کد خبر: 70206 | زمان مخابره: 10:15:36 - یکشنبه 5 شهریور 1396 | بدون نظر | |

سید جلال طیب شاعر،نویسنده و پیشکسوت تئاتر به دیار باقی شتافت

سید جلال طیب شاعر ،نویسنده و پیشکسوت تئاتر کشورمان ،شنبه شب در بیمارستان شفای کرمان و در ۹۱سالگی بر اثر کهولت سن و ایست قلبی دار فانی را وداع گفت و به دیار ابدی شتافت .

 

به گزارش نشانه نیوز، سید جلال طیب پیشکسوت هنر تئاتر قبل از انقلاب زمانی که در تهران ساکن بوده با بزرگان جامعه ادبی کشورمان از جمله شهریار، سهراب سپهری، فروغ فرخزاد و سیمین بهبهانی ارتباط نزدیک داشته است.
مرحوم استاد جلال طیب پنجم فروردین ۱۳۰۵ در شهر کرمان و در محله میدان قلعه و مسجد ملک کرمان دیده به جهان گشود و در طول عمر پر بار خود ۷۵ سال فعالیت هنری و ادبی داشت.
وی از نوجوانی به همراه گروهی از دوستان خود با تشکیل گروه تئاتر، فعالیت هنری خود را با اجرای تئاتر در شهر کرمان آغاز کرد و پس از گذراندن خدمت سربازی در سال ۱۳۲۶ در شهرهایی نظیر تهران، اصفهان و مشهد فعالیت هنری خود را ادامه داد.
استاد طیب با وجود کهولت سن از روحیه و حافظه بسیار بالا و قوی برخوردار بود و همواره با شرکت و حضور در محافل مختلف هنری و ادبی مشوق جوانان این عرصه به شمار می رفت.
مراسم تشییع استاد طیب فردا دوشنبه ساعت ۸و۳۰ دقیقه از خیابان فردوسی کرمان به سمت مسجد صاحب الزمان (عج)این شهر برگزار می شود.



ارسال نظر


آخرین خبرها