کد خبر: 67513 | زمان مخابره: 9:28:14 - چهارشنبه 23 فروردین 1396 | بدون نظر | |

رسیدگی به جرائم انتخاباتی در کوتاه ترین زمان ممکن

کاهش ۷۳درصدی پرونده های مسن در دادگستری استان کرمان/ ۶۴۷هزار و ۵۳۲فقره پرونده در سال ۹۵ در دادگستری کرمان مختومه شده است/ رسیدگی به جرائم انتخاباتی در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می شود.

به گزارش نشانه نیوز، دادگستری کرمان به بیش از ۱۷هزار استعلام انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا پاسخ داد

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت:دستگاه قضائی استان در ایام عید نوروز در راستای ماده ۴۶قانون تشکیلات،وظایف وانتخابات شوراهای اسلامی کشور ،به ۱۷هزار استعلام انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا را پاسخ داده شد.

یدالله موحد صبح امروز در مراسم جشن میلاد علی بن ابی طالب(ع)که در محل سالن اجتماعات دادگستری کرمان با حضور قضات وکارکان اداری برگزار گردید،ضمن تبریک این عید و روز پدر اظهار داشت:حضرت امیرالمونین علی(ع) مظهر عدالت،علم،عزت،سخاوت و شجاعت است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت:در سال ۹۵ شاهد کاهش ۷۳درصدی پرونده های مسن در دادگستری استان کرمان بوده ایم که یک موفقیت بزرگ محسوب می شود.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان بیان کرد:در مجموع در سال گذشته با تلاش های شبانه روزی کارکنان قضائی و اداری   ۶۴۷هزار و ۵۳۲فقره مورد رسیدگی و مختومه گردیده است.

وی ادامه داد: از این تعداد پرونده مختومه  ۱۷۱هزار و ۲۴۱فقره مربوط به شوراهای حل اختلاف بوده است و ۴۷۶هزار و ۲۹۱فقره پرونده  مربوط به شعب دادگاه ها و دادسراهای سراسر استان کرمان بوده است.

این مقام ارشد قضائی استان کرمان عنوان کرد:در سال گذشته ۶۳۸هزار و ۷۳۳فقره پرونده وارد دادگستری کل استان کرمان شده است.

رئیس شورای قضائی استان با بیان اینکه رصد،شناسایی وپیشگیری از جرائم انتخاباتی از وظایف و برنامه های دادگستری استان کرمان در دوانتخابات مهم و سرنوشت ساز پیش رو است،گفت:حضور حداکثری در پای صندوق های رای ضرورت دارد.

موحد با اشاره به اینکه استان کرمان کمترین جرائم انتخاباتی را در سنوات گذشته داشته است،تاکید کرد:دستگاه قضائی به جرائم انتخاباتی در کوتاه ترین زمان ممکن رسیدگی خواهد کرد.

وی با اشاره به نام گذاری سال ۹۶ از سوی رهبر معظم انقلاب به نام”اقتصاد مقاومتی،تولید واشتغال”،افزود:دادگستری استان کرمان در راستای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) سیاست های اقتصاد مقاومتی در استان کرمان را دنبال و به صورت قاطع از فعالیت های اقتصادی و سرمایه گذاری در چارچوب قانون همچون گذشته حمایت می کند.

موحد به تشکیل کمیته حمایت قضائی از سرمایه گذاری  استان کرمان اشاره کرد واعلام داشت:در سال گذشته تصمیمات بسیار خوب وارزشمندی در این کمیته در راستای رونق کسب و کار وحمایت از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران صورت پذیرفت.



ارسال نظر


آخرین خبرها