کد خبر: 69550 | زمان مخابره: 10:21:24 - چهارشنبه 4 مرداد 1396 | بدون نظر | |

خیران در حوزه وقف فرهنگی تلاش کنند/برخی به‌دنبال ترویج فرهنگ اصیل اسلامی نیستند

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خیران در حوزه وقف فرهنگی چه نرم‌افزاری و چه سخت‌افزاری تلاش کنند.

به گزارش نشانه نیوز، سیدمحمد حسینی صبح امروز در حاشیه افتتاح کتابخانه و مجموعه فرهنگی حضرت خدیجه کبری (س) رفسنجان اظهار داشت: آنچه انسان برای خدا انجام  می‌دهد ماندگار و باقیات و صالحاتی برای او خواهد بود و امام صادق (ع) کار خیر را گنجی در نزد خدا دانستند که مصون و محفوظ است.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: این کتابخانه و مجموعه فرهنگی تا زمانی که مورد استفاده باشد و افراد به وسیله آن به رشد و تعالی برسند بانی هم در آن سهیم است.

وی افزود: نام این کتابخانه نیز باید الگو باشد چراکه حضرت خدیجه (س) تمام ثروت خود را در راه اسلام هزینه کردند و اگر آن ثروت نبود اسلام این رشد را نداشت.

حسینی با بیان اینکه امروز هم نیاز است در حوزه مذهبی و فرهنگی کار انجام شود و رهبر انقلاب بحث آتش به اختیار را مطرح کردند، افزود: بعضی از آن برداشت سیاسی کردند در حالی که در زمینه فعالیت‌های فرهنگی هر زمان می‌توان کار کرد و جوانان باید ورود کنند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: کار فرهنگی نیاز به حمایت دارد چراکه هرچه دولت و نهادها اعتبار بگذارند کافی نیست و خیران در حوزه وقف فرهنگی چه نرم‌افزاری و چه سخت‌افزاری تلاش کنند.

وی با بیان اینکه برای همه طرح‌ها باید پیوست فرهنگی باشد، ابراز داشت: فیلم یوسف پیامبر (ص) که در خارج از کشور هم آن را  می‌شناسند کاری ماندگار شد و در این حوزه هر چه کار ارزشی انجام شود ماندگار می‌ماند، اما با وجود این همه محصولات فرهنگی برخی به‌دنبال ترویج فرهنگ اصیل اسلامی نیستند.

حسینی با تاکید بر اینکه هر روز شاهد بحث جدیدی در حوزه فرهنگی هستیم، گفت: هر فردی باید خود را مجهز به اصول دین کند و مبانی فکری و دینی او مستحکم باشد که این مهم از راه مطالعه به‌دست می‌آید.



ارسال نظر


آخرین خبرها