کد خبر: 67535 | زمان مخابره: 9:13:06 - پنجشنبه 24 فروردین 1396 | بدون نظر | |

برخورد جدی با ورود پول های کثیف به عرصه انتخابات

رییس کل دادگستری استان کرمان اعلام کرد: در انتخابات نباید از پول کثیف استفاده شود و اگر موردی مشاهده نمودیم با آن برخورد خواهد شد.
به گزارش نشانه نیوز، “یدالله موحد”  ۲۳ فروردین ماه در جلسه مشترک ستاد انتخابات و هییت نظارت استان کرمان گفت: قوه قضاییه مانند سایر ارکان کشور، در انتخابات وظایفی را برعهده دارد.

وی ادامه داد: فراهم سازی بستر انتخابات با حضور گسترده مردم یکی از وظایف دستگاه قضا است و در این راستا هر آنچه که در توان داریم، انجام خواهیم داد.

رییس کل دادگستری استان کرمان بررسی سوابق داوطلبین را از دیگر وظایف دستگاه قضا در انتخابات دانست و بیان کرد: دستگاه قضا با حساسیت کامل این مهم را در موعد مقرر انجام داده است ضمن آنکه دستگاه قضا آمادگی تامین منابع انسانی، فضا، وسیله نقلیه، مالی و …را  برای هیات های اجرایی و هیات نظارتی را دارد و همکاری لازم را انجام خواهیم داد.

موحد پیش بینی و پیشگیری از جرایم انتخابات را از دیگر وظایف دستگاه قضا دانست و تصریح کرد: امیدواریم انتخابات سال ۹۶ نیز مانند انتخابات اسفندماه ۹۴ برگزار گردد.

رییس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر اینکه دستگاه قضا در برابر مسایلی همچون تخریب، توهین و سیاه نمایی جلوگیری و در برابر فعالیت های مخرب واکنش نشان می دهد،تاکید کرد: اداره کل بازرسی استان کرمان عهده دار جلوگیری از سوء استفاده از امکانات عمومی و دولتی در تبلیغات انتخاباتی است.

وی مطرح کرد: باید به همدلی و وحدت بیشتر توجه و تدبیری اندیشیده شود تا اختلاف سلیقه ها باعث ایجاد مشکلات و مسایل تنش زا نشود.

موحد خطاب به موسسات خیریه، گفت: به موسسات خیریه باید تذکری داده شود تا از منابع موسسات خیریه استفاده نشود، ضمن آنکه در انتخابات نباید از پول کثیف استفاده شود و اگر موردی مشاهده نمودیم با آن برخورد خواهد شد.

به گزارش ایسنا، همچنین در این جلسه “محمدعلی توحیدی ” گفت: طبق برنامه زمان بندی همه اقدامات لازم انجام شده است.

وی به تعداد داوطلبان ثبت نام شده در شهرستان کرمان اشاره و ادامه داد: در مجموع شهر کرمان و ۱۲ شهر تابع آن  ۶۱۸ نفر برای انتخابات ثبت نام کرده اند که ۳۸۸ نفر آنها مربوط به شهر کرمان است.

فرماندار کرمان افزود: تاکنون ۳۸۸ نفر انصرافی در مجموعه ۱۲ شهر نابع شهرستان کرمان و در شهر کرمان ۵۱ نفر انصرافی ثبت شده است.

 



ارسال نظر


آخرین خبرها