کد خبر: 66923 | زمان مخابره: 10:41:28 - چهارشنبه 25 اسفند 1395 | بدون نظر | |

طرح سفیران عفاف در ۱۰ درصد مدارس کرمان اجرا شد

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمان گفت: طرح سفیران عفاف در ۱۰ درصد دبستان‌ها و مدارس شهر کرمان با ظرفیت ۳ هزار نفر دانش‌آموز دختر و پسر اجرا شده است.
به گزارش نشانه نیوز، زهرا موسی‌پور در جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان با حضور جانشین قائم‌مقام وزیر کشور اظهار داشت: از جمله مهم‌ترین برنامه‌های ستاد صیانت از حریم امنیت عومی و حقوق شهروندی استان کرمان در سال گذشته ابلاغ دستورالعمل‌های حقوق شهروندی و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب به دستگاه‌های اجرایی و پیگیری توسط تیم‌های بازرسی بوده است.

وی با اشاره به تشکیل ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی در تمام دستگاه‌های اجرایی استان کرمان ابراز داشت: از مهم‌ترین وظایف ستاد، بازرسی از مراکز ارائه دهنده خدمات به مسافران و گردشگران به ویژه پارک‌ها، رستوران‌ها، هتل‌ها، مراکز فروش و اماکن تاریخی و نظرسنجی از مسافران توسط ۱۶ هیات است.

موسی‌پور عنوان کرد: بازرسی از آژانس‌های مسافرتی، آموزش ۳۰ نفر از کارشناسان و بازرسان ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در راستای ارزیابی عملکرد دستگاه‌های دولتی، ۱۲۰ دستگاه اجرایی، نهاد عمومی و کارخانه توسط هیأت‌های نظارت ستاد صیانت استان مورد بازرسی قرار گرفته‌اند.

موسی‌پور بیان داشت: حدود ۳۰ درصد از کارکنان دستگاه‌های اجرایی ما از اردوهای آموزشی، سیاحتی، سبک زندگی، احکام زندگی، اخلاق فردی، اخلاق اداری و اجتماعی و … ستاد صیانت امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان استفاده کردند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمان گفت: طرح سفیران عفاف در ۱۰ درصد دبستان‌ها و مدارس شهر کرمان اجرا شده که ظرفیت ۳ هزار نفر دختر و پسر دانش‌آموز را در برگرفته است.

وی افزود: راه‌اندازی بانک اطلاعات اعضای ستاد صیانت، بازرسی از وضعیت رعایت حقوق شهروندی از جمله سد معابر در پیاده‌روها، بازار و پایانه مسافربری نیز صورت گرفته است.

موسی‌پور رضایتمندی مراجعان به دستگاه‌های دولتی و مراکز خصوصی را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: این مسأله به شدت می‌تواند سرمایه اجتماعی جامعه را تحت تاثیر قرار دهد که مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمان خاطرنشان کرد: تفاهمنامه همکاری با دستگاه قضا، صدا و سیما، جراید و مراکز آموزشی در راستای حقوق عفاف و حجاب و اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی منعقد شده است.



ارسال نظر


آخرین خبرها