کد خبر: 67387 | زمان مخابره: 22:23:44 - سه شنبه 15 فروردین 1396 | بدون نظر | |

ثبت‌نام از معتکفین در ۲۵ مسجد شهر کرمان انجام می‌شود

مدیر‌کل تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه ثبت‌نام از معتکفین در استان کرمان از روز گذشته آغاز شده است گفت: در شهر کرمان چهار مسجد برای آقایان و ۲۱ مسجد ویژه خانم‌ها برای مراسم اعتکاف در نظر گرفته شده است.

به گزارش نشانه نیوز، حجت‌الاسلام مهدی عربپور در گفت‌و‌گو ییاظهار‌ داشت: اعتکاف از سنت‌های حسنه‌ای است که هر ساله با شکوه بیشتر در کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف طی سال‌های گذشته در استان کرمان گفت: خوشبختانه این مراسم معنوی در استان کرمان در ایام‌البیض ماه رجب با حضور باشکوه مردم و استقبال جوانان برگزار شده و هر ساله تعداد معتکفین هم افزایش پیدا می‌کند.

مدیر‌کل تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان اینکه ثبت‌نام از معتکفین در استان کرمان به‌طور رسمی از روز گذشته آغاز شده است افزود: کار مدیریت، اجرای برنامه‌ها و نظارت بر مراسم بر عهده سازمان تبلیغات اسلامی است که در استان کرمان در همه شهرستان‌ها این کار در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه در هر شهر حداقل دو مسجد یکی برای خانم‌ها و یکی برای آقایان به صورت مجزا در نظر گرفته شده است خاطر‌نشان کرد: در شهر کرمان چهار مسجد برای آقایان و ۲۱ مسجد ویژه خانم‌ها و در مجموع ۲۵ مسجد برای مراسم اعتکاف در نظر گرفته شده است.

عربپور با بیان اینکه ثبت‌نام در شهر کرمان به صورت الکترونیکی و از طریق مراجعه به سایت انجام می‌شود گفت: متقاضیان شرکت در مراسم معنوی اعتکاف در شهر کرمان باید به آدرس اینترنتی https://ekr.ir مراجعه کنند و مراحل ثبت‌نام خود را تکمیل کنند.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان‌ها نیز باید به دفاتر مساجد در هر منطقه مراجعه شود افزود: هزینه ثبت‌نام در مرکز استان ۴۸ هزار تومان در صورت نیاز به وعده غذایی و ۱۴ هزار تومان بدون وعده غذایی است و در شهرستان‌ها و روستاها که خیرین حمایت بسیار خوبی دارند بسته به تصمیم هیئت‌امنای مساجد دارد و از این مبلغ کمتر است.

مدیر‌کل تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان اینکه در شهر کرمان مساجد جامع، مسجدالائمه، بلوارجهاد کوچه ۸۶، مسجدالمهدی خیابان سرآسیاب فرسنگی، بلوارشهیدان ماهانی، شهدا خیابان شهید باقدرت شرقی و مسجد امیرالمومنین‌(ع) بزرگراه امام محله پانصد دستگاه برای اعتکاف بردران در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: مساجد امام خمینی(ره)، مسجدالنبی(ص) انتهای بلوار شهید عباس‌پور، امام حسین‌(ع) بلوار شیراز خیابان هاشم نادری، حضرت سیدالشهدا‌(ع) چهارراه مدیریت، حضرت ابوالفضل‌(ع) شهرک الغدیر، حضرت ابوالفضل‌(ع) بزرگراه امام حد‌فاصل چهارراه باقدرت و چهارراه جوپاری، حضرت علی‌اکبر‌(ع) خیابان ابوذر شمالی کوچه ۵۰، حضرت ابوالفضل‌(ع) خیابان شهید مغفوری کوچه ۲۱، امام حسین‌(ع) انتهای خیابان مهدیه، حضرت ولی‌عصر‌(عج) انتهای بلوار جمهوری، روبروی شهرک شکوه، امام سجاد‌(ع) شهرک قدس بلوار شهید قندی، امام سجاد‌(ع) محله توکل‌آباد، حضرت بقیه‌الله‌(عج) انتهای خیابان ۲۴ آذر، قاسم‌بن‌الحسن‌(ع) خیابان ابوذر جنوبی، جامع روستای ده‌بالا، امام علی‌(ع) شهرک شهید رجایی، چهارده معصوم فاز دوم شهرک شهید ایرانمنش، حضرت ابوالفضل‌(ع) بزرگراه آیت‌الله خامنه‌ای خیابان بنی‌هاشم، المهدی‌(عج) خیابان ابوذر جنوبی کوچه شماره ۳۸ و امام زمان‌(عج) خیابان شهید چمران کوچه شماره ۱۳ برای مراسم اعتکاف خانم‌ها پیش‌بینی شده است.

امام جمعه موقت کرمان با اشاره به استقبال بسیار خوب مردم در روز نخست ثبت‌نام گفت: مسجد حضرت امام خمینی(ره) خیابان امام کرمان ویژه خانم‌ها و مسجد جامع شهر کرمان ویژه برادران در روز نخست ثبت‌نام تکمیل شده است.

وی افزود: در طول برگزاری مراسم اعتکاف، برنام‌های فرهنگی و حلقه‌های معرفتی در مساجد توسط روحانیون و اساتید و کارشناسان مسائل اجتماعی و اخلاقی برگزار می‌شود.



ارسال نظر


آخرین خبرها