کد خبر: 69486 | زمان مخابره: 10:34:47 - سه شنبه 3 مرداد 1396 | بدون نظر | |

دیالیز ۶۲ نفر در سیرجان به دلیل مصرف مشروبات تقلبی

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه از عصر پنجشنبه تاکنون پنج نفر به دلیل عوارض ناشی از مصرف مشروبات الکلی تقلبی در سیرجان جان خود را از دست داده اند گفت: مصرف این نوع مشروبات الکلی ۶۲ نفر را راهی بخش دیالیز کرد.

به گزارش نشانه نیوز، سیدمحمد صابری با اشاره به اینکه اثرات جانبی مصرف مشروبات الکلی تقلبی ۲ نفر را در سیرجان به آی سی یو کشاند افزود: آمار مسمومین با متانول در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان از ۲۹ تیر سال جاری تا شبانگاه گذشته به ۱۲۰ نفر رسیده است.
وی ادامه داد: هم اکنون ۲۲ بیمار در بیمارستانهای غرضی، امام رضا (ع) و ولیعصر شهربابک بستری هستند.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تاکید کرد: افرادی که مشروبات الکلی مصرف کرده اند حتما به منظور معاینه به بیمارستان مراجعه کنند.
آمار مسمومین مصرف مشروبات الکلی در سیرجان روز گذشته ۱۱۴ مورد اعلام شده بود.
طبق اعلام مسئولان مشروب تقلبی عرضه شده در سیرجان آغشته به متانول بوده است.
متانول یا الکل چوب به عنوان حلال در محلول های بخش چاپ و تکثیر، چسبها، رنگ، جلادهنده ها مورد استفاده قرار می گیرد.
متابولیت های حاصل از متانول بسیار سمی و برای بدن انسان مضر است و علائم مسمومیت با متانول معمولا در عرض ۳۰ دقیقه تا چهار ساعت ایجاد می شود که بصورت گیجی، خواب آلودگی، تهوع، استفراغ، درد شکمی، سردرد و تضعیف دستگاه اعصاب مرکزی است و معمولا بیماران در این مرحله به پزشک مراجعه نمی کنند و پس از آن یک دوره نهفته وجود دارد که تقریبا ۶ تا ۲۴ ساعت و بسته به میزان متانول مصرف شده به طول می انجامد که در این مرحله اختلال بینایی افزایش می یابد و علائمی همچون تاری دید، تغییرات میدان بینایی، ترس از نور، ۲ بینی تا کوری کامل ایجاد می شود.
طی یک تا ۲ ساعت اولیه پس از مصرف مشروب تقلبی آلوده به متانول، به دلیل وجود اتانول در مشروبات، علایم مستی، برافروختگی، پرحرفی و علایم گوارشی بروز می کند که این امر سبب می شود این بیماران معمولا دیرتر و بطور شایع پس از ۲۴ ساعت و با وضعیت بدتر و وخیم تر به بیمارستان مراجعه کنند.
کوری، نارسایی دائمی کلیه ها، کما و نهایتا مرگ عوارض ناشی از مصرف مشروب تقلبی، مشکوک به آلودگی با متانول است.



ارسال نظر


آخرین خبرها