کد خبر: 67595 | زمان مخابره: 11:07:58 - دوشنبه 28 فروردین 1396 | بدون نظر | |

خانه صادقی های شهداد بازسازی می شود

خانه صادقی های شهداد بازسازی می شود.

به گزارش نشانه نیوز، محمدعلی توحیدی فرماندار کرمان در جلسه ای که به منظور بررسی و واگذاری بنای تاریخی ، خانه صادقی های شهداد به سرمایه گذار بخش خصوصی تشکیل شد ، با تشریح سرمایه گذاری های انجام شده در بخش شهداد ،آنها را مناسب ارزیابی کرد اما با توجه به ظرفیت های فراوان و داده های بی نظیر خدادادی آن را کافی ندانست .

توحیدی شهداد را دهلیز داده های فراوان و عارضه های طبیعی کویر عنوان نمود و افزود : در استانهای دیگر هم کویر وجود دارد اما زیبائی هایی که در کویر شهداد وجود دارد در آنها نیست ،کلوت ، نبکا ، رود شور ، آسمان پر از ستاره کویر و ده ها اثر خدادادی و عارضه طبیعی در کویر شهداد وجود دارد که همتا ندارد و با ثبت جهانی کویر لوت ، شهداد به یکی از قطب های گردشگری استان تبدیل شده است.

فرماندار کرمان با اشاره به پتانسیل های فراوان بخش شهداد به ویژه در حوزه گردشگری ، اقتصاد شهداد را با همین میزان سرمایه گذاری انجام شده ، خارج از رکود و در مسیر توسعه توصیف کرد .

وی با قیاس سرمایه گذاری در  بخش گردشگری با سایر موضوعات اقتصادی اظهار داشت : سرمایه گذاری در حوزه گردشگری با سایر سرمایه گذاری ها تفاوت دارد و مهمترین تفاوت آن در مزایای فراوانش است که ایجاد اشتغالِ بیشتر ، شکوفایی اقتصاد منطقه و سود فراوان از اهم فواید آن بشمار می رود. در سرمایه گذاری ها دولت دنبال سود نیست ، سودِ دولت ، سود مردم منطقه و اشتغال جوانان است ، سود دولت رونق اقتصادی شهداد است .

وی ادامه داد : هر خشتی که در شهداد روی هم گذاشته میشود از لحاظ اقتصادی پاسخ مناسب خود را میدهد و مزایای آن یکی دو تا و یک طرفه نیست ، هم برای سرمایه گذار و هم برای اقتصاد منطقه و مردم عواید دارد ، سرمایه گذاری و برنامه های بسیارخوب ، قوی و مناسب در شهداد در حال انجام شدن است و باعث شده شهداد در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گیرد ،برای شکوفایی هرچه بیشتر اقتصاد شهداد این مسیر باید تداوم داشته باشد .

توحیدی در ادامه خانه صادقی ها را از جمله اماکن تاریخی و دیدنی شهداد و یکی از ظرفیت های بالقوه عنوان کرد و تصریح کرد : شرایط خانه صادقی های شهداد مانند باغ فتح آباد کرمان است که با دستور استاندار محترم درحال حاضر به یکی از زیباترین اماکن تاریخی و دیدنی کرمان تبدیل شده است ، در شهداد باید اینگونه کارها را دنبال کرد ، خانه صادقی های شهداد نیز بایستی به بخش خصوصی واگذار شود تا مانند باغ فتح آباد به یکی از اماکن دیدنی در شهداد تبدیل شود.

گفتنی است خانه صادقی های شهداد مکانی تاریخی با مساحت بیش از ۵۰۰ مترمربع شامل عرصه و عیان با زیبایی های خاص معماری اسلامی قدیمی از جمله بادگیر ، مسجد ، آب کشاورزی روان و … است که قدمت آن به دوران قاجاریه بر میگردد ، مالکیت فعلی این بنا متعلق به شهرداری شهداد میباشدکه توسط دوره اول شورای اسلامی شهر شهداد از مالک اصلی خریداری و جهت مرمت و نگهداری در اختیار شهرداری قرار گرفته است اما متأسفانه تاکنون هیچ برنامه مناسبی جهت استفاده اقتصادی از آن وجود نداشته است که پس از بازدید و دستور استاندار محترم مبنی بر مرمت و بازسازی آن ، درحال واگذاری به بخش خصوصی است.



ارسال نظر


آخرین خبرها