کد خبر: 67542 | زمان مخابره: 9:17:26 - پنجشنبه 24 فروردین 1396 | بدون نظر | |

بیش از ۲ میلیون و ۱۲۲ هزار نفر در کرمان واجد شرایط رای دادن هستند

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان با بیان اینکه انتخابات سال جاری بر اساس آمارگیری سال ۹۵ برگزار می شود گفت: براین اساس در استان کرمان ۲ میلیون و ۱۲۲ هزار و ۴۳۵ نفر واجد شرایط رای دادن هستند.

به گزارش ایرنا حمید ذکاءاسدی  در نشست مشترک ستاد انتخابات و هیات نظارت بر انتخابات استان کرمان افزود: ۵۰ هزار و ۱۸۸ نفر از افراد واجد شرایط رای دادن در استان کرمان را رای اولی ها تشکیل می دهند.

وی اظهار کرد: زنگ آغاز عملیات اجرایی انتخابات از ۲۵ اسفند سال گذشته نواخته شد و بعد از آن وارد تشکیل هیات های اجرایی بخش و شهرها شدیم.
وی گفت: استان کرمان در انتخابات شوراهای شهر و روستا ۸۱ حوزه شامل ۲۳ حوزه شهرستان و ۵۸ بخش است و به مدت هفت روز مرحله حساس ثبت نام داوطلبان انجام شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان افزود: در اطلاع رسانی های ممتد هر روزه که توسط ستاد انتخابات و کمیته اطلاع رسانی این ستاد انجام می شد آمارها ارائه می شد.
وی با اشاره به تاکید وزیر کشور و استاندار کرمان در سخنرانی ها مختلف بر اعلام بی طرفی در انتخابات افزود: ضمن بی طرفی کامل در رابطه با استعلام ها فقط مستندات چهار مرجع قانونی ملاک رد و پذیرفته شدن نامزدهاست.
ذکاء اسدی گفت: هیات های اجرای تا امروز مهلت داشتند فهرست نهایی بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا را به هیات های نظارت اعلام کنند.
وی بیان کرد: اعلام نظر قطعی و نهایی هیات های نظارت در زمینه شکایات داوطلبان رد صلاحیت شده ۱۷ اردیبهشت سال جاری است و تهیه و انتشار اسامی نامزدها از ۱۸ تا ۲۰ اردیبهشت انجام می شود.
رئیس ستاد انتخابات استان کرمان افزود: ۱۷ هزار و ۴۰۲ نفر در انتخابات شوراهای شهر و روستای استان کرمان نام نویسی کرده اند که توسط وزارت کشور امروز اعلام شد و یکهزار و ۸۸۶ نفر از این تعداد زن و ۱۵ هزار ۵۱۶ نفر مرد هستند.
وی گفت: ۲ هزار و ۲۱۶ نفر داوطلب ورود به شورای شهر و ۱۵ هزار و ۱۸۶ نفر داوطلبان شوراهای روستا هستند.
وی مجموع داوطلبانی که تاکنون انصراف داده اند را ۳۶۰ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۲۰۴ نفر در شورای شهر و ۱۵۶ نفر از شوراهای روستایی بودند.
ذکاء اسدی از تعامل و همراهی هیات های نظارت و اجرایی انتخابات تقدیر کرد و گفت: انتخابات شوراهای شهر و روستا در هشت شهر کهنوج، جیرفت، بم، شهربابک، انار، سیرجان، رفسنجان، زرند و بافت به صورت الکترونیک برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به وجود ۵۸ حوزه انتخابیه برای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در استان کرمان افزود: با توجه به پهناور بودن استان و خطراتی که استان را تهدید می کند اطلس امنیتی استان در انتخابات تهیه شده است.
رئیس ستاد انتخابات استان کرمان بیان کرد: آمادگی کامل برگزاری انتخابات باشکوه و امن و سالم در استان کرمان وجود دارد.
وی گفت: میانگین شرکت مردم استان کرمان در انتخابات ادوار قبل بیش از سایر استانها بوده است و با توجه به اقدامات انجام شده و همدلی و همراهی موجود امیدواریم بارقه امید در دل مردم زنده باشد و در این انتخابات حضور بهتری را رقم بزنیم.
ذکاء اسدی بیان کرد: هدف ما حفظ بی طرفی عناصر دولتی در انتخابات و اتحاد بین برگزارکنندگان، ناظران و غیره است.
وی با اشاره به نقش رسانه ها در هدایت افکار عمومی گفت: رسانه ها مردم را به سوی انتخاب اصلح سوق دهند.
این نشست به ریاست علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان در ساختمان شماره ۳ استانداری برگزار شد.



ارسال نظر


آخرین خبرها