کد خبر: 68942 | زمان مخابره: 10:28:16 - سه شنبه 30 خرداد 1396 | بدون نظر | |

رشد ۱۱۰ درصدی بودجه دارایی های تملک استان کرمان/ مسئولان اجرایی استان برای جذب اعتبارات اقدام کنند

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از رشد ۱۱۰ درصدی بودجه دارایی های تملک استان کرمان خبر داد و اظهار کرد: مسئولان استان با توجه به رشد ۱۱۰ درصدی بودجه دارایی های تملک باید جذب این اعتبارات را در دستور کار قرار دهند.
نمایش عکس در اندازه واقعی
به گزارش نشانه نیوز، دکتر “محمدرضا پورابراهیمی” نماینده مردم کرمان و راور و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان کرمان اظهار کرد: دو اتفاق مهم در سال جاری پیش رو داشتیم یکی انتخابات و دیگری تغییر کابینه دولت که سبب بروز وقفه هایی در برخی کارها می شود.
وی افزود: دستگاه های دولتی منتظر تغییرات کابینه نمانند و همت شان این باشد که تغییر در مدیریت ها تاثیری بر خدمات دهی آنها نداشته باشد.
دکتر پورابراهیمی با اشاره به وجود برخی ظرفیت ها در قانون بودجه ابراز داشت : فرصت ها و ظرفیت هایی در قانون بودجه و برنامه ششم وجود دارد که در صورت تسلط مدیران بر آنها می توانند درآمد خوبی برای دستگاه مربوطه ایجاد نمایند.
پورابراهیمی با اشاره به برنامه ششم توسعه گفت: این برنامه کش و قوس های زیادی داشت و یک سال با تاخیر آغاز شد.
وی افزود: موضع دولت نسبت به تدوین برنامه ششم توسعه بود و به دلیل استنباطی که از برنامه داشت علاقه ای به ارائه آن نداشت و نهایتا با اصرار مجلس شورای اسلامی یک لایحه ۳۵ ماده ای بدین معنا که برنامه ششم را خود دولت تدوین می کند تقدیم کرد.
پور ابراهیمی با بیان اینکه این روند با دوره های گذشته متفاوت است ادامه داد: هیچ کدام از برنامه های توسعه کشور ۳۵ ماده ای نبودند و همچنین در این لایحه باید ریز برنامه ها ذکر شود.
وی ادامه داد: با توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی، مسیری باز و کار تدوین برنامه ششم توسعه به مجلس شورای اسلامی واگذار شد و نهایتا با ۱۲۴ ماده به تصویب رسید.
پور ابراهیمی تاکید کرد: سندی مهمتر و بهتر از برنامه ششم توسعه برای دولت وجود ندارد و برنامه ششم مبنای توافق نمایندگان مجلس با رئیس جمهوری در محورهای اقتصادی است.
وی افزود:امسال برای اولین بارسهم اعتبارات شورای برنامه ریزی استان از ۱۵ درصد به ۳۰ درصد افزایش یافته و اعتبارات تا ۱۱۰ درصدافزایش داشته است.
پورابراهیمی با بیان اینکه سالانه پنج هزار میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده به بخش درمان کمک می شود افزود: بیشترین مشکل ما در بخش درمان مربوط به بیماری های قلبی و عروقی است و می طلبد به سمت پیشگیری تغییر رویکرد دهیم.
وی اضافه کرد: در برنامه ششم توسعه ۰٫۲۷ از مالیات بر ارزش افزوده به بخش ورزش بخصوص ورزش های همگانی اختصاص داده شده است و این آغاز یک تحول بزرگ خواهد بود.
پور ابراهیمی در پایان خاطر نشان کرد : جای تأسف دارد که سال گذشته ما برگشت اعتبار داشتیم این جفا به استان است. مدیری که نتواند بودجه ای را که به سختی به دست می آید جذب کند به درد این کار نمی خورد.

محمدعلی توحیدی فرماندار در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان کرمان با بیان اینکه روز قدس یادگار امام راحل و مایه وحدت جهان اسلام است گفت : از مردم خوب و متدین کرمان دعوت می کنیم که مانند سنوات گذشته حضور پرشور و شکوهی در راهپیمایی روز قدس داشته باشند.

به گزارش نشانه نیوز، وی افزود : مردم ما در انتخابات، سنگ تمام گذاشتند مشارکت ۴۱۳ هزار نفری یعنی ۸۰ درصد واجدین شرایط ، مشارکت کم نظیری بود و به یقین در روز قدس این شکوه و شعور را مجدداً به نمایش خواهند گذاشت.

توحیدی با اشاره به اینکه این حضور ، بار مسئولیت مدیران و مسئولین را سنگین تر می کند خاطرنشان کرد : مردم ما مردم بی نظیری هستند نزدیک به ۴ دهه با وجود توطئه ها و دسیسه های فراوان پای انقلاب مانده اند.

وی افزود : وظیفه توزیع اعتبارات عمرانی شهرستان بر عهده کمیته برنامه ریزی شهرستان است که اعتبارات را بر اساس اولویت ها بین دستگاه ها و پروژه ها توزیع می کند.

رئیس کمیته برنامه ریزی شهرستان کرمان با گلایه از برخی مدیران و دستگاه ها که نتوانسته اند اعتبارات تخصیص یافته را جذب کنند گفت : پیگیری برای تخصیص اعتبارات گاهی بسیار دشوار است و ممکن است یک اعتبار به سختی به دست بیاید ولی با عدم مدیریت صحیح برخی دستگاهها این اعتبار جذب نشده و برگشت می خورد.

وی ادامه داد : پیش از برگزاری جلسه کمیته برنامه ریزی با کلیه دستگاه ها و نیز نمایندگان مجلس جلسات متعددی گذاشته می شود تا پروژه های اولویت دار مشخص و نظرات ایشان گرفته شود.

وی گفت : اعتبارات امسال وضعیت بهتری نسبت به سال گذشته دارد و کل اعتبارات شهرستان در سال جاری ۱۲۱ میلیارد تومان است که امیدواریم با همت مدیران دستگاه ها بتوانیم بهترین بهره را از این اعتبارات ببریم.

در ادامه دکتر زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز گفت : مدیر موفق کسی است که بتواند با تعامل و پشتکار از ظرفیت های موجود حداکثر استفاده را بکند.

وی افزود : بین خود و خدا تعهد داشته باشیم که در حوزه کاری ، سیاسی کاری را حرام بدانیم و با تلاش بیشتر به مردم خدمت کنیم.

دکتر زاهدی اذعان داشت : علاوه بر این اعتبارات ، بودجه های جداگانه ای به برخی دستگاه های داده می شود که می توانند گره گشای جدی باشند از اینها استفاده کنیم اگر این کار را نکنیم ظلم کردیم اگر از این اعتبارات استفاده نکنیم شهرستان های دیگر استفاده می کنند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد : عوض شدن دولتها اثری روی شما نگذارد مهم این است که تا روزی که هستیم قوی کار کنیم و سستی  به خود راه ندهیم.

مهرابیان دبیر کمیته برنامه ریزی شهرستا کرمان نیز اظهار داشت : کتاب ظرفیت های بودجه تدوین شده است مدیران با مطالعه آن می تواند جزئیات ظرفیت های بودجه را متوجه شوند و ازآن بهره گیری کنند.



ارسال نظر


آخرین خبرها