کد خبر: 69432 | زمان مخابره: 9:29:48 - دوشنبه 26 تیر 1396 | بدون نظر | |

شکارچیان غیر مجاز در دام پلیس/ کشف۲۱۲ کیلو گرم تریاک از یک دستگاه کامیون/ طعم شیرین بیان به کام قاچاقچیان تلخ شد/ افشای اطلاعات سازمانی از طریق شبکه های اجتماعی

کشف۲۱۲ کیلو گرم تریاک از یک دستگاه کامیون

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از کشف مقدار ۲۱۲کیلوگرم تریاک از یک دستگاه تریلی خبر داد.

سرهنگ “کامبیز اسماعیلی” گفت:  مامورین این پلیس از حمل و تردد محموله ای از مواد مخدر در محورهای مواصلاتی استان بوسیله یک دستگاه تریلی با خبر شدند و موضوع را به طور ویژه در دستور کارخود قرار دادند.

به گزارش نشانه نیوز، اسماعیلی در ادامه بیان کرد:ماموران با همکاری پلیس مبارزه بامواد مخدرشهرستان زرند به محل تردد خودرو مورد نظراعزام وخودرو حامل مواد مخدر در ورودی شهرستان شناسایی ودستور ایست داده شدکه راننده با استفاده از تاریکی شب متواری شدوتلاش برای دستگیری وی ادامه دارد.

وی افزود: در بازرسی ماموران از این خودرو ۲۱۲ کیلوگرم تریاک کشف شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان افزود: خودرو توقیفی به همراه مواد کشف شده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مبارزه بی امان با سودا گران مرگ همچنان ادامه دارد و به هیچ عنوان اجازه جولان با مخلان نظم و امنیت را نخواهیم داد.

طعم شیرین بیان به کام قاچاقچیان تلخ شد

فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان از کشف ۳ تن شیرین بیان قاچاق و دستگیری یک نفر قاچاقچی خبر داد.

سرهنگ محمدرضا ایران نژاد  گفت: ماموران پاسگاه ملک آباد حین گشت زنی در سطح شهر “خواجو شهر روستای امیرآباد” به یک دستگاه کامیون  مشکوک و آن را متوقف کردند .

وی افزود : در بازرسی از این کامیون قریب به ۳ تن گیاه شیرین بیان قاچاق و فاقد مجوز قانونی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان بیان کرد: در این عملیات یک نفر قاچاقچی که قصد داشت این محموله را به استان فارس منتقل کند، دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

ایران نژاد خاطر نشان کرد: شیرین بیان گیاهی است که در مناطق سردسیر به صورت خودرو می روید و در مصارف پزشکی کاربرد دارویی دارد که برداشت و حمل آن باید با مجوز اداره منابع طبیعی و آبخیزداری صورت گیرد

دستگیری عاملان تیر اندازی به سمت ماموران در شرق استان

فرمانده انتظامی شهرستان”نرماشیر” از دستگیری عاملان تیر اندازی به سمت ماموران و اختلال در نظم عمومی در شرق استان توسط پلیس اطلاعات و امنیت عمومی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “حسین یوسف آبادی”  اظهار داشت: ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان نرماشیر در ادامه رسیدگی به پرونده تیراندازی های ایذایی و اختلال در نظم عمومی، سرنخ هایی از تردد این دو شرور تحت تعقیب در این شهرستان به دست آوردند.

وی افزود: ماموران پلیس امنیت عمومی با اشراف اطلاعاتی مخفیگاه این دو شرور را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی آنها را در منزلی در یکی از روستاهای این شهرستان محاصره کردند که متهمان با نشانه رفتن سلاح به سمت ماموران قصد فرار داشتند اما با سرعت عمل پلیس سریعاً خلع سلاح و دستگیر شدند.

یوسف آبادی بیان داشت: در این عملیات تعدادی سلاح و مقداری مهمات جنگی کشف که به همراه متهمان تحویل مراجع قضایی شدند.

وی تصریح کرد: این دو شرور مسلح سابقه دار به جرم درگیری مسلحانه با پلیس و تیر اندازی های ایذایی، حمل و فروش سلاح جنگی در شرق استان ، ایجاد رعب و وحشت و اختلال در نظم عمومی تحت تعقیب بودند.

فرمانده انتظامی نرماشیر در پایان با اشاره به تلاش مضاعف پلیس در تامین نظم و امنیت خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی با اشراف اطلاعاتی و حضور محسوس و نامحسوس در سطح شهرستان اجازه نخواهد داد که قانون شکنان و هنجار گریزان خللی به امنیت پایدار در جامعه وارد کنند.

خاموشی سارقان کابل برق در برابر قانون

فرمانده انتظامی شهرستان بم از شناسائی و دستگیری باند سارقان سیم و تجهیزات برق رسانی با کشف بیش از ۳۸۰۰ متر سیم برق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمد رضا فداء” گفت: درپی وقوع چندین فقره سرقت سیم و تجهیزات برق رسانی و پیامدهای ناشی از آن برای شهروندان دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا ماموران کلانتری ۱۱ با انجام پی جوئی های پلیسی یک نفر خریدار اموال مسروقه را شناسائی و از مخفیگاه وی مقدار زیادی سیم برق و تابلوی فلزی، کنتور و شیرآلات ساختمانی را کشف کردند.

