کد خبر: 69456 | زمان مخابره: 10:52:51 - دوشنبه 2 مرداد 1396 | بدون نظر | |

طرح‌های بزرگ در استان‌ها به فضای اقتصادی کشور گره خورده‌ است

محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به اقداماتی که در حوزه زیرساخت‌ها در شهرستان کرمان در حال انجام است، اظهار داشت: با توجه به بودجه‌‌های استانی و شهرستانی که مصوب شده، ‌سعی داریم که تقریبا پروژه‌ها در حوزه زیرساخت‌ها، طی یک یا دو سال آینده به اتمام برسند.

به گزارش نشانه نیوز، وی بیان داشت: کار گازرسانی در شهرستان کرمان تقریبا با شدت جلو رفته و در حال حاضر مجموعه استفاده جمعیت شهرستان کرمان از گاز به ۹۸ درصد رسیده و دو درصد دیگر نیز در دست اقدام است.

پورابراهیمی ادامه داد: در حوزه گاز، برق، آب شرب روستایی و جاده با برنامه زمانبندی سعی می‌کنیم طی امسال و سال آینده تقریبا کارها را به اتمام برسانیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در شهرستان کرمان آبادی دو یا سه خانواری نداریم که برق نداشته باشد، گفت: سال ۹۷ را سال پایان گازرسانی به شهرستان کرمان اعلام می‌کنیم.

پورابراهیمی با اشاره به بودجه و اعتبارات حوزه زیرساختی اظهار داشت: برای اجرای طرح‌های آب روستایی در شهرستان کرمان ۱۴ میلیارد تومان امسال اعتبار دیده شده و هر روستای نیازمند آب از طریق حفر چاه، انتقال آب، تصفیه و … عملیاتی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح‌های عمرانی شهری کرمان نیز شامل پل‌ها، کمربندی، زیرگذر و … طبق صحبتی که با شهرداری کرمان و استانداری داشتیم، طی دو سال آینده به اتمام می‌رسند.

پورابراهیمی همچنین به اجرای طرح‌های مخابراتی در روستاها اشاره داشت و گفت: تلاش داریم تا در جاده‌های فرعی هم خط تلفن همراه جوابگو باشد و اینترنت روستایی هم کامل شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تجربه نشان داده که ایجاد زیرساخت‌ در روستاها، بدون ایجاد شغل هیچ فایده‌ای ندارد، لذا باید به این مسأله توجه جدی کرد.

وی ابراز داشت: طی سال‌های گذشته طرح‌های اقتصادی بزرگی در استان کرمان با فعالیت بخش غیردولتی آغاز شده که تعدادی به مرحله بهره‌برداری رسیده و طرح‌های جدیدی هم در دستور کار داریم.

پورابراهیمی با بیان اینکه طرح‌های بزرگ اقتصادی در استان‌ها به فضای اقتصادی کشور گره خورده‌اند، عنوان کرد: انتظار بود بعد از برجام فضای مثبت‌تری را ببینیم و اگر چه اقداماتی انجام شد، اما هیچ‌کدام کفایت نکرده است.

وی افزود: آنچه مورد نیاز اقتصاد کشور بوده از جمله جذب سرمایه‌گذاری خارجی و اتفاقات خاص هدف‌گذاری شده عملیاتی نشده‌اند، اما با این وجود تقریبا اجرای طرح‌های بزرگ اقتصادی توسط بخش غیردولتی در شهر و استان کرمان متوقف نشده و اکنون طرح‌های خیلی خوبی در شهر کرمان در حال پیگیری و اجراست که می‌تواند ظرفیت خوبی برای مجموعه اقتصادی ما ایجاد کند.

پورابراهیمی با تاکید بر طرح‌های اقتصادی مربوط به بخش خرد جامعه تصریح کرد: صندوق کارآفرینی امید با منابع اندک خود سال گذشته ۲ هزار شغل در استان کرمان ایجاد کرده است.

وی در زمینه توسعه مسائل اقتصادی خرد و روستایی عنوان کرد: امسال در مصوبه مجلس شورای اسلامی معادل ریالی ۱٫۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به اشتغال پایدار در حوزه روستایی و عشایر اختصاص پیدا کرد که از طریق مجموعه‌های مربوطه جذب شود.

پورابراهیمی ادامه داد: کسب و کارهای کوچک موضوعی است که در کنار طرح‌‌های کلان اقتصادی استان پیگیری می‌کنیم و معتقدیم که این بخش می‌تواند استمرار یابد و اثرات مثبتی نیز به دنبال داشته باشد.

وی گفت: در بحث کلان هم ضمن اینکه دنبال تکمیل طرح‌های قبلی هستیم، طرح‌های جدیدی نیز آغاز شده است، اما اینکه در بازه زمانی کوتاه مدت بخواهیم اثرات آن را شاهد باشیم، میسر نیست، اما می‌توانیم مسیر حرکت خود را در میان‌مدت دنبال کنیم.

پورابراهیمی گفت: در شهرستان راور با همکاری یک شرکت خصوصی برای ایجاد کسب و کارهای کوچک، منابع مالی قابل توجهی توافق شده و کارهای مطالعاتی صورت گرفته است تا بتوانیم طی دو سال آینده مدل رفع مشکل اشتغال شهرستان راور را ترسیم کنیم.



ارسال نظر


آخرین خبرها