کد خبر: 69010 | زمان مخابره: 11:16:25 - پنجشنبه 1 تیر 1396 | بدون نظر | |

وقف زمین بانیت مداوای نیازمندان دربافت/وقف منزل۲میلیاردی زوج شهربابکی بانیت فرهنگ مهدویت/آب قنات وقف کودکان یتیم شهربابک

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بافت از وقف زمینی جهت مداوای نیازمندان این شهرستان توسط بانوی نیکوکار خبر داد.

به گزارش نشانه نیوز، مسعود محمدی به ثبت دومین وقف امسال این شهرستان اشاره کرد و گفت: بانوی گرانقدر “عصمت پیک عسکری” ساکن شهر کرمان  در اقدامی ماندگار سهم ارث خود از قطعه زمینی بمساحت ۳۷۵۵ متر مربع  واقع در شهر بافت را وقف کرد.

   وی افزود: با توجه به شرایط قرار گرفتن زمین در منطقه بازار؛ واقف در متن وقف نامه استفاده از زمین را جهت ساخت یک مجتمع تجاری و احداث یک کلینیک درمانی با اولویت خدمات به نیازمندان شهر قرار داده است.

 محمدی اظهار کرد واقف اداره اوقاف شهرستان را به عنوان متولی موقوفه جهت اجرای نیت خود انتخاب کرده است.

منزل ۲ میلیاردی زوج شهربابکی با نیت فرهنگ مهدویت وقف شد

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شهربابک گفت: توسط زوج نیکوکار منزل مسکونی با نیت ترویج فرهنگ مهدویت دراین شهرستان وقف شد.

به گزارش نشانه نیوز، وحید پور محمدی اظهار کرد: “علی اکبر ولی زاده” از فرهنگیان بازنشسته شهرستان به همراه همسر گرامیشان “حاجیه فاطمه محمودی” در یک اقدام خداپسندانه منزل مسکونی خود را وقف کردند.

 وی افزود: این منزل با ۳۸۰ متر مربع مساحت با هدف توسعه و آموزش قرآن کریم و ترویج فرهنگ مهدویت وقف شده است.

   پور محمدی با اشاره به مندرجات متن وقف نامه گفت: در متن وقف نامه نحوه تولیت ملک توسط امام جمعه وقت شهرستان ذکر شده تا بر اساس نیاز زمان به نحو مطلوب ازاین ملک استفاده شود.

وی ارزش مورد وقف مذکور را مبلغ ۲ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: با ثبت این وقف ارزشمند طی سال جاری ۳ مورد وقف در این شهرستان ثبت شده است.

آب قنات وقف کودکان یتیم شهربابک شد

سهم آب مظهر قناتی در شهرستان شهربابک وقف مخارج کودکان یتیم و بی سرپرست شد.

به گزارش نشانه نیوز، وحید پور محمدی سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شهربابک گفت: توسط بانوی گرانقدر “کربلایی معصومه اسلامی”مورد وقف منفعتی جدیدی با نیت کمک به مخارج کودکان یتیم و بی سرپرست این شهرستان ثبت شد.

 وی افزود: مورد وقف مذکورمقدار سهم آب از یک رشته قنات شامل ۴۵ دقیقه بر مدار شش روز می باشد که با تولیت اداره اوقاف شهرستان طبق نیت واقف اجاره و اقدام خواهد شد.

محمدی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری به همت واقفین خیراندیش شهرستان ۴ مورد وقف جدید در این شهرستان ثبت شده است که در اقدامی خیر خواهانه توسط زوج نیکوکار یک منزل مسکونی با نیت ترویج قرآن و نشر فرهنگ مهدویت وقف شد.



ارسال نظر


آخرین خبرها