سرهنگ فداء بیان داشت: در ادامه بر اساس تحقیقات انجام شده هویت دو سارق که اهل و ساکن مناطق حاشیه ای شهرستان بودند برای پلیس محرز و دستگیری آنها نیز در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در ادامه ماموران با انجام کار پلیسی و هنگام گشت زنی در سطح شهر موفق شدند دو نفر سارق را که قصد فروش سیم های برق فشار قوی را داشتند دستگیر کنند.
سرهنگ فداء یادآور شد: از اعضای این باند بیش از ۳۸۰۰ متر سیم برق و سایر لوازم سرقتی کشف و سارقان پس از عودت اموال مسروقه به اداره برق، با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بم در پایان خاطرنشان کرد: پلیس با توجه به فصل تابستان ضمن تعامل با اداره برق و تلاش مضاعف سعی می کند از وقوع جرائم به ویژه سرقت، پیشگیری نماید که در این رابطه شهروندان نیز می توانند با انعکاس سریع موارد مشکوک به پلیس و گزارش خاموشی های نامتعارف فرصت جرم را از مجرمان بگیرند.
افشای اطلاعات سازمانی از طریق شبکه های اجتماعی

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گفت :در سازمان های کشوری ارسال اطلاعات پرسنلی به خصوص مدیران در آینده مورد بهره برداری دستگاه های اطلاعاتی دشمن قرار گرفته و مشکلاتی را برای آنان ایجاد می نماید.

سرهنگ ” امین یادگار نژاد”  گفت: سرعت انتقال اخبار و اطلاعات در شبکه های اجتماعی سبب شده بسیاری ار کارکنان و مدیران استان از این ابزار برای ارسال و دریافت اطلاعات ، مکاتبات و گزارشات سازمانی استفاده نمایند.

وی با اشاره به ماده ۵ قانون جرایم رایانه ای گفت: این امر بر خلاف قوانین و مقررات بوده و همچنین سبب افشای اطلاعات مدیریت ، برنامه ریزی و تصمیم گیری دستگاه ها می گردد.

یادگار نژاد در خصوص ایجاد ،انتقال و ذخیره سازی اطلاعات در بستر فضای مجازی بیان نمود:  با توجه به اینکه سرور شبکه های اجتماعی مجازی خصوصا تلگرام که بیشترین کاربر را به خود اختصاص داده در خارج از کشور می باشد استفاده از این فضا سبب افشای اطلاعات پایه، اهداف، برنامه ها، نواقص و اشکالات دستگاه های کشور می شود.

وی افزود: با اظهار تاسف مشاهده شده در برخی موارد به صورت آشکار از شبکه های اجتماعی خصوصا تلگرام برای استفاده در امور اداری، تبلیغ و حتی دفاتر برخی دستگاه ها استفاده می شود.

این مقام ارشد انتظامی بر جایگزینی شبکه های اجتماعی داخلی در صورت اثبات استفاده از فضای مجازی برای ارسال اطلاعات تاکید کرد.

رئیس پلیس فتا کرمان  در پایان  افزود :در صورت افشای اطلاعات در فضای مجازی با متخلفان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت و همچنین از کاربران محترم می خواهیم تا در صورت مشاهده این گونه موارد با مراجعه به سایت پلیس فتا به نشانیwww.cyberpolice.ir در قسمت ارتباطات مردمی به همکاران ما گزارش دهند تا برخورد قانونی با متخلفان صورت گیرد.

زن وشوهر سارق در دام پلیس افتادند

فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان از دستگیری یک زوج سارق و کشف ۴ فقره سرقت وسایل نقلیه خبر داد.

سرهنگ “محمدرضا ایران نژاد”  با اعلام این خبر گفت : در پی وقوع چندین فقره سرقت خودروی پراید ، به دلیل حساسیت موضوع، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت .

وی گفت: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تجزیه و تحلیل سرنخ های بدست آمده، تلاش های ماموران با این فرضیه که سرقت ها توسط سارقان حرفه ای و با برنامه قبلی صورت پذیرفته است قوت گرفته و موفق شدند آنها را شناسایی کنند.

ایران نژاد، تصریح کرد: ماموران پلیس اگاهی با گشت زنی های نامحسوس در تمامی مناطقی که احتمال حضور سارقان متصور بود، مخفیگاه آنان را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی طی یک عملیات منسجم هر دو متهم که یک زوج ۲۹ و ۱۹ ساله بودند،  دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان در ادامه با اشاره به اینکه در تحقیقات انجام یافته متهمان به ۳ فقره سرقت خودروی پراید و یک فقره سرقت موتورسیکلت در سطح شهرستان سیرجان اعتراف کردند، اظهار داشت: این متهمان که سابقه سرقت در پرونده خود و اعتیاد شدید به مواد مخدر دارند پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضائی شدند.

