کد خبر: 66532 | زمان مخابره: 17:34:03 - یکشنبه 8 اسفند 1395 | بدون نظر | |

سوگواره یاس نبوی در ۷۰ امامزاده شاخص کرمان برگزار می شود

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف گفت: سوگواره یاس نبوی به میزبانی بیش از ۷۰ بقعه متبرکه کرمان برگزار می‌شود

به گزارش نشانه نیوز، حجت الاسلام سید رضا فاطمی با اشاره به با فرارسیدن ایام عزای شهادت حضرت فاطمه (س) از اجرای سوگواره یاس نبوی در بیش از ۷۰ امامزاده و بقعه مترکه شاخص استان خبر داد.

وی با بیان اینکه ترویج فضایل ، سیره فاطمی و اقامه عزای حضرت زهرا(س) یکی از اهداف برگزاری این سوگواره می باشد افزود: جهت اجرای برنامه های سازمانی ۴۰ روحانی ثابت و ۸۵ مبلغ دینی اعزامی از قم   در ۴۰ غرفه خیمه معرفت حضور خواهند داشت.

فاطمی برگزاری همایش سراسری رهروان یاس نبوی “ویژه بانوان” را یکی از برنامه های شاخص و مهم اجرایی نام برد که درآستان ۲۵ امامزاده شاخص انجام خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه های اجرایی اوقاف در روز ۱۲ اسفند ماه در بقاع متبرکه گفت: صبح روز شهادت ساعت ۹ صبح ،  اجتماع بزرگ عزاداران فاطمی در امامزادگان سراسراستان  همراه با اقامه نماز ظهر و عصر در ۵۶ امامزاده ،مراسم اطعام از محل نیات منطبق در ۳۳ بقعه متبرکه و قرائت زیارت نامه فدکیه و خطبه حضرت زهرا (س) در ۵۲ بقعه  را از جمله برنامه ای این روز عنوان کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف کرمان  حضرت فاطمه‌(س) را محور و عامل اصلی خلقت برشمرد و گفت: خداوند خلقت هستی را وابسته به خلقت پیامبر اسلام‌(ص) و خلقت رسول‌الله را وابسته به خلقت حضرت علی‌(ع) و خلقت این دو را وابسته به خلقت حضرت زهرا‌(س) می‌داند چرا که خداوند رضایت خود را در رضایت حضرت فاطمه(س) و غضب خود را در غضب ایشان عنوان کرده است.



ارسال نظر


آخرین خبرها