کد خبر: 69388 | زمان مخابره: 11:06:41 - جمعه 23 تیر 1396 | بدون نظر | |

دوسالانه ملی خوشنویسی خواجوی کرمانی در رفسنجان برگزار می شود

 عضو شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران از برگزاری دوسالانه ملی خوشنویسی از سال آینده به نام دوسالانه ملی خوشنویسی خواجوی کرمانی در رفسنجان خبر داد.

به گزارش نشانه نیوز، علی‌اشرف صندوق‌آبادی عصر پنجشنبه در حاشیه مراسم اختتامیه دومین جشنواره خوشنویسی استان کرمان در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه ولی‌عصر(عج) اظهار داشت: دومین جشنواره موسیقی استان کرمان را به‌عنوان یک حرکت فرهنگی هنری خوب می بینم و جا دارد از متولیان و دست‌اندرکاران این جشنواره قدردانی کنم و امیدواریم شاهد ارتقای سطح این برنامه‌ها و رونق بیشتر این برنامه ها و استقبال خوب خوشنویسان استان باشیم.

وی افزود: باتوجه به سابقه تاریخی کرمان، رفسنجان و بزرگانی که در حوزه علم، ادب، هنر و مدیریت این استان هستند، جا دارد کارهای بیشتری در شأن این سابقه انجام شود.

وی ادامه داد: پیشنهاد دادم این برنامه به دوسالانه ملی خوشنویسی به نام خواجوی کرمانی تبدیل شود که خوشبختانه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان و فرماندار رفسنجان آن را تأیید و اعلام کردند که سال آینده این کار انجام می شود.

عضو شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران تصریح کرد: با توجه به اینکه هنر خوشنویسی یک هنر دیرینه است و خاستگاه آن ریشه در ایران، تاریخ و تمدن خودمان دارد و هنری است که کشورهای دیگر ما را به این هنر می‌شناسند لذا با خوشنویسی می توانیم حرف‌هایی برای دنیا داشته باشیم چون این هنر متعلق به خودمان است.

صندوق آبادی تأکید کرد: باید این هنر تقویت شود تا بتوانیم ناقل هنر خود و اعتقادات و ایمان خود از زاویه این هنر باشیم و انتظارمان رونق هر چه بیشتر این هنر قدسی در استان کرمان که جایگاه بالایی دارد، است.

وی حضور دو استاد خوشنویسی استاد طالبی و استاد ایزدخواه را در شهرستان رفسنجان قابل توجه دانست و گفت: باتوجه به آماری که داریم این چندسال شاهد رونق، رشد و بالندگی خوبی در رفسنجان بودیم که نشان از تلاش و همت این دو استاد و مجموعه انجمن خوشنویسان و حمایت‌های متولیان فرهنگی دارد.



ارسال نظر


آخرین خبرها