کد خبر: 69544 | زمان مخابره: 10:16:03 - چهارشنبه 4 مرداد 1396 | بدون نظر | |

۸۰ میلیارد ریال تسهیلات ازدواج درجنوب کرمان پرداخت شد

مدیرستادی شعب بانک کشاورزی جنوب کرمان گفت: ازابتدای سال جاری تاکنون ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات ازدواج درهفت شهر جنوبی استان کرمان توسط بانک کشاورزی پرداخت شده است.

به گزارش نشانه نیوز، محمد روشنی سالار در نشست شورای بانک های شهرستان جیرفت افزود: بانک کشاورزی در زمینه پرداخت تسهیلات ازدواج به تعهد خود عمل کرده است.
وی تصریح کرد: ۷۰۰ متقاضی دریافت تسهیلات ازدواج از بانک کشاورزی درمنطقه جنوب کرمان وجود دارد که تا پایان مردادماه سال جاری تسهیلات خود را دریافت می کنند.
وی ادامه داد: در صورت معرفی متقاضیان جدید تسهیلات ازدواج توسط بانک مرکزی، بانک کشاورزی آمادگی پرداخت این تسهیلات را دارد.
مدیرستادی شعب بانک کشاورزی جنوب کرمان با بیان اینکه بانک ها نقش مهمی در امنیت مالی ایفا می کنند، گفت: بانک کشاورزی در زمینه رسالت اشتغالزایی خود عملکرد خوبی داشته است.
وی افزود: این بانک در زمینه احداث گلخانه کشت و صنعت جیرفت یکهزارو ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده، که با راه اندازی این طرح برای سه هزار نفر از جوانان این منطقه اشتغالزایی شده است.
وی اظهار کرد: کشاورزان منطقه جنوب استان کرمان با مراجعه به شعب بانک کشاورزی می توانند از تسهیلات لازم در بخش مکانیزاسیون کشاورزی شامل تسهیلات خرید انواع تراکتور، کمباین، ادوات کشاورزی و همچنین احداث گلخانه با نرخ سود ۱۵ درصد استفاده کنند.
وی افزود: درپرداخت این تسهیلات هیچگونه محدودیتی وجود ندارد.
روشنی سالار ادامه داد: نرخ سود تسهیلات در این موارد سه درصد کمتر از نرخ ابلاغی شورای پول و اعتبار می باشد لذا کشاورزان از این امتیاز برای توسعه کشاورزی منطقه استفاده کنند.
** اختصاص ۱۲۰ میلیارد ریال برای توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی در جنوب کرمان
مدیر ستادی شعب بانک کشاورزی جنوب کرمان در ادامه از اختصاص ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار به منظور توسعه صنایع تبدیلی حوزه کشاورزی این منطقه خبر داد و گفت: این اعتبار به ۳۷ طرح اختصاص داده شده است.
محمد روشنی سالار معوقات بانکی را یکی از مشکلات بانک ها دانست و گفت: فرهنگ پرداخت تسهیلات باید دربین مردم نهادینه شود.
وی تصریح کرد: اگر مردم معوقات خود را پرداخت کنند، دست بانک ها در روان سازی تسهیلات بازتر می شود.
وی بیان کرد: منابع مالی منطقه جنوب کرمان بسیار فرار است چرا که بیشتر سرمایه گذران سرمایه های خود را در خارج از بانک های این منطقه سپرده گذاری می کنند که از این جهت یک معضل برای این منطقه محسوب می شود.
روشنی سالار خاطرنشان کرد: تامین وثیقه یکی دیگر از مشکلات بانک ها در زمینه ارائه تسهیلات است.
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی هم در ادامه این نشست گفت: باید مردم را از خطرات موسسات مالی و اعتباری آگاه کرد.
یحیی کمالی پور افزود: این موسسات بصورت قارچ گونه رشد کرده اند و مشکلات اخیر موسسه کاسپین زنگ خطری برای مردم و مسئولان شد.
وی با بیان اینکه مردم نباید به موسسات مالی و اعتباری اعتماد کنند، تصریح کرد: چندین نشست در مجلس شورای اسلامی در این زمینه برگزار شد و پیگیر رفع مشکل سپرده گذران این موسسات مالی هستیم.
وی خاطرنشان کرد: بزرگترین سرمایه بانک ها اعتماد مردم است چرا که اگر مردم به بانک ها اعتماد نکنند بانک ها هم نمی توانند سپرده خوبی را ذخیره کنند.
وی گفت: نگاه توسعه در این منطقه بصورت تک قطبی وبا محوریت کشاورزی بوده است که با توجه به خشکسالی های اخیر این بخش کم رونق شده و نیاز به توجه بیشتری به بخش صنعت است.
وی افزود: بخش صنعت در کنار کشاورزی لازم و ملزوم همدیگر هستند لذا باید زمینه مشارکت بخش خصوصی را بیش از گذشته فراهم کنیم.
وی به نبود بانک صنعت و معدن در جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: با نشست ها و پیگری های مکرر با مسئولان بانک مرکزی مقرر شد در سال جاری تمام خدمات بانک صنعت و معدن به یکی از بانک های جنوب کرمان تفویض شود.
کمالی پور خاطرنشان کرد: اولویت و دغدغه اصلی ما حل مشکلات بیکاری است که این مهم با همدلی، همفکری، ارتباط مسوولان و پاسخگویی به مردم میسر می شود.
وی بیان کرد: بانک ها قدرت ریسک پذیری خود را بالا ببرند تا زمینه اشتغالزایی را فراهم کنند و این مساله با یک نگاه جهادی باید انجام شود.
نشست شورای بانک های شهرستان جیرفت امروز(سه شنبه) با حضور نماینده مردم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد، مدیر ستادی بانک کشاورزی جنوب کرمان، فرماندار و روسای بانک های این شهرستان برگزار شد.
بانک کشاورزی جنوب کرمان هفت شهر ،جیرفت،کهنوج، عنبرآباد،قلعه گنج، منوجان ،رودبار و فاریاب را پوشش می دهد.



ارسال نظر


آخرین خبرها