کد خبر: 66926 | زمان مخابره: 10:46:48 - چهارشنبه 25 اسفند 1395 | بدون نظر | |

کتاب خاطرات بر بستر تاریخ در کرمان رونمایی شد

کتاب ‘خاطرات بر بستر تاریخ’ تالیف ایرج میلادی لاری در کرمان رونمایی شد.

 به گزارش نشانه نیوز، آیین رونمایی از کتاب ‘خاطرات بر بستر تاریخ’ با حضور مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان کرمان، مدیر مرکز کرمان شناسی، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از نویسندگان، فعالان و دوستداران کتاب و مطالعه در سالن باستانی پاریزی کتابخانه ملی کرمان برگزار شد.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این آیین گفت: جلسات رونمایی، نقد و عرضه کتاب از ارکان توسعه فرهنگی است.
وحید محمدی افزود: گردهمایی اهالی فکر و اندیشه، فعالیت اثربخش، مفید و پردامنه در حوزه کتاب و مطالعه و امکان تضارب آرا و اندیشه در راستای رشد و توسعه فرهنگی و ترویج کتاب و رواج علم و اندیشه است.
وی با بیان اینکه نگاه به کارنامه نشر استان کرمان ضروری است تصریح کرد: طرح عیدانه کتاب از ١۵ اسفندماه با مشارکت ٢۴ کتابفروشی به مدت یک ماه همزمان با سراسر کشور در کرمان در حال برگزاری است.
محمدی ادامه داد: شعار طرح عیدانه امسال هم ‘کتاب عیدی می دهیم’ با ٢٠ درصد تخفیف کتاب های بزرگسال و ٢۵ درصد تخفیف کتاب های کودک و نوجوان است.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان افزود: طرح کتاب فروشی به وسعت ایران در راستای هدفمند کردن یارانه های نشر و هدایت بخشی از بودجه به سمت مراکز فروش کتاب برگزار می شود.
وی ادامه داد: این طرح نوعی عدالت فرهنگی به عنوان یکی از محورهای اصول گفتمان فرهنگی محسوب می شود که در حقیقت برای همه فرصت معرفی کالای فرهنگی را فراهم می کند.
محمدی با اشاره به سابقه اجرای طرح کتابفروشی به وسعت ایران در کرمان افزود: در پاییز سال ٩۴سه کتابفروشی در این طرح شرکت کردند، اما در طرح پائیزه کتاب در سال جاری، ٢۴ کتابفروشی شامل ١٩ کتابفروشی از کرمان و پنج کتابفروشی از شهرستان های این استان حضور داشتند که نشان دهنده استقبال و حضور علاقه مندان به کتاب و کتابفروشی های استان کرمان است.
وی گفت: همچنین خدمات اهل قلم شامل، صدور کارت اهل قلم، بیمه تامین اجتماعی پدید آورندگان آثار، صندوق حمایت از اهل قلم برای انتشار کتاب های بعدی، بن کارت الکترونیکی خرید کتاب برای اهل قلم از طریق سایت جامع تخصصی و برای نویسندگان از طریق خانه کتاب انجام می شود.
وی ادامه داد: علاوه بر نمایشگاه بزرگ کتاب ناشران در سال ١٣٩۵ برپایی ۶٠ نمایشگاه در شهرستان ها، بازنگری در اجرای ضوابط صدور مجوز قبل از چاپ کتاب، خرید کتاب از ناشران و نویسندگان به منظور تامین کتاب کتابخانه های عمومی، مدارس و مساجد و خودگردان، طرح انتخاب شهر و روستای دوستدار نمونه کتاب، بخشی از فعالیت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این حوزه مهم و اثرگذار بوده است.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تاکید کرد: در حوزه کتاب همچنان ظرفیت های نامکشوف زیادی وجود دارد که می طلبد در این زمینه اقدامات بیشتری انجام شود.
وی افزود: کرمان علیرغم رتبه ١٠ در تولید کتاب کشور، هنوز برای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه راه زیادی در پیش دارد.



ارسال نظر


آخرین خبرها