کد خبر: 67100 | زمان مخابره: 10:36:10 - جمعه 4 فروردین 1396 | بدون نظر | |

فهرج با گنجینه‌ای از آثار تاریخی و نخلستان‌های سرسبز + عکس

شهرستان فهرج با گنجینه‌ای از آثار تاریخی و نخلستان‌های سرسبز به استقبال مهمانان نوروزی رفته است.

به گزارش نشانه نیوز، شهرستان فهرج یکی از شهرستان‌های شرقی استان کرمان است که در محور ترانزیتی کرمان – زاهدان قرار دارد و همه ساله پذیرای جمع کثیری از مهمانان نوروزی است که قصد سفر از استان سیستان و بلوچستان به استان کرمان و مرکز کشور و یا بلعکس از استان کرمان به استان سیستان و بلوچستان را دارند.

 مسافرینی که ساعت‌ها مسیر خشک و کویری سیستان را طی کرده‌اند در ابتدای ورود به استان کرمان وارد سرزمین نخل‌های سرسبز می‌شوند و فهرج را نخل‌ها همچون نگینی سرسبز شهر در بر گرفته‌اند.

شهرستان فهرج این روزها عطر بهار نارنج و بوی بهار به خود گرفته است و به استقبال مهمانان نوروزی رفته است.

 میل نادری یکی از بناهای تاریخی شهرستان فهرج است که مربوط به دوران سلجوقیان است و این برج زیبا و بنای تاریخی دارای ۴۰ متر ارتفاع و بیش از ۴۵ پله است و در مسیر محور فهرج – زاهدان قرار دارد و همه ساله پذیرای جمع کثیری از مهمانان نوروزی و گردشگران داخلی و خارجی است.

از دیگر آثار تاریخی شهرستان فهرج قلعه ساسانی است که بر پشته قطور گلی مشرف بر شهر فهرج بنا شده که در دوران صفویه بسیار آباد بوده است، این قلعه اکنون در جنب گلزار شهدای این شهرستان قرار دارد.

از دیگر آثار این سرزمین کهن و تاریخی را می‌توان به وجود ده‌ها قلعه همچون قلعه شاه مردان جهان‌آباد، برج معاذ، برج اکرم و دهنو بهزادی اشاره کرده که نشانی از تاریخ کهن این سرزمین دارد و قلعه برج معاذ بزرگ‌ترین اثر تاریخی و خشتی این شهرستان به شمار می‌رود.

 اما شهرستان فهرج جاذبه‌های گردشگری دیگری هم دارد که می‌توان به بزرگترین تپه‌های شنی یلان در دل کویر اشاره کرد که دومین تپه‌های شنی جهان و از بزرگترین تپه‌های شنی ایران هستند که همواره مورد توجه کویر دوستان و گردشگران قرار دارد

 همچنین کلوت‌ها از آثار طبیعی و مناظر زیبای اعجاب‌انگیز این منطقه است و می‌توان گفت کلوت‌ها یک شهر خیالی هستند که بر اثر فرسایش آبی و بادی به وجود آمده‌اند و این کلوت‌ها در مسیر ورودی شهر فهرج و در محور فهرج – نرماشیر و حوالی روستای عصمت‌آباد فهرج قرار دارند.

از دیگر مناظر طبیعی شهرستان فهرج می‌توان به بزرگ‌ترین گلدان‌های طبیعی اشاره کرد که این گلدان‌ها معروف به نبکاها هستند که اطراف درختان گز بر روی تپه‌های شن به وجود آمده‌اند و مناظر بسیار زیبا در این منطقه هستند.

اگر علاقه به شن‌نوردی و شن‌درمانی داشته باشید، می‌توانید یک سری به کمپ کویری بخش نگین کویر فهرج بزنید و لحظاتی به ورزش مفرح شن‌نوردی به پردازید، شهرستان فهرج معروف به شهر نخل‌هاست و نخل‌ها همچون نگینی سبز این شهرستان را در بر گرفته‌اند.

با رونق خانه‌های بوم‌گردی در سراسر ایران اسلامی در شهرستان فهرج خانه‌های بوم‌گردی برای استراحت و پذیرای از گردشگران در میان نخل‌ها راه‌اندازی شده‌اند.

فرماندار فهرج در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فهرج با تبریک سال نو از مهمانان نوروزی درخواست کرد تا به شهرستان فهرج سفر کنند.

غلامرضا نژادخالقی اظهار داشت: شهرستان فهرج ریگ‌های یلان بسیار زیبا و نخلستان‌های بسیار زیبایی دارد.

وی با اشاره به اقدامات بسیار خوب ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان فهرج افزود: سه باب آموزشگاه و تعدادی خانه‌ بوم‌گردی برای رفاه و اسکان مهمانان نوروزی در شهرستان فهرج در نظر گرفته شده است.



ارسال نظر


آخرین خبرها