کد خبر: 66445 | زمان مخابره: 10:13:59 - سه شنبه 3 اسفند 1395 | بدون نظر | |

شهید یوسف سجودی در عملیات بدر پرنده روحش ‏پیراهن خاک را درید و به سوی آسمانها پرکشید

یوسف سجودی در سال ۱۳۳۷ (ه.ش.) در شهرستان بابل و در خانواده ای مذهبی و متدیّن متولد شد. تصحیلات ابتدایی ، راهنمایی و متوسط را در همین شهرستان ، با موفقیت به پایان برد.

به گزارش نشانه نیوز، او در حال گذراندن دوره دبیرستان بود که ناگاه جرقه ای دامن دلش را می گیرد و آتش عشق درونش شعله ور می شود و یکباره از نظر روحی متحوّل می گردد و در فضای تیره و مسموم قبل از انقلاب ، فرشته ای دور از شهوت می شود. این جریان معنوی، به دنبال خوابهایی نورانی و الهام بخش رخ می نماید و دراین سنین ، راه زندگی اش را عوض می کند و به تعبیر خود شهید در این دوره، نظرش نسبت به مبدا و معاد روشن می شود.

با شروع انقلاب اسلامی ، او نیز قطره بی تابی می شود و با اقیانوس امّت گره می خورد. وی با پخش اعلامیه های  امام «ره» در شبهای پر خوف و خطر نهضت، پا به پای مبارزین پیش می رود و چندین بار تحت تعقیب قرار می گیرد! اما هربار با درایت و زیرکی خاصّی از چنگ ماموران رژیم می گریزد.

‏پی از پیروزی انقلاب اسلامی با عنوان «مسئول عملیات» درکمیته انقلاب به مبارزه با عناصر ضد انقلاب و منافقین مشغول می شود.

‏وی در سال ۱۳۵۷ ‏(ه..ش.) ازدواج کرد که حاصل این ازدواج دو فرزند به نامهای ‏د«میثم» و «سمیه»» است.

‏شوق اتصال به دریای معارف اسلامی و معنویات، او را به طرف شهر مقدس قم کشاند، سپس به مدت یک سال در مدرسه شهید حقانی مشغول به تحصیل شد. همزمان با تحرکات منافقین در شمال کشور به عضویت سپاه قم درآمد و سپس به سپاه بابل منتقل گردید و در سمت مسئول «عملیات ضربت»» سپاه انجام وظیفه کرد.

بعد از سرکوبی مناقفین در جنگلهای شمال، به منظور ادامه تحصیل به قم شتافت، اما شروع جنگ نیز امتحان دیگری بود که او موفق از آن درآمد: چرا که عاشقانه رفع تعلقات کرد و در وادی حماسه و ا یثار رحل اقامت افکند و دیگر تا آخر عمرش در جبهه به سربرد و فقط به مرخصیهای کوتاه مدت اکتفا کرد.

ایشان در جبهه مسئولیتهای گوناگونی از جمله: فرماندهی گردان، فرماندهی محور و فرماندهی تیپ را به عهده داشت. تا آنکه در روز۱۶/۱۲/۱۳۶۳ در عملیات بدر در جزیره مجنون پرنده روحش ‏پیراهن خاک را درید و به سوی آسمانها پرکشید.



ارسال نظر


آخرین خبرها