کد خبر: 69416 | زمان مخابره: 8:44:33 - یکشنبه 25 تیر 1396 | بدون نظر | |

کاهش پرونده های قضایی و ارتقای اقتصادی، پیامدهای طرح کاداستر

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک در حذف فعالیت های دستی و حضوری و حرکت به سمت ثبت غیر حضوری، پیشرو بوده و از این جهت کاهش هزینه از بیت المال، سرعت عمل و افزایش رضایت و دقت حاصل شده است.
نمایش عکس در اندازه واقعی
به گزارش نشانه نیوز “محمدرضا پورابراهیمی” پیش از ظهر امروز ۲۴ تیرماه در مراسم بهره برداری از ساختمان اداری ثبت اسناد و املاک منطقه دو شهرستان کرمان گفت: آثار ثبت اسناد در حوزه اقتصادی خود را نشان می دهد.

وی از اهمیت ثبت مالکیت فکری سخن به میان آورد و بیان کرد: ثبت مالکیت فکری و اختراع بر عهده سازمان ثبت اسناد و املاک است، شرکت های دانش بنیان یکی از بخش های اقتصاد ماست و توجه ویژه به این بخش موجب تحولات اقتصادی خواهد شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی حدنگاری را باعث کاهش پرونده های قضایی دانست و عنوان کرد: اجرای طرح کاداستر در کشور یک اتفاق خوب در تحول اقتصادی کشور است، به گونه ای که ارزش گذاری اقتصادی یکی از پیامدهای کاداستر است.

وی توسعه کشورهای پیشرفته را مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان دانست و بیان کرد: یکی از مباحث اساسی در اقتصاد، توجه به اقتصاد دانش بنیان است که سازمان ثبت اسناد و املاک در این زمینه جایگاه ویژه ای دارد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به زمین های وقفی استان کرمان اشاره و عنوان کرد: تداخل معارض بین زمین های وقف و مالکیت مردم مشکلاتی ایجاد شده است که باید تدبیری در این راستا اندیشیده شود.

وی طرح جدا شدن سازمان ثبت اسناد و املاک از دستگاه قضایی و واگذاری آن به وزارت دادگستری سخن به میان آورد و مطرح کرد: تصور ما این است که نیاز به اجرای این طرح نیست و تعامل بیشتر سازمان ثبت و مجلس در این زمینه تاثیر گذار باشد.



ارسال نظر


آخرین خبرها