کد خبر: 67650 | زمان مخابره: 21:10:16 - چهارشنبه 30 فروردین 1396 | بدون نظر | |

۱۶۰۰ تخت بیمارستانی تا شهریور امسال در کرمان بهره برداری می شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: ۵۳۰ تخت در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان در سه سال گذشته راه اندازی شده است و یکهزار و ۶۰۰ تخت نیز تا شهریور سال جاری در کرمان به بهره برداری می رسد.

به گزارش نشانه نیوز،  علی اکبر حقدوست  در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته سلامت با بیان اینکه بیمارستان شهرستان های کوهبنان و رابر بزودی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره ‌برداری می رسد افزود: سرمایه گذاری بیش از نیمی از تخت های بیمارستانی که قرار است در شهریور سال جاری در کرمان به بهره برداری برسد توسط بخش خصوصی انجام شده است و هم اکنون حدود سه هزار تخت بستری در کرمان وجود دارد.

وی ضمن مقایسه شدت فرار بیماران برای پیگیری امور درمانی از کرمان به سمت سایر استان ها طی سال های گذشته گفت: اقدامات انجام شده در این استان از مهاجرت بیماران به سایر استانها به منظور درمان کاسته است.
وی به ساخت و ساز بنا در حوزه سلامت در شهرستان ها و روستاهای کرمان طی سه سال گذشته اشاره کرد و افزود: زندگی سالم با نشاط و امید شعار هفته سلامت سال جاری است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بازدید تیم ‌های بین‌ المللی از دانشگاه‌ علوم پزشکی کرمان و انعقاد تفاهم‌ نامه ‌در بخش های مختلف گفت: راه‌ اندازی اتاق فکر سازمان برنامه و بودجه در حوزه سلامت به کرمان واگذار شده است.
وی بیان کرد: راه ‌اندازی رصدخانه سلامت در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور مدیریت و ایجاد فضایی برای رصد شاخص‌ های کلان سلامت نیز بر عهده دانشگاه علوم پزشکی کرمان است.
وی گفت: تیمی از سوی سازمان بهداشت جهانی برای مستندسازی فعالیت‌ های حوزه سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمان به این استان سفر خواهند کرد.
حق دوست به راه‌ اندازی معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمان اشاره و تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی کرمان نخستین دانشگاه کشور در راستای راه اندازی این معاونت است.
وی گفت: رشته های تحصیلی جدید نیز طی چند سال اخیر در دانشگاه علوم پزشکی کرمان راه اندازی شده است.
حق دوست با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه سلامت نان در استان کرمان افزود: رسانه ها سلامت نان را در این استان مورد بررسی قرار دهند و استان کرمان از نظر غنی ‌سازی و کاهش استفاده نمک در نان از میانگین کشوری بالاتر است.
وی بیان کرد: خبرنگاران وضعیت کشتارگاه کرمان را نسبت به چهار سال گذشته مقایسه کنند.
وی با بیان اینکه آسیب های اجتماعی در جامعه ما فراوان است اظهار کرد: نتیجه آسیب های اجتماعی می تواند به برخی مشکلات منجر شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه سال جاری با عنوان ‘توجه به بهداشت روان’ نامگذاری شده است افزود: بی توجهی به بهداشت روان معضلی است گریبانگیر جامعه بشری، کشور و استان است لذا باید بین المللی بیندیشیم و استانی عمل کنیم.
وی گفت: الزام به رعایت قانون باید وجود داشته باشد اما برای اصلاح خشونت ها باید ریشه را خشکاند.
حق دوست تصریح کرد: ریشه اصلی معضلات اجتماعی فقدان نشاط اجتماعی، نبود احترام متقابل اجتماعی، وجود نداشتن آگاهی عمیق در جامعه و نبود انگیزه و نگرش صحیح است و اگر نتوانیم ساختارهای اجتماعی را حتی با وجود ایجاد ساختارها تقویت کنیم توسعه یافته نمی شویم.
وی گفت: در طرح راه اندازی پرونده الکترونیکی سلامت با ارائه کد ملی امکان دسترسی به اطلاعات سلامت و پرونده پزشکی بیمار امکان پذیر خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار کرد: مرحله نخست اجرای طرح پرونده الکترونیک باید از مراکز بهداشتی آغاز شود و در حال حاضر حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد مراحل این طرح طی شده است.
وی همچنین به بروز پدیده ریزگردها در استان کرمان اشاره کرد و گفت: جنس ریزگردهای موجود در این استان به اندازه ریزگردهای سایر مناطق کشور خطرناک نیست.
حق دوست با اشاره به مالچ پاشی در شرق استان کرمان اظهار کرد: کنترل ریزگردها به طور کامل در قدرت بشر نیست.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این نشست خبری گفت: مجوز احداث کارخانه داروسازی در کرمان گرفته شده است.
محمودرضا حیدری افزود: یکی از برنامه های سازمان غذا و دارو نصب نشانگرهای رنگی بر روی مواد غذایی است و اکنون این برنامه محقق شده است.
وی ادامه داد: نشانگرهای رنگی میزان قند، چربی و نمک موجود در مواد غذایی را مشخص می کند و به خریدار اجازه می دهد با آگاهی کالای مورد نیازشان را انتخاب کنند.
وی با بیان اینکه داروخانه های استان کرمان سالانه چهار مرتبه مورد بازرسی و نظارت قرار می گیرند.
حیدری با بیان اینکه نظارت بر داروخانه ها بیشتر از طریق مردم انجام می شود تصریح کرد: مردم می توانند تخلفات احتمالی داروخانه ها را از طریق شماره پیامک ۰۰۰۳۴۱۲۱۰۵۶۲۰ اطلاع رسانی کنند.
وی با بیان اینکه بیشترین شکایت های ثبت شده از داروخانه های استان کرمان در زمینه گران فروشی بوده است گفت: ۲۹۰ داروخانه در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان فعالیت می کنند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز به اجرای طرح تحول نظام سلامت اشاره و تصریح کرد: اجرای این طرح تحول عظیمی در بخش درمان استان کرمان به وجود آورده است.
حمیدرضا رشیدی نژاد از دسترسی آسان مردم به مراکز درمانی، بهبود در خدمات رسانی بیمارستان ها، حضور پزشکان در مناطق محروم و توزیع تجهیزات پزشکی در مراکز درمانی به عنوان نمونه ای از تحولات حوزه سلامت نام برد.
وی همچنین با بیان اینکه بخش پیوند کبد از سال ۸۷ در کرمان راه اندازی شده است گفت: بیش از ۵۰ پیوند کبد در این استان انجام شده است.
اول تا هفتم اردیبهشت هفته سلامت نامگذاری شده است.



ارسال نظر


آخرین خبرها