کد خبر: 67611 | زمان مخابره: 11:43:24 - دوشنبه 28 فروردین 1396 | بدون نظر | |

اختلاس ها کمر اقتصاد کشور را می شکند/ ایستگاه شماره ۱۰ آتش‌نشانی شهر کرمان افتتاح شد

ایستگاه شماره ۱۰ آتش‌نشانی شهر کرمان افتتاح شد.
طی مراسمی دهمین ایستگاه آتش‌نشانی شهر کرمان به متراژ ۹۰۰ متر مربع با حضور دکتر پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افتتاح شد.
نمایش عکس در اندازه واقعی
به گزارش نشانه نیوز، دکتر محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در آیین افتتاح دهمین ایستگاه آتش‌نشانی شهر کرمان ضمن تقدیر از تلاش های صورت گرفته شهردار و شورای شهر کرمان اظهار کرد؛ با وجود کمبود بودجه و با دست خالی عزیزان در شهرداری و شورای شهر کرمان توانستند با همتی بلند در نقاط مختلف شهر کرمان نسبت به سال های گذشته تغییرات قابل توجهی در بخش عمرانی انجام دهند.
پورابراهیمی با اشاره به عملیاتی نشدن بعضی از پروژه ها عمرانی سطح شهر کرمان ابراز کرد؛ باید الویت اصلی شهردارو اعضای محترم شورای شهر در سالجاری ادامه پروژه های نیمه تمام درسطح شهر کرمان باشد تا بتوانیم با اجرای کامل پروژه های عمرانی به فضل الهی نگین شهرهای جنوب شرق کشور باشیم.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای با اشاره به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر خاطر نشان کرد؛ با حضور گسترده مردم در انتخابات آتی، به فضل الهی بتوانیم مانند گذشته موجب اقتدار نظام جمهوری اسلامی باشیم.
به گزارش کرمان فردا؛ ایستگاه شماره ۱۰ آتش‌نشانی شهر کرمان واقع در شهرک الغدیر به متراژ ۹۰۰ متر مربع با حضور محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، علی بابایی شهردار کرمان، رئیس واعضای شورای شهر و جمعی از مدیران شهری کرمان افتتاح شد.
پورابراهیمی در همایش توسعه منطقه مازندران با رویکرد اقتصاد مقاومتی:
اختلاس ها کمر اقتصاد کشور را می شکند/ نظارت دولت بر مؤسسات اعتباری اسفبار است/ رفع مشکل نظام بانکی کشور اولویت کمیسیون اقتصادی مجلس/ شفافیت اقتصادی لازمه نیل به شاخص های اقتصادی مدنظر در برنامه ششم توسعه
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در همایش توسعه منطقه مازندران با رویکرد اقتصاد مقاومتی: با بیان اینکه نظارت بانک مرکزی سنتی است، گفت: شفافیت در اقتصاد لازمه دستیابی به رشد اقتصادی مدنظر در برنامه ششم توسعه است.
نمایش عکس در اندازه واقعی

به گزارش نشانه نیوز، “محمدرضا پورابراهیمی” در همایش “توسعه منطقه ای مازندران با رویکرد اقتصاد مقاومتی “که امروز شنبه ۲۶ فروردین ماه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور برگزار شد،گفت: اعضای کمیسیون اقتصادی در سفر به شهرستان های نور و محمودآباد با بازدید از واحدهای صنعتی و جلسه با فعالان اقتصادی و مسئولان استان مازندران در جریان امور بخش تولید و اقتصاد این استان قرار گرفتند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود:رفع مشکل نظام بانکی کشور و رسیدگی به مشکلات قانون مالیات به ارزش افزوده از اولویت های کاری کمیسیون اقتصادی مجلس است.

وی با اشاره به ظرفیت های استان مازندران در بخش کشاورزی و گردشگری،تصریح کرد:باید بهره وری در بخش کشاورزی ارتقا یابد و با مدیریت صحیح از موقعیت های جغرافیایی کم نظیر در مازندران استفاده شود.

نماینده مردم کرمان و راور درمجلس دهم بیان کرد:شاه کلید حل مشکلات اقتصادی در اجرای سیاست های مقاومتی است که تمامی کارشناسان اقتصادی و دانشگاهی بر روی این موضوع اتفاق نظر دارند.

پورابراهیمی افزود:برای دستیابی به نرخ رشد اقتصادی ۸ درصدی و شاخص های مورد نظر اقتصادی مانند تورم در برنامه ششم توسعه، مجلس با تصویب قانون برنامه ششم توسعه، ریل گذاری های لازم را انجام داده است.

