کد خبر: 69483 | زمان مخابره: 10:30:15 - سه شنبه 3 مرداد 1396 | بدون نظر | |

 برگزاری کارگاه آموزشی روشهای نمونه برداری از انواع خاک/ ۱۰۵ هکتار از اراضی بافت به کشت زعفران اختصاص دارد

محمود آبادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان گفت: کارگاه آموزشی و ترویجی  با موضوع روشهای نمونه برداری از انواع خاک و نقش آن در استفاده بهینه از کودهای شیمیایی و تأثیر آن در توسعه پایدار کشاورزی با همکاری شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کرمان در محل سالن اجتماعات جهادکشاورزی سیرجان برگزار گردید.

به گزارش نشانه نیوز، وی افزود در این کارگاه که با شرکت بیش از ۵۰ نفر از کشاورزان و مدیران عامل تعاونیهای تولید برگزار گردید، یکی از محققین مرکز تحقیقات کشاورزی کرمان براهمیت و نقش آزمایش خاک در توصیه کودی مباحثی را اعلام و به سوالات حاضرین پاسخ دادند.

۱۰۵ هکتار  از اراضی بافت به کشت زعفران اختصاص دارد

احمد کریمی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بافت گفت: میزان کل سطح زیرکشت زعفران در این شهرستان تا کنون ۱۰۵ هکتار می باشد و میزان تولید در هر هکتار ۳ کیلو بوده که به طور کلی میزان ۳۱۵ کیلودر سال گذشته از این محصول برداشت گردیده  است.

وی افزود: از سیاستهای اقتصاد مقاومتی کاشت محصولات پر بازده با نیاز آبی کم می باشد از جمله  بر نامه های پیش رو جهت افزایش کاشت زعفران، تسهیلات کم بهره، تشویق و بازدید کشاورزان از اراضی کاشت شده، توزیع پیاز زعفران و…می باشد.

وی با بیان اینکه تسهیلات با بهره کم با توافقی که بین وزارت جهاد کشاورزی  و صندوق کار آفرین امید انجام شده، به متقاضیان کشت زعفران پرداخت می شود ، خاطر نشان کرد:  تسهیلات با بهره ۴%  و تنفس یک ساله جهت افزایش سطح زیر کشت این محصول در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.



ارسال نظر


آخرین خبرها