کد خبر: 67600 | زمان مخابره: 11:27:00 - دوشنبه 28 فروردین 1396 | بدون نظر | |

هفت انجمن هنری در شهرستان فاریاب فعال است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان با بیان اینکه هفت انجمن هنری با فعالیت مطلوب در شهرستان فاریاب فعال است گفت: این اداره کل از موسسات هنری جنوب کرمان حمایت می کند.

به گزارش نشانه نیوز، حسین اسحاقی در نشست صمیمی با اهالی فرهنگ و هنر شهرستان فاریاب افزود: با توجه به نیاز شهرستان فاریاب به مجتمع فرهنگی و هنری، این مجتمع با حمایت دولت تدبیر و امید به زودی در این شهرستان راه اندازی می شود.
وی تصریح کرد: زیرساخت های فرهنگی شهرستان فاریاب مطلوب نیست لذا با توجه به اینکه مجوز ساخت و ساز نداریم پیگیر یک واحد استیجاری برای مجتمع فرهنگی و هنری هستیم تا به زودی راه اندازی شود.
وی با اشاره به اینکه اولین مجوز نشریه جنوب کرمان از شهرستان فاریاب بوده است گفت: این شهرستان دارای شخصیت هایی از جمله احمد یوسف زاده نویسنده کتاب «آن بیست و سه نفر» و مرحوم یوسف سلیمی نوازنده موسیقی سنتی است لذا این نشان از استعداد هنری این منطقه می باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان ادامه داد: امیدواریم با همکاری شهرداری و شورای شهر فاریاب محلی را به نام این ۲ مفاخر نامگذاری کنیم تا این شهر رنگ و بویی هنری پیدا کند.
وی گفت: دولت تدبیر و امید با مشی عدالت دنبال رفع محرومیت هاست لذا در این راستا به مشکلات بخش فرهنگ شهرستان فاریاب رسیدگی می شود.
اسحاقی بیان کرد: با توجه به نیازهای فرهنگی شهرستان فاریاب و با حمایت دولت تدبیر و امید پنجمین سینمای سیار منطقه جنوب کرمان در این شهرستان راه اندازی می شود.
وی بر تشویق هنرمندان برای ثبت موسسات قرآنی و هنری تاکید کرد و گفت: در این زمینه هیچ محدودیتی نداریم و از همه علاقه مندان این بخش ها حمایت می کنیم.
علی چتر زرین رئیس انجمن موسیقی شهرستان فاریاب هم در این نشست به بیان مشکلات بخش هنر این شهرستان پرداخت و گفت: یکی از مشکلات هنرمندان، نداشتن کارت شناسایی و ساختمان مجتمع فرهنگی و هنری است که با قول مساعد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان به زودی میسر می شود.
هفت انجمن هنری جنوب کرمان شامل شعر، موسیقی، خطاطی، نقاشی و طراحی، تئاتر، داستان نویسی و عکاسی است.
مرکز شهرستان فاریاب در ۳۳۰ کیلومتری جنوب مرکز استان است.



ارسال نظر


آخرین خبرها