کد خبر: 66898 | زمان مخابره: 21:53:32 - سه شنبه 24 اسفند 1395 | بدون نظر | |

بیش از ۱۰۰ مبلغ در خیمه‌های معرفت نوروزی حضور دارند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: ۱۵ خیمه معرفت با حضور ۱۰۷ مبلغ که ۶۰ مبلغ اعزامی و ۴۷ مبلغ بومی هستند برپا می‌شود.

به گزارش  نشانه نیوز،  حجت‌الاسلام محمد قاسمی‌زاده صبح امروز در نشست خبری با اشاره به طرح ملی آرامش بهاری از ۲۸  اسفندماه سال جاری تا ۱۵ فروردین سال ۹۶ اظهار داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه تنها دستگاه فرهنگی است که با برنامه مصوب و مدون در ایام تعطیلات نوروزی درگیر است.

وی استفاده از ظرفیت تعطیلات بهاری و مسافرت هموطنان را بهترین فرصت برای معرفی بقاع متبرکه و امامزادگان دانست و افزود: یکی از مهمترین برنامه‌های اجرای این طرح، لحظه معنوی تحویل سال است که در با بهره‌گیری از ظرفیت غنی معنوی و روحانی بقاع متبرکه و امامزادگان و حضور مردم می‌توان بهترین بهره را ببرند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با اشاره به اینکه مراسم تحویل سال نو همزمان با بقاع متبرکه و امامزادگان استان به صورت محوری در موقوفه باغ فتح‌آباد برگزار خواهد شد گفت: طرح آرامش بهاری در ۵۱ بقعه متبرکه و امامزاده استان برگزار می‌شود.

وی از برپایی ۱۵ خیمه معرفت در ۱۵ امامزاده شاخص استان خبرداد و افزود: این خیمه‌ها با حضور ۱۰۷ مبلغ که ۶۰ مبلغ اعزامی و ۴۷ مبلغ بومی هستند برپا می‌شود.

قاسمی‌زاده با اشاره به اینکه در این خیمه‌ها، غرفه‌های کودک و نوجوان، حجاب و عفاف، مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی را شامل می‌شود گفت: در هر خیمه معرفت حداقل سه نفر روحانی و کارشناسی مذهبی حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به برپایی ۴۴ نمایشگاه عکس و پوستر در ایام نوروز در بقاع متبرکه استان کرمان براساس نیاز تشخیص داده شده سازمان اوقاف گفت: برگزاری نماز جماعت، ادعیه و مناجات‌های ماه رجب در در راستای طرح آرامش بهاری در این اماکن برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با اشاره به اینکه در سال ۹۵ تا به امروز ۱۴۷ وقف جدید در استان کرمان در سامانه سازمان اوقاف  ثبت شده گفت: بیشتر این وقفیات در حوزه ناحیه ۲ کرمان و شهرستان‌های بافت، جیرفت و رفسنجان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه دیدگاه واقفین در حوزه وقف با توجه به نیاز روز جامعه تغییر کرده است گفت: از تعداد ۱۴۷ وقف در سال جاری حدود ۱۰۰ مورد در حوزه‌های فرهنگی، دینی و اجتماعی بوده است.

قاسمی‌زاده با اشاره به اینکه در سال ۹۵  حدود یک میلیون نفر در سطح استان کرمان از بقاع متبرکه بازدید کرده‌اند تصریح کرد: در راستای اجرای درست طرح آرامش بهاری در استان عملکرد بقاع متبرکه و امامزادگان هم از سوی سازمان اوقاف و هم اداره کل اوقاف مورد ارزیابی قرار گرفته و از بهترین عملکرد تجلیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مردم تصور می‌کنند همه مساجد بین راهی در حوزه اوقاف است خاطرنشان کرد: سازمان حمل و نقل و پایانه‌ها مسئول نظارت بر همه این مساجد است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه استان کرمان موفق به اجرای بیش از ۹۰ درصد برنامه‌ها و تعهدات سال ۹۵ خود شده است گفت: برای ساخت تالار احسان شهر کرمان ۱۵ میلیارد تومان هزینه شده که بیش از ۱۴ هزار متر زیربنا دارد و در این پروژه یک ریال از منابع دولتی و محل نیت واقف برای آن هزینه نشده است.



ارسال نظر


آخرین خبرها