از ولایت ملاک شناخت انسان‌ها است.

 جلسه هفتگی شامگاه چهارشنبه هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل‌(ع) روستای ده‌زیار کرمان با مداحی حاج مجتبی رمضانی از مداحان برجسته کشوری همراه بود.



ارسال نظر


آخرین خبرها