کد خبر: 69446 | زمان مخابره: 10:40:14 - دوشنبه 2 مرداد 1396 | بدون نظر | |

حفظ ارزش‌ها و اصول اعتقادی اولویت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان نخستین رویکرد این نهاد را توجه به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: حفظ ارزش‌ها و اصول اعتقادی مورد تاکید شورا قرار دارد.

به گزارش نشانه نیوز، مهدی صدفی در نشست خبری به مناسبت ۱۲ مرداد ماه سالروز تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، مهمترین هدف از تشکیل این نهاد را اشاعه فرهنگ دینی و اعتقادی و تثبیت و تعمیق آن میان اقشار مختلف جامعه برشمرد و اظهار داشت: در هر جامعه‌‌ای بر حسب تفکرات، روزهایی ماندگار و تاریخی ثبت و ضبط می‌شود.

وی افزود: در جمهوری اسلامی ایران، علاوه بر نگاه ملی به مناسبت‌های مختلف طی سال، نگاه اعتقادی نیز به موضوع وجود دارد، تعظیم شعائر مذهبی، یک رکن و آموزه موثر مورد تاکید دین اسلام است.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان تصریح کرد: برای حفظ معنویت در جامعه و حفظ ارزش‌ها و مبانی دینی، باید در جهت تعظیم شعائر مذهبی تلاش کنیم.

صدفی، انقلاب اسلامی را نشأت گرفته از عاشورای حسینی و در راستای مبارزه با ظلم عنوان کرد و گفت: بر این اساس برگزاری مراسم در زمره تعظیم شعائر الهی و مذهبی است.

وی خاطرنشان کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، ماموریت ساماندهی، هماهنگی، برنامه‌ریزی و نظارت بر مراسم عمومی ملی و مذهبی را به عهده دارد.

صدفی ابراز داشت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ۱۲ مرداد ماه سال ۵۹ به فرمان امام خمینی (ره) تشکیل شد و بعد از جنگ تحمیلی از سال ۸۶ به طور رسمی در استان‌ها آغاز به کار کرد.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان نخستین رویکرد این نهاد را توجه به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: مردمی شدن فعالیت‌ها با توجه به اینکه مردم صاحباناصلی انقلاب هستند، توجه به محتوا و تاثیرگذاری و توجه به نظرات نخبگان و فرهیختگان در برنامه‌های شورا قرار دارد.

وی حفظ ارزش‌ها و اصول اعتقادی را مورد تاکید قرار داد و افزود: تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر توجه به نسل جوان و واگذاری کارها به این قشر از جامعه است، لذا شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز این فرمایش را مدنظر دارد.

صدفی با اشاره به مسؤولیت مستقیم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ۱۲ مناسبت ملی و مذهبی طی سال بیان داشت: مناسبت‌های ۱۲ فروردین، ۱۴ و ۱۵ خرداد، ۷ تیر، ۶ تا ۷ تیر هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی، ۱۲ مرداد، ۸ شهریور، ۲۴ مهر، ۱۳ آبان، ۹ دی، ایام‌الله دهه فجر، روز جهانی قدس از جمله این برنامه‌ها است.

وی گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در همه شهرستان‌ها و بخش‌های استان کرمان فعال است و راهپیمایی‌ها طی سال را در ۱۰۰ نقطه هماهنگی می‌کنند.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کرمان با اشاره به عضویت ۳۰ نفر در مجمع نمایندگان شورای هماهنگی استان اظهار داشت: از جمله کارکردهای برگزاری مناسبت‌های سال می‌توان به نمایش قدرت معنوی نظام، وحدت ملی، افزایش وجاهت و اعتبار نظام، دفع تهدیدات و ناامیدی دشمن، تحکیم ارکان اصلی نظام و انقلاب از جمله جایگاه رفیع ولایت و… اشاره کرد.



ارسال نظر


آخرین خبرها