کد خبر: 69369 | زمان مخابره: 10:23:34 - شنبه 17 تیر 1396 | بدون نظر | |

تعزیه‌خوانی کودکان را در مسیر معارف اسلامی قرار می دهد

دبیر اجرایی پنجمین سوگواره استانی تعزیه ده زیار کرمان گفت: آئین تعزیه‌خوانی ظرفیت بسیار خوبی در جذب کودکان و قرار دادن آنها در مسیر معارف اسلامی دارد.

به گزارش نشانه نیوز، ثارالله انکوتی در آئین تجلیل از بچه‌خوانان شرکت کننده در پنجمین سوگواره استانی تعزیه روستای ده زیار کرمان با اشاره به اینکه همه ساله در سوگواره تعزیه ده‌زیار از بچه‌خوانان شرکت کننده تجلیل می‌شود، گفت: تجربه ثابت کرده است افرادی که شبیه‌خوانی را از کودکی شروع کرده‌اند هیچ موقع این عرصه را ترک نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه آئین تعزیه‌خوانی ظرفیت بسیار خوبی در جذب کودکان و قرار دادن آنها در مسیر معارف اسلامی دارد، افزود: با این هنر، به صورت هنرمندانه می‌شود فرهنگ احترام به والدین و روحیه ایثار و شهادت را از همان کودکی آموزش داد.

دبیر اجرایی پنجمین سوگواره استانی تعزیه ده زیار کرمان با بیان اینکه در اجرای تعزیه آموزش نماز و اهمیت به نماز به راحتی و در قالب هنر داده می‌شود، تصریح کرد: پنجمین سوگواره استانی تعزیه ده زیار کرمان در بخش داوری با اجرای مجلس تعزیه شهادت حضرت حر بن یزید ریاحی (ع) برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در این مجلس تعزیه، شبیه فرزند حر را بچه خوان تعزیه اجرا می‌کند گفت: شبیه‌خوان پسر حر، حس پشیمانی و توبه پذیری را به خوبی تمرین می‌کند و این موضوع شاید در سایر موارد نشود، به این راحتی به فرزندان آموزش داده شود.

انکوتی با بیان اینکه تشویق کودکان و نوجوانان شبیه‌خوان به ماندگاری آنها در عرصه تعزیه کمک می‌کند، افزود: زمان آن رسیده که متولیان هنر آئینی در کشور و استان کرمان با اهمیت دادن به این ظرفیت عظیم هنری، بهره بیشتری در جهت ترویج خوبی‌ها و ارزشها در بین نسل جوان ببرند.

وی با اشاره به اینکه امروزه جامعه ما نیازمند فعالیت‌های هنری برای ترویج معارف اسلامی دارد تصریح کرد: اثرگذاری تعزیه بر روی کودکان بسیار زیاد است و به راحتی می‌توان از این طریق آنها را در مسیر سیره اهل بیت‌(ع) هدایت کرده و درس از خودگذشتگی، درس شجاعت و وفاداری را به آنها آموخت.

در این آیین با حضور معاون سیاسی استاندار کرمان از ۱۰ بچه خوان شرکت کننده در پنجمین سوگواره استانی تعزیه روستای ده زیار کرمان تجلیل شد.



ارسال نظر


آخرین خبرها