کد خبر: 66461 | زمان مخابره: 8:43:11 - چهارشنبه 4 اسفند 1395 | بدون نظر | |

اخطار رئیس پلیس استان کرمان به مخلان امنیت در فضای مجازی

فرمانده انتظامی استان ضمن دعوت کاربران فضای مجازی به انتشار واقعیت ها، به مخلان امنیت جامعه و شایعه پراکنان در فضای مجازی اخطار داد.

به گزارش نشانه نیوز، سردار”رضا بنی اسدی فر” در حاشیه تحویل جوان ربوده شده به خانواده اش در پلیس آگاهی کرمان گفت: برخی از کاربران شبکه های اجتماعی وقایع را به صورت اشتباه منتشر می کنند و اقدام این افراد عملا مصداق نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی است.

وی در جمع خبرنگاران ادامه داد: هر فردی که ادعایی را مطرح می کند باید برای اثبات آن سند داشته باشد حال آنکه برخی کاربران فضای مجازی بدون داشتن سند، ادعاهایی غیرواقع را مطرح می کنند و موجب ایجاد رعب و وحشت در جامعه می شوند.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به ناامنی های فرامرزی کشور گفت: امرروز ما شاهد امنیت مطلوبی در جامعه هستیم و امنیت کنونی جامعه به یمن تلاش دستگاه امنیتی، انتظامی و قضایی و پشتوانه مردم است و قابل مقایسه با سال های گذشته نیست.

وی با تاکید بر اینکه باید قدر امنیت موجود را دانست، گفت: اتفاقات و رخدادها بسیار پررنگ در فضای مجازی منتشر می شود اما اقدامات پلیس که با به مخاطره انداختن جان خود در راستای امنیت جامعه انجام می شود کمتر توسط کاربران فضای مجازی منتشر می شود.

سردار بنی اسدی فر تاکید کرد: اگر حسن نیت وجود داشته باشد اقتدار پلیس باید بهتر دیده شود و قدرت و توانمندی پلیس را باید به نمایش گذاشت و آرامش روانی جامعه را تقویت کرد.

وی گفت: خطر افرادی که آگاهانه در فضای مجازی اقدام به نشر اکاذیب می کنند به مراتب از افرادی که راه را بر مردم می بندند بیشتری است زیرا این افراد به روح و روان جامعه آسیب وارد می کنند.

این مقام انتظامی افزود: پلیس فتا به صورت جدی در صحنه حضور دارد و با افردی که قصد مختل کردن آسایش و امنیت جامعه را دارند برخورد قانونی می کند.

فرمانده انتظامی استان کرمان در پایان با بیان اینکه پلیس در موضوع تامین امنیت جامعه با هیچ کس شوخی ندارد اظهار کرد: توانایی مناسب در نیروی پلیس وجود دارد که با هرگونه ناهنجاری در اسرع وقت به موقع برخورد می کند.



ارسال نظر


آخرین خبرها