کد خبر: 69547 | زمان مخابره: 10:17:53 - چهارشنبه 4 مرداد 1396 | بدون نظر | |

۶ طرح بوم گردی درجیرفت اجرا می شود

فرماندار جیرفت گفت: ازابتدای سال جاری تاکنون ۱۵ طرح بوم گردی به بانک ها معرفی شده که از این تعداد ۶ طرح موفق به کسب دریافت تسهیلات شده است.

به گزارش نشانه نیوز، احمدامینی روش در نشست شورای بانک های شهرستان جیرفت افزود: بخش گردشگری ظرفیت خوبی برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در این شهرستان ایجاد کرده که نیاز به حمایت بانک ها دارد.
وی اظهار کرد: با راه اندازی هر اقامتگاه بوم گردی می توان برای ۲ تا پنج نفر به طور مستقیم اشتغالزایی کرد.
وی به نام گذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اشاره کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی استفاده از ظرفیت های هر منطقه برای اشتغالزایی و تولید است که این مهم نیاز به حمایت بانک ها دارد.
وی افزود: بانک ها بعنوان بازوی اقتصادی دولت نقش مهمی در اشتغالزایی و تولید دارند و بایستی از این ظرفیت در راستای توسعه گردشگری در این منطقه استفاده کرد.
فرماندار جیرفت اظهار کرد: تعامل خوبی بین مجموعه بانک ها و دولت برقرار است و امیدواریم با هماهنگی همدیگر مشکلات تولیدکنندگان را حل و فصل کنیم.
وی خاطرنشان کرد: با حمایت دولت تدبیر و امید ۱۱ کارخانه رب گوجه فرنگی در منطقه احداث شد و این مهم گامی در مسیر توسعه صنایع تبدیلی می باشد.
وی گفت: معوقات بانکی یکی از دغدغه های مهم دولت است که در این زمینه با تمام توان در راستای وصول مطالبات بانکی تلاش می کنیم و با وصول معوقات بانکی زمینه پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان نیازمند تسهیلات فراهم می شود.
امینی روش ادامه داد: معوقات امروز بانک ها ناشی از تصمیمات غیرکارشناسی گذشته در ارائه تسهیلات بوده است.
فرماندار جیرفت به طرح رونق تولید اشاره کرد و گفت: دولت در این طرح نگاه ویژه ای به راه اندازی کارگاه های تولیدی ورشکسته و نیازمند تسهیلات را دارد تا زمینه اشتغالزایی و توسعه را فراهم کند.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان جیرفت هم گفت: سال گذشته ۷۰ درصد ثبت نام کنندگان در مراکز کاریابی این شهرستان دارای مدرک کاردانی به بالا بوده اند.
فرهاد شریفی افزود: شهرستان جیرفت ظرفیت های خوبی در بخش کشاورزی دارد و جوانان باید از این فرصت ها استفاده و خلاقیت های خود را از تئوری به سمت عمل هدایت کنند.
وی اظهار کرد: در سال گذشته ۱۶۱ نفر برای دریافت تسهیلات در بخش مشاغل به بانک های عامل معرفی شده اند که ۱۳۰ نفر توانسته اند با دریافت پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات، صاحب شغل شوند.
شهرستان جیرفت دارای اقلیم متنوع است و با وجود گرمسیر بودن، مناطق کوهستانی و سردسیر نیز دارد که این شرایط آب و هوایی می تواند ظرفیت مناسبی را در زمینه گردشگری ایجاد کند.
شهرستان جیرفت با ۳۰۸ هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله ۲۳۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع است.



ارسال نظر


آخرین خبرها