سرهنگ محمدرضا ایران نژاد در پایان از شهروندان خواست ضریب ایمنی اموال خود را افزایش دهند و با رعایت هشدارهای پلیسی، سارقان را در ارتکاب سرقت ها ناکام بگذارند.

توقیف محموله ۲۳ کیلویی هروئین دررودبار کرمان

فرمانده انتظامی “رودبارجنوب” از کشف محموله ۲۳ کیلویی هروئین توسط ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر این شهرستان خبر داد.

سرهنگ”رضا فیروزبخت”  گفت: در راستای مبارزه بی امان با سوداگران مرگ ، پلیس رودبارجنوب، از فعالیت باند تهیه و توزیع مواد افیونی که قصد انتقال مقادیری مواد مخدر از مرزهای شرقی به سمت مرکز کشور را داشتند مطلع و رسیدگی به موضوع را در دستورکار خودقرار دادند.

وی بیان داشت : بلافاصله اکیپ های عملیاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر با تحت کنترل قرار دادن محورهای مواصلاتی منتهی به این شهرستان خودروی مذکور را شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی رودبارجنوب افزود: سرنشینان خودرو به محض مشاهده پلیس به دستور ایست آنان توجه ننموده و  قصد فرار داشتند که با عکس العمل به موقع نیروها و اشرافیت اطلاعاتی بر منطقه در نهایت خودرو متوقف اما سرنشینان با استفاده از جنگلی بودن منطقه از صحنه متواری شدندودستگیری آنان در دستور کار قرار دارد.

وی بیان داشت: در بازرسی از خودروی مذکور مقدار ۲۳ کیلوگرم هروئین که به طرز بسیار ماهرانه ای جاساز شده بود کشف و یک دستگاه خودرو نیز توقیف شد.

“سرهنگ فیروز بخت” در پایان ضمن تقدیر از همکاری شهروندان، از آنان خواست: در صورت اطلاع از هرگونه موارد مشکوک و فعالیت قاچاقچیان، فروشندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر موضوع را از طریق سامانه مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ و یا سامانه پلیس مبارزه با مواد مخدر ۱۲۸ اطلاع دهند.

بیش از ۱۶ هزار نخ سیگار قاچاق در کرمان کشف شد

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از کشف ۱۶ هزار و ۶۰۰ نخ سیگار قاچاق و دستگیری دو قاچاقچی توسط ماموران انتظامی کلانتری ۱۱ این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ “عبدالعلی روانبخش”  گفت: ماموران انتظامی کلانتری ۱۱ شهر کرمان در راستای مبارزه با کالا های قاچاق با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی موفق شدند دو باب مغازه که در امر فروش سیگار های قاچاق در حوالی میدان ارگ شهر کرمان فعالیت داشته را شناسایی کنند.

وی افزود: در همین رابطه ماموران انتظامی این کلانتری پس از کسب اجازه از مقام قضایی در یک اقدام ضربتی موفق شدند در بازرسی از این مغازه ها، ۱۶ هزار و ۶۰۰ نخ سیگار خارجی قاچاق را کشف و دو نفر را در این رابطه دستگیر کنند.

سرهنگ روانبخش تصریح کرد:  متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به همراه کالاهای قاچاق کشف شده به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

فرماندهی انتظامی شهرستان کرمان در پایان با تأکید بر اینکه پلیس کرمان مقتدرانه در خدمت امنیت و آرامش مردم است و اجازه کوچکترین تحرک به قاچاقچیان را نخواهد داد، از شهروندان خواست در صورت اطلاع از فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی و خرید و فروش کالاهای قاچاق، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

شکارچیان غیر مجاز در دام پلیس

فرمانده انتظامی شهرستان عنبرآباد از دستگیری ۴ شکارچی غیر مجاز و کشف ۳ قبضه سلاح شکاری از متهمین توسط ماموران انتظامی “پاسگاه گمرکان” این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمود بیدشکی ”  در تشریح این خبر اعلام داشت :در پی کسب اخباری مبنی بر اینکه افرادی در ارتفاعات نزدیک بخش “گمرکان “مبادرت به شکار  غیر مجاز پرندگان و آهو می نمایند ،مراتب بصورت ویژه جهت جلوگیری ازشکارغیرمجاز و شناسایی ، دستگیری وبرخورد با متخلفان در دستور کار قرار گرفت.

وی در ادامه بیان داشت : ماموران طی هماهنگی با مقام قضایی  و ضمن کمین و بهره گیری ازاصول استتار و اختفاء درمنطقه مورد نظر به شکارچیان متخلف نزدیک شده و در اقدامی ضربتی موفق به دستگیری چهار نفر شکارچی شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد : از متهمین سه قبضه سلاح شکاری و مقادیری مهمات و یک عدد دوربین شکاری نیز کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان عنبرآباد در پایان خاطر نشان کرد: متهمان  دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی و  اداره محیط زیست شهرستان معرفی شدند.



ارسال نظر


آخرین خبرها