کد خبر: 70912 | زمان مخابره: 9:23:00 - پنجشنبه 23 شهریور 1396 | بدون نظر | |

رفسنجان شهر بدون مددجو شود/کمیته امداد وام پخش نمی کند

رئیس کمیته امداد گفت: رفسنجان با توجه به ظرفیتی که دارد می تواند الگوی دیگر شهرها باشد، این شهرستان به شهر بدون مددجو نزدیک است و باید این موضوع هدف قرار گیرد.

به گزارش نشانه نیوز، پرویز فتاح در دیدار با کارکنان کمیته امداد امام خمینی(ره) رفسنجان اظهار داشت: همه ما حول محور امداد متحد و متفق هستیم و در نظام اسلامی مددکاری بالاتر از همه ثروتها و مکتب امیرالمومنین علی (ع) است.

وی با بیان اینکه در سطح ملی حول کمیته امداد وحدت ایجاد شده است، افزود: ما با مجلس بهترین رابطه را داریم و رئیس جمهور و وزرا نظر مساعدی نسبت به کمیته امداد دارند و ما توانستیم در سطح ملی وحدتی را ایجاد کنیم.

پرویز فتاح تصریح کرد: اگر در کشور نقطه ضعفهایی وجود دارد ولی نقاط مثبت هم وجود دارد که باید به آنها افتخار کنیم، وحدت و همکاری بانکها در ارائه تسهیلات واقعا ستودنی است وقتی پای کمیته امداد باشد همه ارگانها گرفته تا مجلس و دولت نهایت همکاری را انجام می دهند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: بانکها با ما بسیار همراهی می کنند به نحوی که سال گذشته باید هزار میلیارد تومان وام از بانکها می گرفتیم که هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان جذب کردیم.

فتاح بیان کرد: مصوبه مجلس در خصوص سه برابری کردن مستمری مددجویان کمیته امداد و اجرا شدن آن توسط دولت نیز خیلی مهم بود که تنها اختصاص یافتن این ردیف، چهار هزار میلیارد تومان هزینه بود که اقدامی بزرگ و به نفع محرومین بود و تنها مصوبه ای در مجلس که در بودجه ۹۶ مخالف نداشت.

وی در خصوص وام اشتغالزایی گفت: از سقف هزار وام اشتغالزایی به دو هزار و ۱۰۰ مورد وام اشتغال در سال جاری افزایش داشتیم و اینها نقاط قوت ماموریت امداد در وضعیت کنونی کشور است.

وی بیان کرد: تکریم یتیمان، رفتار و منش و روحیه جهادی و انقلابی از کارکنان کمیته امداد مورد انتظار است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با تأکید بر اینکه در نظام اسلامی و ولایی زندگی مسئولان نباید اشرافی باشد و رفت و آمد آنها نباید مسرفانه باشد، تصریح کرد: نمی توان طرفدار فقیر و مسکین و یتیم باشیم و اشرافی عمل کنیم و مکتب اسلام و مردم این موضوعات را برنمی تابند و مردم را آزار می دهد و خیلی باید مراقب باشیم.

اشتغال اولویت اصلی کمیته امداد

فتاح اشتغال را اولویت اصلی کمیته امداد برشمرد و گفت: در رفسنجان قابلیت های فراوانی وجود دارد و اگر همه تسهیلات اشتغالزایی جذب شد از امداد یا از بانکها می توانیم دوباره سهمیه بدهیم.

وی با تأکید بر اینکه کمیته امداد وام پخش نمی کند، تصریح کرد: اگر در زمینه اشتغال، وام به خطا بدهیم خانواده ای را بدبخت کرده ایم. ارائه وام بی خودی حکم زهر را دارد چون با یک شکست زندگی آنها فرو می ریزد.

وی افزود: هر یتیم به طور متوسط در کشور پنج حامی دارد و متوسط دریافتی اش در کشور ۱۴۸ تومان است در حالی که این رقم در رفسنجان پایین است و باید تقویت شود، امسال ۳۰۰ حامی در رفسنجان جذب شده و باید بیشتر شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) تصریح کرد: بحث پالایش مددجویی و خروج آنها از تحت پوشش کمیته امداد را دنبال می کنیم چرا که کمیته امداد اورژانس اجتماعی موقت است و مددجو نباید به کمیته امداد وابسته شود، باید با آموزش و ایجاد اشتغال این مشکل رفع شود و کمیته خروجی داشته باشد.

فتاح بر خدمات الکترونیکی به مددجویان برای حفظ عزت و تکریم آنان تأکید کرد و یادآور شد: ایجاد قرض الحسنه در کمیته امداد یک الگوی مناسب است، با ایجاد یک قرض الحسنه با اقساط منطقی و ضامن متناسب، خیلی از نیازهای مردم را می توانیم با قرض الحسنه رتق و فتق کنیم و همیشه دنبال وام بلاعوض نباشیم.

۲۰۰ مددجوی رفسنجانی فاقد مسکن هستند

وی همکاری و هم افزایی خیّریه ها با کمیته امداد را خواستار شد و گفت: توسعه پرداخت زکات مستحبی پسته دنبال شود، ضمن اینکه این زکات هدفمند باید باشد، همچنین در رفسنجان ۲۰۰ مددجو فاقد مسکن می باشند که باید زمان بندی و برنامه ریزی برای خانه دار شدن این قشر صورت گیرد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) عنوان کرد: کار ما تماماً فرهنگی است، صدقه و زکات و سرکشی به یتیمان کار فرهنگی است که با عشق و علاقه و ایمان انجام می شود.

فتاح تصریح کرد: یکی از برنامه های دولت دوازدهم ریشه کن کردن فقر است که باید این طرح با برنامه ریزی در ابعاد مختلف و زمان بندی مناسب اجرا شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) بیان کرد: در کنار ظرفیتها و امکانات در شهرستان اشکالاتی هم وجود دارد باید برای رفع آن تلاش شود، وجود اشکالات در شهرستان از ظرفیت آن نمی کاهد توصیه می کنم بیشتر از ظرفیت این شهرستان برای جذب امکانات دولت استفاده شود.

فتاح با بیان اینکه آرزوی امام(ره) این بوده که روزی برسد که نیازی به کمیته امداد نداشته باشیم، اضافه کرد: رفسنجان با توجه به ظرفیتی که دارد می تواند الگوی دیگر شهرها باشد و این شهرستان به شهر بدون مددجو نزدیک است و باید این موضوع هدف قرار گیرد.

وی بیان کرد: کار کردن در رفسنجان سخت است ولی مدیریت عالمانه، منطقی، غیر حزبی و جناحی جواب می دهد. از دعواهای قومی و جناحی خیری ندیدیم و نمی گذاریم کمیته امداد در این وادی برود.



ارسال نظر


آخرین خبرها