کد خبر: 69915 | زمان مخابره: 12:48:47 - پنجشنبه 26 مرداد 1396 | بدون نظر | |

افزایش پرونده های دعاوی خانواده را نگران کننده است

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه یکی از شاخص های مهم حاکمیت قانون مدار دردسترس بودن عدالت برای مردم است افزود: همواره بدنبال ارتقای خدمات قضائی با کیفیت برای شهروندان هستیم

به گزارش نشانه نیوز، یدالله موحد به همراه مقامات ارشد قضائی استان کرمان در دیدار با امام جمعه شهرستان رفسنجان اظهار داشت: ائمه جمعه همواره حامی و پشتیبان دستگاه قضائی کشور بوده اند که قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه ماهانه قریب به یک هزار و۲۰۰پرونده وارد دادگستری رفسنجان می شود افزود:حجم بالای پرونده ها مردم را آذار می دهد و مدیریت دادگستری کرمان با اجرای برنامه های مختلف به دنبال کاهش ورودی پرونده ها به سیستم قضائی است.

وی با بیان اینکه دستگاه قضائی همواره پشتیبان ولایت فقیه است گفت:قوه قضائیه اذن و مشروعیت اش را از رهبر معظم انقلاب می گیرد.

افزایش پرونده های دعاوی خانواده را نگران کننده است

ایجاد صلح وسازش در کاهش ورودی پرونده به دادگستری ضرورت دارد

امام جمعه شهرستان رفسنجان افزایش پرونده های دعاوی خانواده را نگران کننده دانست وافزود:بایستی از طریق صلح وسازش و ریش سفیدی از ورود بسیاری از پرونده ها به سیستم قضائی جلوگیری شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس رمضانی پور در دیدار با رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهار داشت:تمام تلاش خود را در جهت ارتقای بهداشت قضائی و اصلاح ذات البین و رفع خصومت ها  می نماییم تا از ورود پرونده های کم اهمیت به سیستم قضائی جلوگیری شود.

وی گفت:در برخی موارد معاملات ناامن وغیرشرعی مشکلاتی را برای افراد بوجود می آورد که ضروری است سطح دانش وآگاهی های حقوقی افراد در جامعه ارتقاء یابد وفرهنگ ثبت معاملات و قراردادها به صورت رسمی نهادینه شود تا از دست اندازی برخی افراد سودجو جلوگیری شود.

امام جمعه رفسنجان با تاکید به اینکه قضاوت از رسالت های حوزه های علمیه است خاطرنشان ساخت:ضرورت دارد تعداد افراد بیشتری از حوزه های علمیه جذب دستگاه قضائی کشور شود

امام جمعه رفسنجان بیان داشت: حضورمقامات ارشد دستگاه قضائی استان کرمان در شهرستان ها اقدامی ارزشمند است و موجب تقویت روحیه امید در مردم و دلگرمی بیشتر  آنان به نظام می شود.

حجت الاسلام رمضانی پور  خاطرنشان ساخت:نظرات تخصصی و علمی نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان هموراه کارساز و راهگشا بوده است و دکترموحد از افتخارات دستگاه قضائی در استان کرمان می باشند.

وی گفت:دادگستری رفسنجان با داشتن مدیران قضایی مومن ومتعهد ودر کنار آن کادر قضائی واداری خدوم همواره جزء اداراتی بوده است که میزان نارضایتی  مردم از آن در حداقل ممکن بوده است.

حجت الاسلام رمضانی پور به حجم بالای مراجعات به دادگستری رفسنجان اشاره کرد و افزود:ساخت وتجهیز دادسرای عمومی وانقلاب این شهرستان ضرورت دارد.



ارسال نظر


آخرین خبرها