کد خبر: 66920 | زمان مخابره: 10:35:25 - چهارشنبه 25 اسفند 1395 | بدون نظر | |

نباید اجازه ورود پول‌های آلوده به عرصه انتخابات داده شود

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: گاهی ورود پول‌های کثیف به عرصه انتخابات و اثربخشی آن موجب نگرانی همه می‌شود و نباید اجازه ورود آن به عرصه انتخابات داده شود.
به گزارش نشانه نیوز، یدالله موحد  در نخستین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان کرمان اظهار داشت: در مهر ماه سال جاری رهبری سیاست‌های کلی نظام در ارتباط با انتخابات را اعلام فرمودند که سند و نقشه راه است.

وی با اشاره به اینکه شفاف‌سازی منابع مالی از سیاست‌های کلی نظام در ارتباط با انتخابات است، بیان داشت: هزینه‌های زیادی از سوی کاندیداها، مردم و طیف‌های سیاسی صورت می‌گیرد و گاهی ورود پول‌های کثیف به عرصه انتخابات و اثربخشی آن موجب نگرانی همه می‌شود و نباید اجازه ورود پول‌های آلوده به عرصه انتخابات داده شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان اضافه کرد: شفاف‌سازی روند انتخابات از دیگر  سیاست‌های کلی نظام در ارتباط با انتخابات است و انتخابات باید بستری برای تقویت پایه‌های نظام جمهوری اسلامی باشد.

موحد ادامه داد: هر چه بتوانیم به شفافیت روند انتخابات کمک کنیم اعتماد به نظام جمهوری اسلامی افزایش می‌یابد و در این زمینه باید از فناوری‌های نوین برای برگزاری فرآیند انتخابات استفاده کرد.

وی تصریح کرد: جرائم و تخلفات یکی از عواملی است که به اعتماد عمومی ضربه وارد می‌کند و باید هر چه در توان داریم و همه ظرفیت‌ها را به‌کار بریم تا از وقوع جرائم و تخلفات انتخاباتی پیشگیری کنیم و شاهد تخلفات نباشیم.

مقام عالی قوه قضائیه در استان کرمان افزود: انتخابات پویا، قانونمدار عدالت‌محور و شایسته‌گزین محورهای اصلی سیاست‌های کلی نظام در ارتباط با انتخابات است.

موحد با تاکید بر رعایت حقوق همه کاندیداها تاکید کرد: داوطلبان از شعارهای غیرواقع در دوران انتخابات خودداری کنند و دخالت بیگانگان در انتخابات باید رصد و پیگیری شود و برخورد لازم صورت گیرد.



ارسال نظر


آخرین خبرها