کد خبر: 67586 | زمان مخابره: 10:39:12 - شنبه 26 فروردین 1396 | بدون نظر | |

اهدای بیش از ۷۰ میلیارد ریال کمک مردمی جهت بازسازی اعتاب مقدسه

سال گذشته بیش از ۷۰ میلیارد ریال کمک مردمی جهت بازسازی اعتاب مقدسه به ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان اهدا شده است.

به گزارش نشانه نیوز، جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان، گفت: مبالغ اهدا شده توسط مردم بر اساس نیت منظور شده، در مرمت و بازسازی اعتاب مقدسه هزینه می‌گردد.

 عبدالحسین رحیمی افزود: در سال ۱۳۹۵ مردم عزیزمان بیش از ۷۰ میلیارد ریال برای پروژه‌‌های ترفیع گنبد مطهر  حرم امام حسین علیه السلام، لاغر سازی ستون‌های اطراف ضریح حرم مطهر و سایر اعتاب مقدس در عراق اهدا و به حساب ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان واریز نموده‌اند.

وی اظهار کرد: مبلغ ۶۱٫۵میلیارد ریال از این مبلغ متعلق به کمک‌ها و نذورات نقدی بوده و معادل ۹ میلیارد و یکصد میلیون ریال هم از محل اهداء طلاجات و مسکوکات وصول شده است.

رحیمی با اذعان به این که کمک‌های فوق از استان کرمان و سایر استان‌ها از طریق ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان جمع آوری شده است؛ ابراز نمود: این مبالغ بر اساس نیت ناذرین در مرمت و بازسازی اعتاب مقدسه هزینه می‌گردد.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان، خاطر نشان کرد: هزینه هر خشت طلا برای گنبد مطهر حرم امام حسین علیه السلام که در کرمان در حال ساخت است؛ مبلغ ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است و در صورتی که کسانی مایل به اهداء طلا می‌باشند هر خشت طلا معادل ۲۳ گرم محاسبه شده است.

 

 

۲۰۱۵۰۷۲۵_۱۲۳۸۵۷(2)

 

رحیمی همچنین با تاکید بر این نکته در بازسازی عتبات عالیات هیچ کمک دولتی لحاظ نشده و همه‌ی هزینه‌ها از محل کمک‌های داوطلبانه‌ی مردم جمع‌آوری و هزینه می‌شود، از پرداخت هزینه‌ی خشت‌ های طلا گنبد مطهر سید الشهدا علیه السلام توسط خانواده‌های معظم شهدا به نیابت از شهدای عزیز اشاره کرد و گفت: این امر در راستای اتصال خون شهدای نظام مقدس اسلامی به شهدای کربلا انجام شده است.

وی با اشاره به خریداری ۲۲ خشت طلا توسط یکی از خانواده‌های شهدای استان، اضافه کرد: اسفند ماه سال گذشته نیز شخصی از استان یزد ۴۰ خشت طلا خریداری کرد و در سالروز ولادت حضرت زهراسلام الله علیها ثواب این کار را به بستگان خود هدیه کرد.

 

85878063600317667301235930057

 

رحیمی تصریح کرد: کمک‌های داوطلبانه مردم برای بازسازی اعتاب مقدسه بخشی از اموال اهداکنندگان است که با نیت مشارکت در امر بازسازی حرم‌های مطهر ائمه(سلام الله علیها) وصول می‌شود و در این مسیر کسانی هم هستند که از نظر مالی وضع چندان مناسبی ندارند ولی با میل و اشتیاق در این کار سهیم می‌شوند.

وی به اهدا مقداری طلا توسط یک زوج جوان اشاره کرد و افزود: این زوج جوان بخشی از طلاهایی که در مراسم عروسی هدیه گرفته بودند، سخاوتمندانه برای بازسازی عتبات عالیات تقدیم نمودند.

 

8

 

رحیمی شماره حساب‌های موجود جهت واریز کمک‌ها و نذورات مردمی را به شرح ذیل اعلام نمود و اظهار کرد: شماره تلفن‌های -۱۳_۰۳۴۳۲۲۲۸۳۱۱ متعلق به ستادبازسازی عتبات عالیات استان کرمان نیز آماده پاسخگویی به شهروندان و هموطنان عزیز می‌باشد.

 

شماره حساب‌های مربوط به دریافت کمک‌های مردمی

بانک تجارت  ۲۲۰۳۱۳۶۱۹۹

بانک پست بانک ۴۳۶۸/۲۲۲/۲۲۲/۲۲۲-۱۲

بانک صادرات ۰۱۰۳۳۵۰۳۳۵۰۰۷

بانک ملی ۰۱۰۹۲۵۱۵۵۲۰۰۲

بانک انصار ۲۷۳۴۸۲۴۱۰۰۰۱۰۰۰۱

بانک رسالت مرکزی ۳۰۱۶۰۰۱

بانک رسالت چمران ۳۰۶۶۰۰۱

بانک مهر ایران ۵۶۰۵۱۱۸۸۸۸۸۸۸۸۱

 

شماره کارت‌ها جهت واریز کمک‌های مردمی

بانک صادرات ۶۰۳۷۶۹۱۱۹۹۵۰۹۴۱۵

بانک رسالت ۵۰۴۱۷۲۱۱۱۱۱۶۵۵۸۶

 



ارسال نظر


آخرین خبرها