کد خبر: 67664 | زمان مخابره: 10:39:07 - پنجشنبه 31 فروردین 1396 | بدون نظر | |

برگزاری جلسه قرآنی موسسه فرهنگی قرآن وعترت ایثارگران بصیرکرمان درمحل ساخت گنبد حرم مطهر سیدالشهدا(ع)

معاونت فرهنگی ستادبازسازی عتبات عالیات کرمان گفت: در پروژه‌ی مقاوم سازی حرم مطهر سیدالشهدا (سلام الله علیه) از پشت بام تا عمق سه متری زمین، کاملا بتن آرمه‌ و ضد انفجار است.

 به گزارش نشانه نیوز، جلسه هفتگی موسسه فرهنگی قرآن و عترت ایثارگران بصیر کرمان که هر هفته سه شنبه شب برگزار می‌شود، شب گذشته(۲۹/۱/۹۶) زیر خیمه سبز اباعبدالله الحسین(علیه السلام) در محل ساخت گنبد حرم مطهر در کرمان برگزار شد.

در این جلسه محمد عرب‌پور مدیر موسسه، اظهار داشت: این هفته توفیق پیدا کردیم جلسه هفتگی قرآن را زیر خیمه سبز اباعبدالله الحسین(علیه السلام) و در جوار محل ساخت گنبد مطهر برگزار کنیم.

وی افزود: این جلسات قرآنی از سال ۱۳۶۷ تا کنون مرتب برگزار می‌شود و برپایی جلسات به برکت قرآن، منجر به تاسیس موسسه فرهنگی قرآن و عترت ایثارگران بصیر شده است.

عرب‌پور خاطر نشان کرد: در کلاس‌های قرآنی این موسسه مباحث روخوانی، روان‌خوانی، ترجمه و مفاهیم نیز دنبال می‌شود.

در ادامه پس از قرائت، ترجمه و تفسیر آیاتی از قرآن کریم، معاونت فرهنگی و روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات کرمان ضمن ارائه گزارش مختصری از چگونگی انجام پروژه‌ی ترفیع گنبد حرم مطهر امام حسین (علیه السلام) ابراز کرد: کرمان سه پروژه‌ی ساخت گنبد حرم مطهر، لاغرسازی ستون‌های اطراف ضریح حرم مطهر و همچنین بافت قالی دستباف کرمانی جهت صحن حضرت زهرا(سلام الله علیه) در نجف اشرف را به عهده گرفته که تا کنون ۱۱۴ تخته فرش به تهران منتقل شده تا به نجف ارسال شود.

محمد بیدشکی با توضیحاتی پیرامون ساخت گنبد حرم مطهر در کرمان، گفت: این گنبد دارای ۹۶ قطعه‌ی پیچ و مهره‌ای است و بتن‌ها و خشت‌های طلای گنبد مطهر نیز پیچ و مهره‌ای می‌باشند که تا کنون ۴ بار فریم فولادی جهت اطمینان بیشتر باز و بست شده است.

وی افزود: گنبد فعلی که در کربلا روی حرم مطهر وجود دارد به عنوان یک میراث فرهنگی باقی خواهد ماند و گنبد جدید بر روی آن نصب می‌شود، پیش بینی می‌شود طی یک سال و چند ماه آتی پروژه‌ی ساخت گنبد مطهر در کرمان پایان یافته و جهت انتقال به کربلا مهیا شود.

بیدشکی ابراز کرد: در پروژه‌ی لاغرسازی ستون‌های اطراف ضریح مطهر، فاصله‌ی ستون‌ها از ضریح یک متر و ۷۰ سانتیمتر بود که الان این فاصله به بیش از ۴ متر تبدیل شده و زائرین راحت‌تر زیارت می‌کنند.

وی افزود: در پروژه‌ی مقاوم سازی حرم مطهر سیدالشهدا (سلام الله علیه) از پشت بام تا عمق سه متری زمین، کاملا بتن آرمه‌ و ضد انفجار است.

معاونت فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات کرمان، خاطر نشان کرد: با اجرای پروژه‌ی بافت قالی برای صحن حضرت زهرا (سلام الله علیه) با عنایت به بحث اقتصاد مقاومتی، برای بافندگان نیز ایجاد اشتغال شده است.

بیدشکی با تاکید بر اینکه تمام هزینه‎های ستاد بازسازی عتبات عالیات از محل کمک‌های داوطلبانه‎ی مردم تامین می‌شود، اظهار کرد: هزینه هر خشت طلای گنبد حرم مطهر سیدالشهدا(علیه السلام) ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است و علاقمندان به هر میزان که مایل باشند می‎توانند مشارکت نمایند.

در ادامه کلیپی از نحوه‌ی مقاوم سازی حرم مطهر امام حسین (علیه السلام) در کربلای معلا به نمایش درآمد.

بازدید اعضای موسسه فرهنگی قرآن و عترت ایثارگران بصیر از کارگاه‌های ساخت گنبد مطهر بخش پایانی این مراسم بود که بسیار مورد استقبال قرار گرفت.



ارسال نظر


آخرین خبرها