کد خبر: 67519 | زمان مخابره: 9:39:28 - چهارشنبه 23 فروردین 1396 | بدون نظر | |

بیش از ۴۱ هزار متر مربع از اراضی ملی جیرفت رفع تصرف شد

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب استان کرمان گفت: ۴۱ هزار و ۱۱۵ متر مربع از اراضی ملی منطقه تل سیاه شهرستان جیرفت توسط فرماندهی یگان حفاظت این اداره کل رفع تصرف شد.

به گزارش نشانه نیوز، حسین مرادکریمی  افزود: ارزش اراضی رفع تصرف شده در جیرفت بیش از ۱۹۵ میلیارد تومان است که با تأسی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه حفظ اراضی ملی، رفع تصرف شد.
وی ادامه داد: این زمین از اراضی ملی با پلاک ۷۰۶ واقع در منطقه تل سیاه شهرستان جیرفت است که با عنوان پیست موتورسواری تصرف شده بود.
وی اظهار کرد: رفع تصرف اراضی ملی منطقه تل سیاه شهرستان جیرفت توسط فرماندهی یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان و ماموران پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی جیرفت انجام شد.
وی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با دست اندرکاران منابع طبیعی و محیط زیست کشور، مکرر بر برخود قاطع با متصرفان اراضی ملی بویژه زمین خواران و کوه خواران تأکید کردند.
وی ادامه داد: معظم له خطاب به مسئولان امر، خواستار توقف این پدیده در نظام اسلامی شده و فرمودند نباید اجازه داد زمین های گوناگون بویژه اطراف شهر و حومه‌ های شهر که ثروت عمومی تلقی می شوند در اختیار کسی قرار گیرد.
رئیس کارگروه اجرایی تحقق جامع امر حفاظت از عرصه های منابع طبیعی جنوب کرمان افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه حفاظت از مناطق جنگلی و اراضی ملی خواستار تلاش مسئولان و دست اندرکاران این امر در برخورد قاطع با هرگونه تصرف اراضی شده اند.
وی افزود: معظم له همچنین فرمودند که نباید این مناطق به بهانه راه اندازی اماکن گردشگری و تفریحی همچون شهربازی، هتل و حتی احداث مدرسه و حوزه علمیه مورد دست درازی قرار گیرد.
وی اظهار کرد: هرگونه زمین ‌خواری و تصرف عدوانی در اراضی ملی بر اساس مواد ۶۹۰ تا ۶۹۳ قانون مجازات اسلامی جرم محسوب شده و علاوه بر رفع تصرف، فرد متجاوز به حبس محکوم می‎ شود.
وی خاطرنشان کرد: مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی جنوب کرمان به صورت ۲۴ ساعته آماده حراست از عرصه های ملی هستند و مردم می توانند هرگونه آتش سوزی، تخریب و تصرف عرصه های منابع طبیعی و همچنین قاچاق گیاهان دارویی، زغال و چوب درختان جنگلی را از طریق تماس با شماره ۱۵۰۴ (کد امداد جنگل و مرتع فرماندهی یگان حفاظت از منابع طبیعی) اطلاع دهند تا در کمترین زمان با متجاوزین برخورد قانونی شود.
مساحت کل منطقه جنوب کرمان سه میلیون و ۸۵۰ هزار هکتار است که ۸۵ درصد آن را اراضی دولتی تشکیل می دهد.
وسعت جنگل های جنوب کرمان ۴۸۰ هزار هکتار و وسعت مراتع این منطقه نیز بیش از یک میلیون و ۹۱۸ هکتار است که از این نظر این منطقه رتبه یازدهم کشور را به خود اختصاص داده است.
شهرستان جیرفت با ۳۰۸ هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله ۲۳۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع است.



ارسال نظر


آخرین خبرها