وی تصریح کرد:دشمنان جمهوری اسلامی در سال های گذشته از بُعد اقتصادی تلاش کردند به کشور ضربه وارد شود، بنابراین باید از این بُعد اقتصاد کشور تقویت شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حرکت به سمت شفاف سازی یکی از ضروریات اقتصاد است،گفت:با بهره وری پایین و ناکارآمدی بالا و وجود فساد و رانت در اقتصاد،نمی توان به شاخص های اقتصادی مدنظر در برنامه ششم دست یافت.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:زمانی که گزارش ها به طور مثال ناشی از وجود تخلفات در بانک ها و مناطق آزاد باشد، از اعتماد عمومی کاسته خواهد شد که این یک صدمه بزرگ است، بنابراین باید روند اصلاح شود.

پورابراهیمی افزود:اینکه در کشورهای غربی بیان می شود؛درآمدهای حاصل از پولشویی تخلف است،یک مسئله مهم است،زیرا آنها می دانند پولشویی باعث عدم تخصیص بهینه منابع ملی کشورشان می شود.با توجه به اینکه در ایران اسلامی رویکرد دینی و تخصصی وجود دارد، بنابراین باید با جدیت بیشتر موضوع مبارزه با فساد اقتصادی پیگیری شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:تمامی بنگاه های اقتصادی در کشور مکلف به افشای اطلاعات مالی خود شده اند،زیرا صورت مالی شفاف بیانگر وضعیت اقتصادی بنگاه های اقتصادی است،البته برای افشای صورت های مالی الزاماتی در نظر گرفته شده و اگر شرکتی از افشای صورت های مالی امتناع کند،از ارائه خدمات بانکی و ثبتی محروم می شود و مدیران این شرکت ها نیز مقصر هستند.

وی با انتقاد از میزان بالای قاچاق کالا درکشور افزود:وزارت صنعت،آیین نامه های قانونی درخصوص قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را به طور کامل اجرایی نکرده است و نباید فراموش کرد لازمه دستیابی به رشد اقتصادی ایجاد شفافیت در اقتصاد است.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد:موضوع حسابرسی در بخش دولتی و خصوصی در کشور با مسائلی روبرو است و باید این روند اصلاح شود.به طول مثال صورت مالی یک شرکت در حالی مقبول اعلام شده است که بعد از حدود ۲ ماه در همان شرکت تخلف صورت گرفته است و کسی پاسخگوی سهامداران نیست.

پورابراهیمی بیان کرد:حال سوال این است که آیا با لغو مجوز حسابرسی،یک شرکتی که در عملکردش مشکل داشته،می توان زیان سهامداران آن شرکت را جبران کرد؟ به طور مثال چه کسی پاسخگوی زیان سهامداران شرکت کنتورسازی است؟

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درخصوص مسائل مربوط به حقوق های غیرمتعارف گفت:از سال ۸۸ مقرر شده بود که استانداردهایی تدوین شود تا جزئیات دریافتی مدیران شفاف باشد،اما کمیته فنی تدوین استانداردها در سازمان حسابرسی پیشنهاد در این رابطه را رد کرد،زیرا به احتمال زیاد شرکت های دولتی مشمول این موضوع می شدند.

وی با بیان اینکه رتبه ایران به لحاظ شفافیت اقتصادی پایین است،افزود:کسب رتبه ۱۳۵ از حدود ۱۷۰ کشور در زمینه شفافیت اقتصادی قابل قبول نیست و باید این روند اصلاح شود.از طریق کمیسیون اقتصادی درحال تدوین پیش نویس طرحی برای اصلاح قانون نظام حسابرسی کشور هستیم که باید به سرانجام برسد.

پورابراهیمی گفت:از ابتدای برنامه ششم توسعه کلیه اطلاعات درباره معاملات دولت باید در سامانه ها ثبت شود،البته تمرکز حساب های دولتی در بانک مرکزی،اقدام خوبی در راستای شفاف سازی اقتصادی بوده است.

این نماینده مردم درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظارت بانک مرکزی،سنتی است،بیان کرد:درحال حاضر بانک مرکزی گزارش کار دریافت می کند و بعد اقدامات نظارتی صورت می گیرد،این درحالی است که نظارت ها در بورس لحظه ای است و هرگونه دستکاری در بازار کشف و گزارش می شود،بنابراین باید نظارت ها در بازار پول متحول شود.

نماینده مردم کرمان و راور درمجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت نظارت بانک مرکزی بر موسسات مالی افزود:در برنامه ششم دولت مکلف به راه اندازی سامانه هایی شده تا تمامی اطلاعات مربوط به دریافتی ها،حقوق و مزایا شفاف شود.البته ارکان نظام جمهوری اسلامی و کمیسیون اقتصادی مجلس اراده دارند تا مشکلات اقتصادی کشور حل شود.

وی افزود:همانطور که در بخش های نظامی،پزشکی و علم و دانش،کشور با پیشرفت روبرو بوده،امیدوارم دهه آینده دهه اقتدار اقتصادی کشور باشد و در این راستا تمامی تلاش خود را خواهیم کرد.

گفتنی است؛اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از نمایشگاه دستاوردهای اقتصاد مقاومتی در دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان نور بازدید کرد.



ارسال نظر


آخرین خبرها