کد خبر: 67787 | زمان مخابره: 12:58:11 - چهارشنبه 6 اردیبهشت 1396 | بدون نظر | |

سازمان نظام مهندسی در سطح کشور مسوولیت سنگینی به عهده دارد

هفتمین کنفرانس ملی زلزله و سازه در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان، با حضور دکتر پورعابد معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی کشور، مسوولان اجرایی استان، جمع کثیری از استادان برجسته مهندسی سازه و زلزله  کشور، محققان و دانشجویان گشایش یافت.


به گزارش نشانه نیوز، دکتر”رضا کامیاب مقدس” رییس جهاددانشگاهی استان کرمان و دبیر این کنفرانس، صبح امروز ۶ اردیبهشت ماه در آیین افتتاحیه این مراسم گفت:  استان کرمان هنوز خاطره دو زلزله بم و زرند را از یاد نبرده و پرداختن به مسئله زلزله و جنبه های مختلف آن از اهمیت بالایی برخوردار است و این کنفرانس برای همین امر تدارک دیده شده است.

وی با بیان این مطلب که آمار تلفات ما در زلزله شایسته ایران با این سابقه تمدنی و تاریخی نیست، افزود: در نقاط مختلف دنیا زمین لرزه هایی به مراتب قوی تر از زلزله هایی که در ایران رخ می دهد، به وقوع می پیوندد اما تعداد تلفات آنها بسیار اندک است.

دکتر کامیاب مقدس تصریح کرد: کشورهای دیگر پذیرفته اند که زلزله یک پدیده طبیعی است و برنامه ریزی کرده اند که با خرد انسانی بر جنبه های مختلف زمین لرزه فائق آیند و آثار و تبعات ناشی از آن را کاهش دهند.

رییس جهاد دانشگاهی استان کرمان گفت: شایسته نیست که هنوز در کشور ما از مصالح باستانی و تاریخی استفاده شود و روش هایی به کار ببریم که سال ها در دنیا منسوخ شده اند.

وی افزود: فاصله بین دانشگاه و عرصه اجرا در شهرهای ما باید پر شود و سازمان نظام مهندسی در سطح کشور مسوولیت سنگینی به عهده دارد.

دکتر کامیاب مقدس تصریح کرد: رسانه ها باید ساخت و ساز خوب و مقاوم را به شکل مطالبه عمومی در بیاورند و شرکت های ساخت باید سازماندهی شوند.

وی در پایان گفت: ۲۳۵ مقاله به دبیرخانه هفتمین کنفرانس ملی زلزله و سازه ارایه شد که ۱۲۳ مقاله، مورد پذیرش قرار گرفته و در یک کتاب به چاپ رسیده است.



ارسال نظر


آخرین خبرها