کد خبر: 71069 | زمان مخابره: 10:32:06 - سه شنبه 28 شهریور 1396 | بدون نظر | |

تصادف ساختگی و عمل نکردن نهادهای مسئول

پلیس‌راه سیرجان برای ارزیابی و محک زدن سرعت عمل نهادهای همکار مانند آتش‌نشانی، هلال‌احمر، اداره راه و شهرسازی سناریوی تصادف و آتش‌سوزی دو خودرو را اجرا کرد.

به گزارش نشانه نیوز، سرهنگ اسماعیل جهانشاهی رییسپلیس‌ راه سیرجان گفت: در کیلومتر ۷ محور سیرجان- بندرعباس با دو دستگاه تریلی تصادف ساختگی ایجاد کردیم و چند حلقه لاستیک نیز برای این که تصادف با آتش‌سوزی همراه باشد، روشن کردیم.
وی گفت: ساعت ۱۲:۴۵ عملیات را شروع کردیم و با ۱۱۰ و مرکز فوریت‌های پزشکی تماس گرفتیم. اولین تیم گشتی پلیس‌ راه ساعت ۱۲:۵۶ دقیقه به محل حادثه فرضی رسید. ساعت ۱۲:۵۸ تیم امداد و نجات آتش‌نشانی سیرجان به صحنه آمد و ساعت ۱۳ دو دستگاه خودروی آتش‌نشانی با تجهیزات کامل‌وارد صحنه‌ی تصادف شدند. به گفته‌ی سرهنگ جهانشاهی گشت دوم پلیس راه هم ساعت ۱۳:۰۱ وارد صحنه شد. گشت اورژانس ساعت ۱۳:۰۲ و گشت انتظامی هم ساعت ۱۳:۱۰ دقیقه به محل آمدند.
وی درادامه گفت: گشت هلال‌احمر و اداره راه هم به محل تصادف نیامدند. سرهنگ جهانشاهی در پاسخ به این موضوع که اکثر مانورهایی که انجام می‌شود، لو می‌روند و همه‌ ارگان‌ها آمادگی لازم را پیدا می‌کنند، آیا این برنامه نیز چنین بود، گفت: گشت‌های خود ما هم از این موضوع بی‌اطلاع بودند و یکی از آن‌ها با فاصله به محل تصادف رسید. این سناریوی صوری طبیعی بود و نتیجه‌ی آن نیز قابل قبول بود. وی گفت: با توجه به این تصادف ساختگی و تجزیه و تحلیل‌هایی که قبلا انجام داده‌ایم، پایگاه‌های امداد جاده‌ای در محورهای سیرجان کم داریم. سرهنگ جهانشاهی ادامه داد: عملکرد آتش‌نشانی سیرجان و نجف‌شهر بسیار در تصادف‌ها سریع است و باید از آن‌ها تقدیر و تشکر کنیم.
وی در مورد وضعیت جاده‌ها هم گفت: جاده سیرجان- بندر‌عباس هنگام این تصادف ساختگی حدود ۱۵ دقیقه بسته بود.



ارسال نظر


آخرین خبرها