کد خبر: 69927 | زمان مخابره: 13:05:16 - پنجشنبه 26 مرداد 1396 | بدون نظر | |

توافق حمایت از حلقه های زنجیره ارزش صنعت گیاهان دارویی با صندوق کارآفرینی

بر اساس توافق نامه مابین دفتر طرح ملی گیاهان داروئی وزارت جهاد کشاورزی با صندوق کارآفرینی  به منظورحمایت از حلقه های زنجیره ارزش صنعت گیاهان دارویی طی مدت پنج سال طرح های معرفی شده از سوی کمیته فنی مسقر در مراکز جهاد کشاورزی به صندوق کارآفرینی امید، بسته به نوع طرح تا سقف یک میلیارد ریال از تسهیلات با بهره ۴ درصد برخوردار خواهند گردید.

به گزارش نشانه نیوز، با عنایت به سیاست های دفتر طرح ملی گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص حمایت از حلقه های زنجیره ارزش صنعت گیاهان دارویی اعم از تولید نهاده های تکثیری، کشت، فرآوری و بازار و اهتمام این دفتر به پشتیبانی از طرح های نوآورانه و حمایت از اقشار کم درآمد، توافقنامه ای فی مابین صندوق کارآفرینی امید و طرح ملی گیاهان دارویی تحت عنوان ساماندهی کشت، فرآوری، بسته بندی، بازاریابی و فروش گیاهان دارویی و داروهای گیاهی منعقد شد.

بر اساس این توافق نامه طی مدت پنج سال طرح های معرفی شده از این دفتر به صندوق کارآفرینی امید، بسته به نوع طرح تا سقف یک میلیارد ریال از تسهیلات با بهره ۴ درصد برخوردار خواهند گردید.

پس از تصویب طرح های نوآورانه که دارای توجیه اقتصادی و اشتغالزایی قابل قبول می باشند، در کمیته تخصصی و تصویب نهایی به صندوق کارآفرینی ارسال می گردد.

 

گزاری کارگاه آموزشی رعایت اصول بهداشتی در استخرهای پرورش ماهی در شهرستان فهرج

 

رعایت اصول بهداشتی ،کاهش تلفات و افزایش تولید را در بر خواهد داشت .

به گزارش نشانه نیوز، عظیمی مدیر جهاد کشاورزی فهرج گفت :با توجه به اینکه آبزی پروری یکی از شغل های جدید و رو به رشد بوده  و  نقش بسزایی در  افزایش تولید ثروت در منطقه را دارد ،در همین راستا کارگاه آموزشی و ترویجی رعایت اصول بهداشتی در استخرهای پرورش ماهی در مرکز جهاد کشاورزی برج معاذ با حضور ۱۵ نفر از آبزی پروران با هدف آشنایی و آگاهی تولید کنندگان با اصول فنی و استاندارد تشکیل گردید.

وی افزود:  تنها ۴۰ درصد استخرهای فعال موجود در شهرستان با رعایت اصول فنی و بهداشتی مدیریت می گردند که بایستی با کارهای ترویجی نسبت به افزایش آن اقدام کرد.

عظیمی در پایان یکی از برنامه های آتی را نظارت بر ساخت استخر های ذخیره آبی که با طرح های  فنی و مهندسی آبزی پروری مطابقت داشته و بصورت دو منظوره استفاده شود، دانست.



ارسال نظر


آخرین خبرها