کد خبر: 69871 | زمان مخابره: 10:38:44 - چهارشنبه 25 مرداد 1396 | بدون نظر | |

آمادگی در لحظه و اقدام در کوتاهترین زمان ، لازمه ی کار ستاد مدیریت بحران

محمدعلی توحیدی فرماندار کرمان در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان که با حضور قاسم زاده مدیرکل فرودگاه های استان و با  محوریت برگزاری مانور پرواز و فرودگاهی تشکیل شد ، جلوگیری از بروز حوادث طبیعی را امری غیرممکن دانست و پیشگیری ، مراقبت و مدیریت را یک هنر و مهمترین عامل در کاهش تلفات و هزینه های حوادث برشمرد.

به گزارش نشانه نیوز، توحیدی افزود : یکی از این حوادث ، بحث پرواز فرودگاهی و هواپیمایی است که بحمداله به دلیل مراقبت های خوبی که در سطح کشوری صورت می گیرد ، کمتر شاهد چنین حوادثی در کشور به ویژه در استان هستیم اما این دلیل نمی شود مراقبت های لازم را انجام ندهیم و همواره باید آمادگی لازم را داشته باشیم .

فرماندار کرمان آمادگی در لحظه و اقدام در کوتاهترین زمان ممکن را بسیار با اهمیت توصیف کرد و عملی شدن آنها را منوط به آموزش تمرین و برگزاری مانور دانست تا نیروهای امدادی بتوانند به صورت عملی صحنه حادثه را ببینند و در زمان حادثه واقعی همان اقدامات را انجام دهند .

وی افزود : با پیشرفت علم شاید بتوان ساعت یا حتی روزهایی قبل از برخی حوادث طبیعی مانند سیل را پیش بینی کرد اما در حوادث هوایی لحظه ها به مراتب در قیاس با سایر حوادث طبیعی تعیین کننده تر هستند و می طلبد مسئولین و دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران کاملاً از آمادگی های لازم برخوردار باشند .

فرماندار کرمان با اشاره به این نکته که استان کرمان تنها استانی در کشور می باشد که دارای ۵ فرودگاه فعال است بیان نمود : این موضوع یکی از افتخارات استان است و در حال حاضر که پروازها و عبور آنها از آسمان کرمان بیشتر شده است ضریب آمادگی ستاد مدیریت بحران هم باید افزایش یابد و قطعاً برگزاری مانور در خارج از چارچوبه فرودگاهی تأثیر بسزایی در بالا بردن سطح این آمادگی دارد .

وی اظهار داشت : ۳۱ مرداد ماه مانور دوسالانه ی فرودگاه در کرمان برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان کرمان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت : ما در سال های گذشته تجربه سیل را در برخی مناطق از جمله سیرچ را داریم که حادثه آفرین شد ، حضور مسافرین و گردشگران در حاشیه و بعضاً در بستر رودخانه ها از اهم عوامل بروز حادثه می باشد که نیاز به اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در این زمینه است .

فرماندار کرمان با تأکید به بخشداران و دهیاران درخصوص انجام مراقبت های لازم قبل از بروز حادثه ، سیل های تابستانی را بسیار خطرناک ، مخرب و حادثه خیز توصیف و تصریح کرد : مسئولان بایستی موضوع پیشگیری را در دستور کار خود قرار دهند ، بهترین مراقبت ، پیشگیری است که بااطلاع رسانی وآگاهی بخشی لازم به گردشگران می توان از بروزحوادث ناگواری مانند سیل شمال وشمال شرق کشورجلوگیری کنیم.

وی افزود : درصورت بروز حادثه جمعیت هلال احمر و شهرداری جزء اولین دستگاه های اجرایی عضو ستاد بحران هستند که باید از بالاترین آمادگی لازم برخوردار باشند .

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان کرمان شرکت تمامی دستگاه های اجرایی عضو ستاد را در برگزاری مانور آتی ضروری خواند و تأکید کرد : برگزاری مانور با هدف تمرین و آموزش جهت رفع نواقص و افزایش سطح آمادگی می باشد ، از طرفی کارآمدی هر دستگاهی در مانور مشخص میشود و عیار هر دستگاه سنجیده می شود .



ارسال نظر


آخرین خبرها