کد خبر: 68865 | زمان مخابره: 10:00:37 - شنبه 27 خرداد 1396 | بدون نظر | |

حمایت استاندار کرمان از پروژه های اقتصادی اداره کل اوقاف

استاندار کرمان ضمن حمایت از طرح های سرمایه گذاری اوقاف از اعلام آمادگی و تشکیل کارگروه مشترک سرمایه گذاری در جهت توسعه موقوفات استان خبر داد.

به گزارش نشانه نیوز،  نشست سرمایه گذاری موقوفات استان صبح امروز (۲۵ خرداد ماه) در دیدار مدیر کل و معاونین ستادی اوقاف با استاندار کرمان برگزارشد.

حجت الاسلام محمد قاسمی زاده در این دیدار با ارئه گزارشی در خصوص عملکرد برنامه های سال گذشته اوقاف استان گفت: سال گذشته از مجموع ۱۶۷ برنامه عملیاتی مصوب سازمانی، اوقاف استان  با تحقق ۹۳

درصدی این برنامه‌ها، رتبه برتر کشوری را در ششمین سال متوالی کسب کرد.

   وی افزود: طی دو سال گذشته با تشکیل کارگروه توسعه و عمران موقوفات  ۱۳ پروژه اقتصادی تدوین شدو امسال علاوه بر پروژه های قابل سرمایه گذاری در اکثر شهرستان ها یک پرونده اقتصادی در حال تدوین می باشد.

  قاسمی زاده گفت: امسال  اوقاف اقدامات مهمی را در عرصه اقتصاد مقاومتی و تحول بنیادی عمران اراضی موقوفات با تمامی پتانسیل های بالقوه خود در زمینه تولید اشتغال، سرمایه گزاری و گردشگری آغاز کرده که در جهت تحقق این مهم نیاز به همکاری و ارائه خدمات از سوی دولت داریم  تا بتوانیم در جهت اجرای نیات واقفین خیر اندیش  که رکن مهم فعالیتهای اجرایی  اوقاف بر این مهم استوار است گام برداریم.  

   وی حسابرسی و نظارت بر ۶ هزار موقوفه ، ۳۰۰ بقعه و بیش از ۴ هزار مسجد در استان راتنها بخشی از گستره فعالیتهای اوقاف با توجه به کمبود نیروی انسانی موجود دانست.

    مدیر کل اوقاف استان از جمله همکاری های مشترک  احیاء ابنیه تاریخ وقفی به افتتاح باغ موقوفه فتح آبادو ساخت خانه موقوفه حاج آقا علی اشاره کرد و گفت: ساخت تالار بزرگ احسان ماندگار یکی از نمونه پروژه های عظیم اوقاف  در استان می باشد .

  این مسئول تصریح کرد: این تالار از محل تجمیع عواید موقوفات تاکنون بدون هیچ اعتبار دولتی با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی ساخت دردست اقدام می باشد که در صورت بهره برداری حداقل برای ۵۰ نفر بصورت مستقیم ایجاد شغل خواهد کرد.

   قاسمی زاده به بخشی از پروژه های قابل سرمایه گذاری موقوفات استان اشاره کرد و گفت:  ۲۳۰ هکتار از اراضی کشاورزی ماهان،توسعه روستای اقتصاد مقاومتی ساوند کوهبنان ،توسعه ابگرم شهدای غدیر و تجهیز بیش از ۱۲۰۰ هکتار از باغات موقوفه استان به سیستم های نوین آبیاری بخشی از این پروژه های می باشد.

  مهندس علیرضا رزم حسینی  استاندار کرمان دراین  نشست ضمن تقدیر از زحمات مدیریت و کارکنان اوقاف موقوفات را به عنوان یک بنگاه اقتصادی و عاملی جهت ترغیب مردم نسبت به ایجاد وقف های جدید معرفی کرد.

  وی به رونق گرفتن موقوفات در جهت توسعه و تولید اشتغال تاکید کرد و گفت: استانداری کرمان آماده هر گونه همکاری در تحقق طرح های سرمایه گذاری موقوفات استان می باشد.

  رزم حسینی ابراز امیدواری کرد با  تشکیل کارگروه ویژه اقتصادی در بحث مشکلات پیش روی سرمایه گذاری بتوانیم در جهت توسعه پروژه های اقتصادی موقوفات استان  گام برداریم.

  استاندار کرمان  تاکید کرد: بی شک اگر موقوفات خوب اداره شوند و نیات خیر واقفین درست  اجرایی شوند این مسئله در آگاهی مردم و شناخت جامعه نسبت به خدمات این سنت حسنه بیشتر می شود.



ارسال نظر


آخرین خبرها