کد خبر: 66943 | زمان مخابره: 17:58:30 - پنجشنبه 26 اسفند 1395 | بدون نظر | |

۲۰ معین، پشتوانه ی ۸ منطقه ی اقتصادی استان

آخرین جلسه شورای اداری شهرستان کرمان با حضور مهندس فتوت معاون هماهنگی و اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری در فرمانداری کرمان تشکیل شد .

به گزارش نشانه نیوز، محمدعلی توحیدی فرماندار کرمان در این جلسه طی سخنانی گفت : اقتصاد مقاومتی ویژه امسال نیست و تا زمانی که به یک رونق اقتصادی و توسعه همه جانبه برسیم باید ادامه یابد.

فرماندار کرمان با توجه به انتخاب استان کرمان بعنوان یکی از سه استان پایلوت کشور ،خبر از موفقیت استان کرمان و انتخاب استان نمونه در میان سه استان پایلوت داد و ابراز داشت : این موفقیت ها به واسطه خلاقیت و ابتکارات استاندار محترم و تیم همراه ایشان است که توانستند تمام ارکان مدیریتی استان و شهرستان را در محوری تحت عنوان توسعه و ولایت گرد هم جمع کنند .

وی افزود : تقسیم استان به هشت منطقه اقتصادی و انتخاب ۲۰ معین اقتصادی ، طرح همیاران آب و … از جمله این ابتکارات بود که بخش زیادی از نتایج آن را در سال جاری شاهد هستیم .

رئیس شورای اداری شهرستان کرمان انجام کارهای ۲ معین اقتصادی در شهرستان را مثبت ارزیابی کرد و خبر از ایجاد ۱۵۰ فرصت شغلی در شهداد با انجام تلاش های مجدانه مسئولین هواپیمایی ماهان ایر بعنوان معین اقتصادی شهداد و همچنین اقدامات بسیار دلسوزانه و عاشقانه بانک رسالت ،معین اقتصادی گلباف داد و با اعلام خبر تعیین مجتمع صنایع مس شهید باهنر بعنوان سومین معین اقتصاد مقاومتی شهرستان در بخش راین اظهار داشت : مقدمات کار تفاهم نامه هایِ معینِ سوم شهرستان در بخش راین در حال انجام است که انشاءا… به زودی رسماً کار خود را شروع خواهد کرد و برای تعیین چهارمین معین اقتصادی جهت فعالیت در بخش ماهان در حال رایزنی با کارخانه لاستیک بارز هستیم.

فرماندار کرمان در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام رسمی شروع انتخابات از تاریخ ۲۵/۱۲/۹۵ با دستور وزیر محترم کشور با تشریح برخی از وظایف شوراهای اسلامی ،شوراها را نماد مردم سالاری دانست و اساس کار شوراها را توسعه ،عمران و پیشبرد برنامه های حوزه استحفاظی عنوان نمود و تصریح کرد : شروع کار ثبت نام شوراهای اسلامی از ۳۰ اسفند سالجاری لغایت ششم فروردین سال ۹۶ می باشد که کار ثبت نام داوطلبین شرکت در انتخابات شوراهای شهری را فرمانداری و روستایی را بخشداریها انجام می دهند .

مهندس فتوت معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری نیز گفت : در نظام جمهوری اسلامی به مسئولیت ها به چشم توفیقی برای خدمت و انجام وظیفه نگاه می کنیم ،پست ها زمانی ارزش دارد که بتوانیم کار و خدمت خوبی ارائه دهیم .

فتوت با اشاره به در پیش بودن ۲ انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی ،آن را بزرگترین کار مجموعه استانداری و فرمانداری ها در سال آتی خواند و با تأکید بر برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور توسط مجریان انتخابات تصریح کرد : ما بعنوان برگزار کننده انتخابات ۲ وظیفه اصلی را بر دوش داریم ،اول برگزاری سالم انتخابات و رأی مردم را حق الناس دانستن است و حفاظت از این آرا و دوم تلاش برای حضور پرشور و حداکثری مردم در انتخابات.مردم پشتوانه نظامند و حضور پرشکوه مردم در انتخابات ضروری است .

معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری با اشاره به موضوع مثلث توسعه اقتصادی استان اظهار داشت : در حال حاضر در شرایط خاص اقتصادی به سر می بریم ،در بحث مثلث توسعه اقتصادی هدف وحدت و همدلی بود که با حضور فعال نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ، سرمایه گذاران و دولت در پوشش حمایت ائمه جمعه و با شعار ولایت و توسعه در استان انجام شد .

وی کار در حوزه اقتصاد مقاومتی را به ۲ بخش پروژه های دولتی که بایستی در قالب اقتصاد مقاومتی و بدون اعتبار نفتی پیش برود و پروژه های بخش خصوصی تقسیم کرد و اقتصاد مقاومتی را اقتصاد مردمی و بدون وابستگی به درآمدهای نفتی که در برابر تکان های بیرونی و تغییر شرایط منطقه ای و جهانی مقاوم است دانست .

فتوت با تشریح اقدامات صورت گرفته مجموعه اداری استان و دولت اظهار داشت : در بحث کشاورزی قبل از دولت ما وارد کننده گندم بودیم و رشد کشاورزی ما منفی بود ، در سال ۹۵ ما صادر کننده گندم بودیم و با تولید ۲۶۰ هزار تن گندم در همین سال رکورد زدیم .

فتوت صرفه جویی بالا در طرح همیاران آب ،طرح یک پارچه سازی اراضی ،کشت گیاهان دارویی ،انتقال آب از صفارود از طریق تونلی که قرارگاه خاتم در کنار دولت در حال احداث می باشد را از برخی اقدامات مجموعه استانی برشمرد و با اعلام خبر راه اندازی زنجیره تولید فولاد در استان سال ۹۵ را سالی موفق برای تولید مس به ویژه در زمینه صادرات ذکر کرد .

وی با اشاره به اجرای ۴۱۸ طرح و پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد تومان در استان ،اعتبار پرداخت شده به ۳۸ هزار طرح خوداشتغالی را ۵۰۶ میلیارد تومان اعلام کرد و خاطر نشان کرد : متوسط ایجاد شغل در سال ۱۳ هزار فرصت شغلی بود که طی سالجاری این رقم به ۲۶ هزار فرصت شغلی رسیده است .

وی افزود : قریب به ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار در سالجاری از استان صادرات داشتیم که برای اولین مرتبه تراز صادرات ما امسال مثبت شد .

فتوت استاندارد صادرات کشور را که مورد تائید ۳۲ کشور در دنیا بود و اینک به ۷۲ کشور افزایش یافته را از دیگر توفیقات دولت در سالهای اخیر دانست که باعث ارتقاء رتبه جمهوری اسلامی از ۳۲ به ۲۷ در جهان شده است .

وی با قدردانی از تلاش های حجه الاسلام ا… وردی امام جمعه و یزدانپناه بخشدار شهداد ، در حوزه اقتصاد مقاومتی و راه اندازی بیش از ۲۵ واحد بوم گردی در شهداد و موضوع مبارزه با حاشیه نشینی در شهرستان را که بسیار خوب انجام شده قابل تحسین و تقدیر دانست .



ارسال نظر


آخرین خبرها