کد خبر: 71057 | زمان مخابره: 10:18:44 - سه شنبه 28 شهریور 1396 | بدون نظر | |

فریضتین به خوبی در جامعه اجرا نمی شود

امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه به خوبی در انجام دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر عمل نمی کنیم، گفت: فرهنگ‌سازی شود که مردم در خصوص امر به معروف و نهی از منکر به خوبی عمل کنند.

به گزارش نشانه نیوز، حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان رفسنجان اظهار داشت: خداوند نظام مقدس جمهوری اسلامی را به عنوان یک نعمت به ما ارزانی داشته و یکی از اصول قانون اساسی بحث امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه مردم و دولت است تا این نظارت عمومی و وظیفه همگانی را انجام دهند، ادامه داد: اگر امر به معروف و نهی از منکر به صورت یک وظیفه قطعی شود به یقین وضع تغییر می‌کند و بعضی پدیده‌ها و ناهنجاری‌هایی که در جامعه می‌بینیم، از بین می‌رود در حالی که نه مردم و نه دولت‌ها به طور کامل به این وظیفه عمل نکردند.

وی تصریح کرد: در حالی که سال‌ها تلاش کردیم، اصل نظام مقدس جمهوری اسلامی را به دست آوردیم، اما اکنون که این نظام مستقر شده، اگر برخی بدی‌ها و کژی‌هایی می‌بینیم به دلیل خوب عمل‌ نکردن به انجام این دو فریضه است.

امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: باید فرهنگ‌سازی شود که مردم به این وظیفه‌ به خوبی عمل کنند چرا که اگر قبح و زشتی‌ها در جامعه ترویج شود، وضعیت بدی آن را فرا می‌گیرد.

رمضانی پور خواستار توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر در تمام طول سال و نه یک هفته خاص شد و افزود: شایسته است، همراه با ماه محرم حرکت جدیدی در شهرستان آغاز و از ظرفیت بالای مساجد، حسینه‌ها، هیأت‌های مذهبی و وعاظ استفاده شود و اگر منکری دیدیم به آن تذکر دهیم اگر این تذکرها متوالی باشد، اتفاق خوبی می‌افتد در این صورت منکر نمی‌تواند، جولانگاهی در جامعه داشته باشد.

امام جمعه رفسنجان عنوان کرد: به دلیل اینکه کسی وظیفه خود را به خوبی انجام نمی‌دهد می بینیم میدان برای منکرات باز شده است، در هشت سال دفاع مقدس کارهای بزرگی صورت گرفت، بسیاری از نگرش‌ها تغییر پیدا کرد و تربیت و سازندگی به وجود آورد، باید این روحیات به جامعه برگردد.

رمضانی پور تصریح کرد: با توجه به اینکه مجلس قانون «حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر» را مصوب کرد، آنها می‌توانند پشتوانه خوبی داشته باشند تا آسوده‌تر و محکم‌تر با اخلالگران نظم اجتماعی و عمومی برخورد کنند و بستر ترویج معروف را فراهم و منکر را ریشه‌کن سازند.



ارسال نظر


آخرین خبرها